חוקרים בדקו תמונות מסחר אלקטרוני של בגדים: מבודדים, חסרי ראש ואנושיים (Bagatini, Rech, Pacheco, & Nicolao, 2023).
סוגי תמונות במסחר אלקטרוני
באחד ממחקריהם הם ביקשו מהמשתתפים לבחור את החולצה המועדפת עליהם. המשתתפים בחרו חולצות מבודדות ללא בני אדם.
במחקר אחר, הם ביקשו מהמשתתפים לדרג את כוונת הקנייה שלהם. המשתתפים נטו יותר לקנות חולצות עם בני אדם.
למה ההבדל? ואיך אפשר ליישם את זה?
המסקנה: לקוחות קונים בשני שלבים:
האם אני רוצה להעריך את המוצר הזה? אם כן, בקר בדף המוצר.
האם אני רוצה לקנות את המוצר הזה? אם כן, הוסף לעגלה.
הדעות חשיבה הללו שונות.
בשלב הראשון הלקוחות מעדיפים מוצרים שקל להעריך. כאן, תמונות מבודדות אמורות לתפקד טוב יותר מכיוון שהן לא כוללות מידע היקפי. על ידי הצגת המוצר – ורק את המוצר – אתה מקל על ההשוואות עם מוצרים סמוכים. סביר יותר שלקוחות יבקרו בדפי מוצרים אלה מכיוון שהם מנבאים הערכה קלה יותר.
ברגע שלקוחות מבקרים בדף מוצר, הם נכנסים לשלב השני. כאן, תמונות הקשריות (למשל, בני אדם המשתמשים במוצר) מתפקדות טוב יותר מכיוון שלקוחות יכולים לדמיין קונים ומשתמשים במוצרים אלה. חוקרים אישרו שתמונות הקשריות של חולצות עזרו למשתתפים לדמיין שהם לובשים אותן.
מעניין לדעת שבמקרים בהם התבקשו הלקוחות לתת ביקורת על המוצר – הם העדיפו תמונה של המוצר בקונטקסט כלומר עם בן אדם – אבל ללא הראש – כנראה המסקנה היא שתהליך זה מאפשר יותר הזדהות עם חווית המוצר מאשר מוצר לבדו – אך עדיין חוויה חושית מעודנת יותר מאשר מוצר שמכיל ראש ומכך הזדהות אנושית גדולה יותר.
צריכים עזרה לבחור את התמונות הנכונות למוצר שלכם – או אפילו לדעת איך להנחות הכי טוב את הצלם שמצלם אתכם – מוזמנים לכתוב לנו ולהתייעץ איתנו.