התהליך שבעיצוב גרפי הוא חלק אינטגרלי בלקחת את הפרוייקט שלכם לשלב הבא
זה יכול לעזור לשמור על סדר וארגון על ידי הנחת יסודות כאשר אתם מתחילים. תוכלו לשפר את התקשורת עם הלקוח שלכם באמצעות מידע נוסף על קהל היעד, המשימה של הלקוח. בנוסף תוכלו להרשים את הלקוח עם פרויקט המונחה על ידי מידע זה. זה עוזר להצלחה הכוללת של הפרויקט שלכם על ידי קבלת התוצאה הסופית. תוכלו לשפר את איכות העיצובים שלכם על ידי חשיבה מחוץ לקופסה ואתם יכולים גם להעלות את המחירים שלכם עם הרכיבים הנוספים הכלולים בעיצוב. תהליך העיצוב יכול גם לעזור לשמור על מוטיבציה! על ידי פירוק הפרויקט לתוך שלבים מרובים, זה יעזור לכם להימנע סחבת ושחיקה פוטנציאלית.
להלן 7 הצעדים בתהליך העיצוב שלכם:
1 | הבריף הקריאטיבי
הבנת צרכי הלקוח, מטרות, משימה וקהל היעד – זה מה שיביא את העיצוב שלכם לשלב הבא. השאלות בבריף תעזורנה לכם וללקוח לתאם ציפיות ולהביא את הפרוייקט לתוצאה הסופית הרצויה. לדוגמא, אולי הם רוצים להגדיל את ההמרות עם אתר אינטרנט חדש, או להבדיל עצמם מהמתחרים שלהם עם זהות מותג ייחודית. אל תשכחו לקבוע לוח זמנים, עם אבני דרך, מועדים ותיקונים. זה ישמור אותכם על המסלול וימנע מכם להיתקע בלופ אינסופי של תיקונים. יתרה מכך, תקבעו את האריכים הללו בחוזה!
2 | מחקר וסיעור מוחין
השלב הבא הוא לקחת את כל המידע שברשותכם מהבריף ולבצע מחקר נוסף. אם זה פרויקט גדול, רצוי לבנות “אסטרטגיית מותג”. זה יכסה נושאים חשובים כגון – המשימה וערכי המותג, קהל היעד, המתחרים, מה שעושה את הלקוח / מותג ייחודי וכו’. ודאו להציג דברים אלו ללקוח! לא רק כדי להתרשם כי אתם לוקחים את הזמן כדי להבין את העסק והמטרות שלהם באופן מלא, אבל גם כדי להבטיח כי אתם על אותו הגל.
3 | שרטוט
וודאו כי בשלב הראשוני של הקונספט, תשארו בעיקר עם השרטוטים. אם תמהרו לעבור למחשב – ישנו סיכוי שתתקעו באותו לופ, עם מתן תשומת לב יתרה לפרטים הקטנים והפחות חשובים לאותו שלב והם הצבעים, פונטים ושאר דברים ויזואלים שרצוי לגעת בהם בהמשך.
4 | שיפורים קטנים
קחו את הסקיצה ביותר שלכם וחשבו כיצד לשפר אותה, בין אם זה לעבור מחדש על האלמנטים הגרפיים ולחדד את האילוסטרציות או לגרום להן להיות יותר “אינטרקטיביות” – ותחלקו את זה עם הלקוח שלכם. שאלו את עצמכם “איך אני יכול לעשות את זה טוב יותר?” שינוי קטן במיקומים וקומפוזיציה, צבעים אחרים, יכולים לעשות הבדל של שמים וארץ.
5 | הצגת העבודה
6 | עדכונים
כאשר זה מגיע לשלב העדכונים וקבלת משוב ופידבק, זכרו שאתם בעלי המקצוע אשר מקבלים תשלום על ביצוע העבודה. אתם יכולים לקבוע מתי ובאיזה שלב לקבל את המשוב, כדי להמשיך לקדם את הפרוייקט. תבקשו מהלקוח שלכם לקבל את הפידבק במספר “פעימות” בהתייחסות ספציפית לנקודות מסויימות שעברתם עליהם, במקום לקבל אינספור מיילים לגביי דברים שונים בפרוייקט.
“בחרתי בצבע הזה לכפתור בטופס ההרשמה במייל כיוון שלדעתי לקוחות ילחצו על כפתור אדום בולט מאשר אפור”. אם יש לך נתונים סטטיסטיים ועובדות שיוכלו לאמת את הטענות שלכם זה רק יעזור.
7 | הגשת תוצר סופי
לאחר שהפרוייקט שלכם אושר, זה הזמן לספק את העיצוב הסופי. וכדי באמת להשאיר את הלקוח מרוצה, תכינו מעין “חבילת עיצוב” שמעבר לתמונות ואלמנטים גרפיים שיוכנסו בתוכה שעליהם עבדתם במהלך הפרוייקט, נסו להוסיף אליה גם עיצוב חינמי של באנר עיסקי, באנר פרסומי לרשתות החברתיות ואולי אף עיצוב של כרטיס ביקור עסקי. תהיו יצירתיים והשאירו את הלקוח שלכם בתחושת סיפוק ממכם ומהעבודה שלכם.