חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

10 טעויות נפוצות לאתרי מסחר מקוונים

10 טעויות נפוצות לאתרי מסחר מקוונים שחברת uniqui זיהתה באתרי חנויות מקוונות במחקר מקיף שביצעה לקראת שנת 2016

Untitled-1“הרשימה הבאה כוללת טעויות שמישות קשות שחזרו על עצמן בחלק גדול מהאתרים שבדקנו. הרשימה מתועדפת על פי שקלול של חומרת הטעויות והשכיחות שלהן. בראש הרשימה מופיעות בעיות שהן גם קריטיות )כלומר פוגעות באופן משמעותי בסיכוי למכור( וגם שכיחות מאוד ובתחתיתה מופיעות בעיות שהשפעתן השלילית קטנה יחסית ו/ או הן נמצאות אך במעט מהאתרים.”

תהליכי רכישה “שבורים” – חלונות קופצים, הסחות דעת ודרישה להרשמה עוד לפני בחירת מוצרים. אלה הן רק כמה דוגמאות לדרכים בהם האתרים שנבדקו הפריעו למשתמשים להתמקד שמטרה לשמה באו ופגעו בתוצאות העסקיות

תפריטי ניווט עמוסים ומבלבלים – כמעט בכל האתרים שבדקנו נתקלנו בטעויות אפיון ועיצוב שהפכו את תפריטי הניווט לקשים עד בלתי ניתנים לשימוש. ניווט ברור הוא אחד מעמודי התווך של אתר מערכת הניווט, יחד עם מנוע חיפוש טוב ורכיבי סינון שונים, הם הלב של רוב החנויות הדיגיטליות. ביצוע כושל שלהם פוגע במכירות

מנועי חיפוש לא סובלניים – מנוע חיפוש הוא עמוד התווך השני של כמעט כל אתר מסחר. תפקידו לסייע למגוון רחב של משתמשים לאתר את מבוקשם בתסריטי שימוש שונים. המנועים בהם נתקלנו התקשו לזהות ולתקן שגיאות, להתמודד עם שאילתות עם רמת מורכבות שהיא מעבר לבסיסית ולא הציעו ללקוחות תוצאות חלופיות במקרים בהם לא היו תוצאות

רכיבי סינון לא יעילים או קשים לאיתור – סינון מוצרים הוא עמוד התווך השלישי ברוב אתרי המסחר. הוא מסייע למשתמשים להתמקד רק בסוג המוצרים הרלוונטי אליהם. היעדר סינון או סינון שקשה להשתמש בו מאלץ את המשתמשים לבחון יותר מוצרים ולהתאמץ יותר בקבלת החלטות, כך שבסופו של דבר אחוז גדול יותר מתוכם עשוי להחליט שלא לרכוש, כפי שמחקרים רבים מראים. באתרים שנבדקו מצאנו מגוון בעיות שמנעו מהמשתמשים לאתר את אזור הסינון או להשתמש בו בהצלחה

טפסים עם ארגון לקוי ושדות רבים – עבור רוב המשתמשים, טפסי ההרשמה והתשלום הם אחד השלבים הקשים והמתסכלים, או כפי שאנחנו קוראים להם, שלבים “בחיכוך גבוה”. ניתן להפחית חיכוך בשלבים אלה על-ידי הפחתת מספר השדות שהמשתמשים נדרשים למלא, עיצוב נכון של הטפסים על פי הנחיות best practice וחלוקה של התהליך כולו לשלבים ברורים. באתרים שנבדקו מצאנו שגיאות רבות שמנעו מלא מעט מתנדבים להשלים את משימתם

הודעות שגיאה מבלבלות – גם באתרים בעלי עיצוב ואפיון מצוינים בסופו של דבר משתמשים עשויים לעשות טעויות. הודעות שגיאה נועדו גם כדי לעזור למשתמשים להבין היכן טעו וגם כדי לסייע להם לתקן את הטעות כדי שיוכלו להמשיך ברכישה. הודעות שלא מצביעות על המקום השגוי או לא מסבירות טוב מספיק מה הייתה התקלה וכיצד לתקנה גורמות תסכול ומעלות את אחוזי הנטישה בחלקים הכי קריטיים של תהליך הרכישה – תשלום והרשמה. בקופה בעולם האמיתי קשה לנו לדמיין מצב שבו התנהגות כלשהי של הקופאי תגרום לנו לוותר על המוצרים שהחלטנו לרכוש, אבל זה בדיוק מה שקורה באתרים שבדקנו, ובוודאי גם באתרים אחרים

חריגה מתבניות מוכרות – מתכנני אתרים רבים משתמשים בתבניות אפיון חוזרות – קונבנציות ממשק משתמש או ה”סטנדרטים הלא כתובים” לממשק )באנגלית “Design Patterns”(. קונבנציות כאלה נוצרות כאשר אתרים רבים מציגים פתרון דומה או זהה לאותה “בעיה” )לדוגמה, רכיבי סינון(. השימוש בתבניות אפיון לא נועד לחסוך זמן למעצבים או לפתור להם מחסום יצירתי. הפתרון המוכר למשתמשים ממקומות אחרים מאפשר להם להתרגל אליו ולהבין אותו מייד גם כשהם נכנסים לאתר חדש. ממשק מוכר הוא ממשק “אנטואיטיבי”. אתרים שחורגים מהתבנית מאלצים את המשתמש לנסות ללמוד “שפה” חדשה ומגבירים את הסיכוי שייכשל בתהליך החיפוש והרכישה

מטרות קטנות וצפופות מדי – כפתורים, קישורים, תפריטי ניווט ושדות בטפסים, כל אלה הם “מטרות” בהם המשתמש צריך לפגוע עם העכבר )ועוד קודם לכן, לזהות ויזואלית(. כשהמטרות קטנות מדי, קשה לפגוע בהם עם העכבר והעבודה המאומצת מעייפת את המשתמש ומעודדת תקלות ונטישה. כשהמטרות צפופות מדי עולים הסיכויים שמשתמשים ילחצו בטעות על המטרה הלא נכונה וגם אז יחושו תסכול ולבסוף ינטשו את האתר

ניגודיות נמוכה סביב מטרות חשובות – כדי לסייע למשתמשים לזהות את המטרות בעין, מומלץ לשמור על סביבה “שקטה” מסביב למטרות חשובות. לדוגמה, כפתור “קנה עכשיו” יהיה לרוב בצבע חזק על רקע בהיר, כשמסביבו מעט מאוד טקסט ואלמנטים גרפיים, כשי שניתן יהיה לזהותו במהירות. באתרים שבדקנו מצאנו לא פעם כפתורים שהיו קריטיים להצלחת הרכישה אך “הוסוו” בסביבה רועשת של אלמנטים בצבעים עזים ובכך פגעו בסיכוי להשלים את הרכישה

היעדר היררכיה ויזואלית (או היררכיה “שטוחה” מדי) – היררכיה ויזואלית עוזרת למשתמש להבין איזה מידע חשוב ואיזה פחות, ולעבד את המידע כדי לקבל החלטה. בחלק מהאתרים שנבדקו, מידע חשוב רב הוצג ב”גוש” אחד של טקסט שהקשה על המשתמשים לקרוא ולהבין אותו ופגע בנכונותם לקנות באתר.

 

מקור: מחקר UX באתרי מסחר אלקטרוני – 2016 ע”י חברת UniqUi – ניתן לרכוש את הדו”ח המלא דרך הלינק הזה >>

 

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם