חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לתכנון אתר מושלם

חושבים על אתר אינטרנט חדש לעסק שלכם?

לא בטוחים באיזו פלטפורמה לבחור?

מה בדיוק צריך להיות באתר שלכם וכמה צריך להשקיע?

תנו לי שלוש דקות מזמנכם ואעשה לכם סדר
בראש ואענה על כל השאלות הנפוצות שבעלי עסקים שואלים את עצמם לפני שהם בונים אתר חדש.

ראשית כול, הרשו לי להציג את עצמי.
קוראים לי אלעד ינאי, ואני בעל חברת דיביין אתרים.
יש לי יותר משבע עשרה שנות ניסיון בתחום בניית האתרים ועולם האינטרנט.

אני לא אומר את זה כדי להרשים אתכם, אלא כי אני רוצה שתתייחסו לאינפורמציה שאני אשתף אתכם במדריך הזה כמידע שמגיע מבעל מקצוע מיומן – שיודע מה הוא אומר.

נתחיל בעצה ששווה זהב:
לא בונים אתר אינטרנט – לפני שמתכננים!

למה אני מתכוון?
תראו, גם אני בעל עסק עם רוח יזמית שמבעבעת בתוכי. לכן אני מכיר את הסיטואציה הזאת שיום אחד אתה קם עם רעיון חדש, ומתחיל לדמיין איך להוציא אותו לפועל.

מתחילים בחיפוש ברחבי הרשת, לקרוא מאמרים או כתבות רלוונטיות או לשאול אנשים קרובים אליכם על הנושא.

אני נתקל בהמון בעלי עסקים שרוצים להקים אתר חדש לעסק, נרשמים לאחד מהשירותים החינמים לבניית אתר, כמו WIX ,ומתחילים לעצב את האתר בדיוק כפי שהם דמיינו שהם רוצים שהוא ייראה; או שהם פונים לחברות לבניית אתרים ומבקשים הצעת מחיר לאתר חדש, לפני שהם תכננו לעומק את הצרכים  הפרוייקט ולפני שהם באמת יודעים מה הם צריכים.

מדובר בטעות!

כי לפני שקופצים למים ומקימים אתר, צריך לשאול את ארבע השאלות החשובות שיעזרו לכם לתכנן ולבנות אתר טוב יותר:

שאלה ראשונה: מה המטרה של האתר שלכם?

האם אתם זקוקים לכרטיס ביקור אינטרנטי?

האם תרצו שכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים יצרו אתכם קשר?

האם המטרה היא להביא לביקורים בחנות שלכם או אפילו שאנשים שירכשו מוצרים כבר באתר עצמו?

או שאולי המטרה היא לבסס את המעמד שלכם כמומחה בתחומך, ולבנות קהל עוקבים?

לכל בעל עסק יש מטרה קצת שונה, וכל אחת מהמטרות הללו יכולה להוביל לבנייה של אתר שונה לחלוטין.

לרוב, עסקים חדשים ירצו אתר שישמש ככרטיס ביקור שיאפשר ללקוחות פוטנציאלים למצוא אותם במנועי חיפוש ולהגיע אליהם מפרופילים ברשתות חברתיות.

אך אולי לאתר יש מטרה שיווקית יותר.

כלומר, המטרה היא להביא לאתר מבקרים שלא נחשפו לפעילות שלך בעבר, לתת להם את כל האינפורמציה החשובה, ולגרום להם ליצור אתכם קשר.

יש עסקים וחברות שצריכים אתר קטלוג שבו מפורטים המוצרים או השירותים השונים שהחברה מוכרת, ואולי אפילו לאפשר לגולשים לרכוש אותם באתר, או להפנות אותם לחנות שבה אפשר לרכוש את המוצר.

ויכול להיות שמטרת האתר שלכם היא לבנות מעמד מומחה, לאפשר לאנשים להצטרף לרשימת תפוצה ולהתחיל לבנות מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאלים.

לכן, התשובה על השאלה הזאת יכולה לעזור לכם ליצור אתר טוב יותר לעסק.

שאלה שנייה: מיהו קהל היעד?

אתם תופתעו לגלות שאין אתר אחד שיכול להתאים לכל סוגי הלקוחות. בעלי אתרים שמנסים לפנות לקהל רחב מדי של לקוחות ולתפוס שני ציפורים במכה אחת עלולים לפספס את רוב הלקוחות.

לכן, אחרי שהחלטנו על המטרה העיקרית של האתר – עלינו להחליט מי הקהל העיקרי שאליו אנחנו נכוון.

השאלות המנחות שיעזרו לכם להגדיר את פרופיל הלקוח האידאלי שלך הן:

  • מהו השירות או המוצר שתרצו לקדם?
  • מיהו קהל היעד הרווחי ביותר או העיקרי של העסק?

לא חייבים ש-100% מהאתר יהיה ממוקד בקהל אחד, אם כי זה יכול להפוך את האתר למאוד אפקטיבי, אבל אם 80% מהעיצוב, המבנה, התכנים והמסר השיווקי יהיו מכוון לאותו הקהל – האתר יוכל לשרת את המטרות שלנו בהצלחה.

שאלה שלישית: איך בדיוק צריך להיות בנוי האתר?

כיום יש המון פלטפורמות שונות לבניית אתר, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום. יש מערכות בקוד פתוח שיאפשרו לכם לפתח את האתר בעצמכם ולהוסיף לו תוספות וחלקים נוספים.

וכן, יש אתרים בקוד סגור שיאפשרו לכם לבנות את האתר בתנאים מוגדרים מראש. אין תשובה חד-משמעית איזה סוג אתר הכי מומלץ, אבל הגדרה מדויקת של הצרכים הטכניים, העיצוביים והשימושיים של האתר יעזרו לכם לבנות אתר טוב יותר שישרת אתכם שנים.

זה המפתח להרבה מההחלטות שתקבלו לגבי אתר האינטרנט שלכם. זה יעזור לכם להחליט באיזו פלטפורמה לבחור, מה יהיה מבנה האתר, וכיצד לעצב אותו,
מהם תכנים שצריכים ליצור ועוד…

ההחלטות הללו יעזרו לכם לבנות אתר שיגדל ביחד עם העסק, יתאים גם לצרכים עתידיים, וילווה אתכם שנים.

אלו השאלות החשובות שכדאי שתשאלו את עצמכם:

1. אילו דפים חשוב שיהיו באתר?
2. איפה יהיו התמונות והיכן הטקסטים?
3. אילו מהמרכיבים הללו רצויים באתר שלכם:

  •    טפסים
  •    אפשרות תשלום דרך האתר
  •    גלריית תמונות
  •    פורום
  •    צ’אט
  •    מנוע חיפוש פנימי
  •    סרטוני וידאו
  •    מוזיקת רקע
  •    חיבור לרשתות חברתיות
  •    אזור המיועד לחברים בלבד
  •    איזור להרשמה לתכנים מיוחדים
  •   פלטפורמה שקל יהיה לעדכן להוסיף מרכיבים בעתיד

שאלה רביעית: האם אתם יכולים לעשות את הכול לבד?

כמעט כל בעל עסק מצא את עצמו בשלב כזה או אחר חושב או מתכנן אתר אינטרנט חדש.

אולי אפילו לקחתם צעד קדימה והתחלתם לבנות אתר בעצמכם, להשתמש בתוכנות חינמיות או אפילו ללמוד איך בונים אתר בכוחות עצמך.

אבל לפני שאתם לוקחים על עצמכם פרויקט שכזה, אתם צריכים לדעת שאתם באמת מסוגלים להתחיל ולסיים את הפרויקט בהצלחה, שהזמן והמאמץ ואפילו הכסף שתשקעיעו בו יחזירו את עצמם ויביאו לתוצאה הרצויה.

הרבה בעלי עסקים שוגים בניסיון לקבל על עצמם פרויקט שהם לא תמיד בטוחים בו.

וגם כאשר פונים לחברות בניית אתרים התשובות משתנות, ואתם עלולים למצוא את עצמכם מסתכלים על המון הצעות מחיר שונות עם פירוט של יותר מדי סעיפים שאתם פשוט לא בטוחים לגביהם, ומה באמת כוונתם.

לכן, הדרך הכי טובה לבנות את האתר המתאים ביותר לעסק שלכם היא להיעזר בבעל מקצוע שיעזור לכם לתכנן אותו.

פה אני נכנס לתמונה.

אני רוצה לעזור לכם לתכנן את האתר המתאים ביותר לעסק שלכם. אנחנו מתחילים בשיחת טלפון שבה אני מקשיב לצרכים שלכם, למטרות העסקיות שלכם ולמה שאתם רוצים להשיג.

מדובר בשיחה קצרה ולא מחייבת שתעזור לכם לעשות סדר בכל הנושא הזה, לראות את התמונה השלמה והברורה ולתכנן אתר אינטרנט מצוין!

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס את הפרטים שלכם ואהיה אתכם בקשר.

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם