חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך בניית אתרים – 1. אפיון ותכנון

אפיון ותכנון

“סוף מעשה במחשבת תחילה”

מדריך בניית אתרים

הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בדרך לאתר אינטרנט מושלם עבורכם.

בשלב זה נאפיין ונתכנן ביחד את המשך הפעולה,
נבחר את הנתיב הנכון והיעיל ביותר בדרך ליעד:
אתר אינטרנט שיספק את משאלות לבכם.

 

“תכנון ואפיון לאתר זה כמו ארכיטקטורה לבניית בניין”

 

אלו הנקודות שכדאי לכם להכיר – על מנת לאפיין ולתכנן את האתר שלכם בצורה נכונה:

מה מטרת אפיון האתר?

למה זה חשוב:

  • תכנון הוא הבסיס – כמו בבניה של בית, איכות שלד האתר תקבע את איכות האתר עצמו.
  • לחסוך בזמן – אפיון ותכנון נכונים יחסכו זמן חשוב בהמשך התהליך, שעלול ללכת על תיקון ועבודה כפולה.
  • מיקוד – תכנון נכון יכוון בצורה מדויקת אל המטרות לביצוע, וימקד את התהליך לפי שלבים ברורים.

השלבים הראשיים בתהליך אפיון אתר אינטרנט:

  1. הבנת הצורך
  2. הבנת הסיפור/המסר – מסע לקוח
  3. ניתוח/פרופיילינג השוק
  4. מיתוג והשראות
  5. תיאום ציפיות
  6. תוכנית עבודה
  7. ביצוע וניהול פרוייקט
  8. גמר ועליה לאוויר
  9. קידום/שיווק
  10. אופטימיזציה ותחזוקה

הרכיבים של אפיון האתר המושלם

  • הגדרת הצרכים והדרישות – שיחה ראשונית והבנה של הצרכים, הדרישות והציפיות שלכם מהאתר אליו אתם שואפים.
  • הגדרה של קהל היעד – הבנה לאיזה קהל יעד אתם מכוונים, ומה הוא יעשה בו.
  • מיתוג האתר – יצירת הזהות של האתר. מיתוג הוא מכלול האלמנטים המגדירים את העסק שלכם מבחינה עיצובית. מיתוג נכון יבדיל את עסקכם ויתן לו זהות אישית ונפרדת משאר העסקים בתחומכם. בחירת לוגו ייחודי ובחירת משפחת צבעים ספציפית לתיאור אתרכם הנם חלק מתהליך המיתוג הנכון.
  • בחירת התבנית – הפלטפורמה בה נשתמש להקמת האתר. לתבנית תפקיד חשוב, שכן היא מכתיבה את המראה העיצובי וגם מהווה כפלטפורמת העבודה היעילה ביותר לאתר הייחודי שלך, עם הרבה תוספים ואפשרויות.
    מוזמנים לעיין בקטגוריות התבניות שאנו מציעים כאן.
  • בניית שלד האתר – בניית תשתית WIREFRAME, תווי המתאר של עמודי האתר, שרטוט האתר ברמה הראשונית. מיקום הדפים, הקטגוריות ועוד.
  • מפת האתר – תפריטים, כפתורים וקישורים בדף הבית. מה מפנה למה? קיטלוג נכון של התכנים והנגשתם ללקוח הפוטנציאלי. סעיף זה אחראי על היררכיית העמודים ואפשרויות הניווט בין העמודים באתר, ולכן הכרחי כיסוד לקידומו.
  • UX – עיצוב חווית המשתמש – האינטראקציה עם המבקר – ככל שהחוויה באתר טובה יותר, ככה גבר הסיכוי לתגובות, רכישה והשארת פרטים מצד הגולש.

איך לעשות את זה נכון 

  • השקיעו מחשבה – באפיון האתר ותכנונו. נסו להבין מה המוצר הסופי הרצוי.
  • הגיעו עם רעיון – נסו להגיע עם רעיון ביד, אפילו משהו ראשוני שניתן לפתח.
  • התייעצו עם חברים או קולגות – עצות מאנשים שמכירים אתכם יכולות לסייע רבות בתהליך התכנון.
  • השארו עם ראש פתוח – אמנם מומלץ להסגר על רעיון אחד, אך לא להנעל עליו. רעיון טוב הוא רעיון גמיש.
  • הגיעו עם שאלות – חשוב לשאול כדי להבין. מומלץ אף לחשוב על שאלות מראש, על מנת להרחיב את הידע וההבנה העתידית לגבי המשך התהליך.
 

למה כדאי לשים לב 

  • רעיון ממוקד – מומלץ להגיע עם רעיון אחד מגובש, ולא מספר רעיונות. זאת על מנת להיות ממוקדים בתהליך.
  • מסע לקוח – הבנה של מכלול התהליכים והחוויות של חווית המשתמש של הלקוח
  • קשר רציף – מומלצת מעורבות רבה מצידכם בתהליך האפיון והתכנון. זמינות ומוכנות לפידבקים מומלצים להמשך התהליך.
  • סבלנות – שלב התכנון הוא מהחשובים בתהליך בניית האתר. חשוב לסיים כל צעד בו לפני שמתחילים את הבא.
  • סמכו על המומחים – הקו שלכם הוא המנחה העיקרי, אך מומלץ גם להקשיב לעצות המומחים שלנו ולשקולן בכובד ראש.

כתב כמויות ברור ומסודר יקל מאוד על כל תהליך בניית האתר.
הוא יכיל כמות ברורה של כל אלמנט אשר יופיע באתר, לדוגמא: “25 עמודים, 50 תמונות..” וכו’.
חשוב להיות ממוקדים בפן זה, שכן מיקוד ודיוק יעזרו בהבנה אודות היקף המשך תהליך בניית האתר.

 

רכיבי הבסיס לאתר:

  1. הדר – כותרת האתר וסרגל הניווט שמלווה לרוחב העמודים
  2. מסך פתיחה/סצינת גיבור – המפגש הראשון עם האתר – השארת חותם והנעה
  3. עמוד הבית – חלון הראווה והנגשת כל מסרי המותג
  4. עמודים פנימיים – כל העולם הפנימי של החוויה
  5. פוטר – כל הדברים שחשוב לדעת בסוף – כולל אפשרויות יצירת קשר
 

ש”ב:

  1. הכינו תיקיית גוגל דרייב עם כל החומרים שלכם (לוגו, תמונות, טקסטים וכד’).
  2. חישבו על קהל היעד שלכם ונסו ליצור לקוחות אווטרים מתאימים.
  3. חפשו והביאו רפרנסים וסגנונות רלוונטיים.
  4. היסגרו על המיתוג, הלוגו והסלוגן.
  5. התחילו להכין את התכנים בדגש על עמוד הבית, שירותים ובידול – או מלאו שאלון פיצוח תוכן*

 


עזרו לנו לעזור לכם

צריכים עזרה? – מלאו את שאלון פיצוח התוכן או מלאו את שאלון אפיון האתר ומומחה מצוותנו יחזור אליכם במהרה, מוכן לשלב הבא!

 

“סוף מעשה במחשבה תחילה”

התכנון הוא הבסיס להמשך תהליך העבודה, ולכן חשוב לבצע שלב זה בהקפדה יתרה. מעורבותכם בשלב זה הכרחית, אך עם זאת גם סבלנות וראש פתוח לא יזיקו. 

כאמור, שלב האפיון והתכנון הנו השלב הראשון בבניית האתר. 

למעבר לשלב הבא, לחצו כאן

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם