חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ידע
זה כוח

כל מה שצריכים לדעת לגבי חוזה לבניית אתרים

– שלבים ראשוניים

– דברים שצריך לדעת לפני שחותמים

– סעיפי חובה בחוזה לבניית אתרים

– סעיפים שחשוב שיהיה בחוזה לבניית אתרים

– מידע לגבי אפיון בצורה הטובה ביותר

– דוגמה לחוזה שלנו

אז איך בעצם מתאמים ציפיות לקראת תהליך בניית אתר?

אנו מאמינים ש:

“הדרך לשירות מצוין היא דרך תיאום ציפיות מעולה”

שלבים ראשוניים
לפני פגישה עם אנשי מקצוע

תיק עבודות – נרצה להסתכל על עבודות נוספות של אותו חברה, לראות אם אנחנו מתחברים לתוצר.

ביקורות/המלצות – סיפורי ההצלחה של חברה הם המפתח לאיכות המוצר והשירות שלה – נבדוק אם אנשים רשמו ביקורות טובות (או לא) לגבי השירות/תוצר.

שירותיות/לו”ז/מחירים – הכי חשוב – לדבר ולהקשיב לנציג של החברה שאנו עומדים מולה (מומלץ לא איש מכירות) כי חשוב לזכור שמדובר בקשר/שירות גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך.

דברים שכדאי לדעת לפני
שחותמים על חוזה לבניית אתר

הגדרת צרכים – לפני בכלל שיצאתם מפתח הבית או הדלקתם את הסקייפ , תשאלו את עצמכם! מה אתם צריכים ורוצים מהאתר שלכם: האם זה אתר תדמית? חנות אינטרנטית? אתם רוצים רק דף נחיתה?

הגדרת קהל יעד – צריכים לדעת לאיזה סוג לקוחות אנחנו מכוונים
מיתוג (branding) – הוא תהליך אסטרטגי שבו נוצר מותג חדש או מתעדכן מותג קיים. במסגרת תהליך זה מחליטים מהם ‘ערכי המותג’ הרצויים ומפתחים מאפיינים ויזואליים ומילוליים האמורים לבטא ‘ערכים’ אלה.

בחירת פלטפורמה – חשוב מאוד להבין האם קיימת פלטפורמת פיתוח מועדפת – כגון וורדפרס, ג’ומלה, דרופל, וויקס וכד’ – והאם קיימת פלטפורמה קיימת שיכולה לתת לכם את הפתרונות המתאימים לצרכים שלכם – כגון תבנית, תוסף או ספריית פונקציות.

מפת האתר וכתב כמויות – בתהליך האפיון נחשוב, מה נרצה לאתר שלנו – ובמיוחד כמה ואיזה דפים אנחנו צריכים? דף הבית , אודות , צור קשר וכו…
אם יש עוד דפים כמובן לציין אותם, ולחשוב על התוכן שיוצג בהם.

ממשק משתמש + אפיון עיצובי – האינטראקציה עם המבקר – ככל שהחוויה באתר טובה יותר, ככה גבר הסיכוי לתגובות, רכישה והשארת פרטים מצד הגולש.

8 סעיפי חובה בחוזי בניית אתרים

תנאים וציפיות – סעיף המכיל בתוכו את מטרת ההתקשרות בין הצדדים ואת הציפייה המדוייקת לתוצר אותו רוצים לקבל ובאיזה מסגרת שירות/תמיכה – כמובן חובה לציין את הפרטים המלאים של כל אחד מהצדדים (שם חברה, מספר ת.ז/ח.פ/ע.מ, כתובות, טלפונים וכדומה).

תהליכי העבודה – סעיף המפרט בתוכו את כל תהליכי העבודה לצורך בניית האתר, לרבות, תכנות, עיצוב גרפי, נגישות, תוכן האתר וכדומה, כאשר כל תהליך עבודה מפורט באמצעות תת-סעיף מורחב במסגרתו מפורטים התנאים לקיומו, לדוגמא: בתת סעיף הנושא את הכותרת “תוכנות” יופיע פירוט מורחב על התוכנות המשמשות לצורך בניית האתר, תנאי הרישיון לשימוש בתוכנות אלו וכדומה.

לוחות זמנים – סעיף המפרט את תנאי העבודה בין הצדדים ומועד הגשת העבודה הסופית. בסעיף זה מומלץ לציין גם את מועדי הגשת הסקיצות ומספר הסקיצות אשר יוצגו, מועדי סבב התיקונים וכדומה.

זכויות לקוח – סעיף קניין רוחני המפרט את זכויות היוצרים העומדים לרשות כל אחד מהצדדים – אנחנו ממליצים במקרים של אתר אינטרנט לתת את זכויות השימוש במלואן ללקוח כמובן.

עלויות – סעיף עלויות המפרט בתוכו את העלויות המדויקות לכל אחד מתתי הסעיפים המופיעים בסעיף המפרט את תהליכי העבודה לצורך בניית האתר, כאשר כל סעיף מתומחר בנפרד (עלות עיצוב גרפי, עלות תכנות האתר, עלות הזנת התוכן בנפרד, עלות כתיבת התוכן במידת הצורך בנפרד, עלות רכישת תמונות לשימוש ברישיון באתר וכדומה). כמו כן, בסעיף זה יופיעו תנאי ומועד התשלום.

אחריות – סעיף אחריות והגבלת אחריות באמצעותו מפורטים התנאים לתפעול ותחזוקת האתר והתנאים להפסקת ההתקשרות בין הצדדים ו/או התנאים לביצוע שינויים בחוזה וסעיפיו.

מחיר – קורה באופן תדיר שבעלי עסקים מגיעים עם תקציב שלא משקף את הסכום האמיתי שצריך להשקיע במוצר

אז מתחיל שלב המשא ומתן המייגע שבו העסקים נמצאים בנחיתות משמעותית מכיוון שהם לא מבינים במושגים הטכניים והחברה מציעה להם כל מיני סוגים של אתרים בלי שיש להם מושג איך ייראה האתר הסופי או האם הם בכלל צריכים את כל הרכיבים שהציעו להם (כנראה שלא).

עיצוב – בהתאם לסעיף הקודם, יש סוגי אתרים שאפשר לעצב עם תבנית מוכנה עם שינויים מינוריים. בדרך כלל מדובר בבלוגים ו/או אתרי תדמית פשוטים. לעומת זאת, קיימים גם לא מעט אתרים עם עיצוב מקורי מאפס או תבנית קיימת ששונתה באופן משמעותי. אלו מן הסתם יעלו יותר בגלל שעבודת העיצוב וההטמעה שלו בקוד האתר דורשת יותר זמן ולפעמים גם יותר אנשי מקצוע (למשל שימוש במעצב מקצועי).

למה כדאי לשים לב

ולמה חשוב לא לעשות הצעת מחיר מול איש המכירות...

הדרכה ותמיכה – בנו לכם עכשיו אתר \ חנות דיגיטלית או כל אתר אחר, יש הוראות הפעלה ?, אם ותרצו לשנות טקסט, צבע או תמונה תצטרכו ידע מינימלי כדי לבצע שינויים אלו.

ישנם חברות שנותנות הדרכה של X זמן על המוצר (המוצר = האתר שלכם) בהצעת המחיר שלהם שירות שיכול לחסוך כמה מאות ולפעמים אלפי שקלים בפעם הבאה שתצרכו שדרוג.

אחריות\שינויים  במידה וסיימתם את תהליך הבניה, ולאחר חודש ראיתם שיש שגיאת כתיב או שהצבע לא בדיוק מתאים לכם או שיש לכם שינויים אחרים, חשוב שבחוזה יהיה סעיף שנותן לכם “אחריות” של כמה חודשים על האתר, ושהחברה שעבדה איתכם תבצע שינויים אלו ללא עלות.

התאמה למסכים (רספונסיביות) – במיוחד לסלולר – התאמת האתר לגודלי המסכים השונים (מחשב,טלויזיה,טאבלט,סמארטפון) ושבכולם התוכן יראה טוב וייצוגי ומותאם לגודל הרלוונטי. בימינו יותר מ 50% מהגולשים בדר”כ יגיעו מהסלולר – ולכן אתר שלא יראה טוב/מותאם יאבד הרבה לקוחות פוטנציליים.

 

אופטימיזציה – זמן טעינת האתר הוא משהו קריטי החל מ2019 (קצת לפני) גוגל קבעה שאתר שזמן הטעינה שלו הוא איטי ולא סביר מקבל ציון ירוד ובשל כך דירוגו בחיפוש ירד לכן חשוב מאוד לסגור עם חברת האתרים שלכם את עניין טעינת האתר והתחייבותם שזמן הטעינה יהיה נמוך, חשוב גם לגוגל וגם לגולשים שלכם.

קידום – סוגי הקידום שקיימים הם ממומן ואורגני, קידום משפיע על מיקומך במנועי החיפוש של גוגל, בקידום ממומן נשלם את דרכנו למיקום גבוה יותר, ובקידום אורגני נצתרך לעבוד על תכנים מעניינים כדי להגביר את הטראפיק של האתר (משתמשים חדשים או חוזרים לאתר) 

הנגשה – בעידן של היום, שהכל נגיש ברשת,לאנשים עם מוגבלות זכות להשתתפות מלאה ושוויונית בכל תחומי החיים.חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות הנגישות נועדו להבטיח, שיוכלו לממש זכות זו. להרחבה על נגישות דרך אתר משרד המשפטים

לסיכום: 

אנחנו מאמינים שכשיודעים בדיוק מה רוצים בתוצאה הסופית אז טוב וחשוב לסגור חוזה לפרוייקט מראש – אבל במקרים בהם לא ידוע התוצאה הסופית – וקיימת הבנה שנדרש תהליך של שירות רציף כדי לתת באמת מענה על התקדמות הפרוייקט באופן נכון – ושעד שלא יענו עוד כמה שאלות – לא ממש ידוע מה תיהיה התוצאה הסופית – אז דווקא עדיף לעבור במודל שירות (לפי שעות) כי אז אפשרי להבטיח את השירות הרלוונטי לכל רכיב ללא הצורך בהתמקדות בשורה התחתונה – מבחינת תיאום הציפיות – הספק רוצה להספיק בכמה שפחות והלקוח רוצה לקבל הכי הרבה בשביל מה ששילם.

אנחנו מאוד מאמינים בגישה של “סוף מעשה מחשבת תחילה” קודם לתכנן טוב טוב את הפרוייקט – ואז להתקדם עם תוכנית עבודה מסודרת לביצוע – במיוחד מכיוון שתכנון טוב ונכון מיעל ומוזיל מאוד את התהליך – ובעיקר מאפשר תיאום ציפיות הרבה יותר נכון לפרוייקט מבחינת דרישות וצרכים.

נשמח לעזור לכם להגיע מהמצוי לרצוי – אם בעזרת תמיכה בתהליך האפיון – אם בעזרת ייעוץ בתהליך סגירת/חתימת חוזה פיתוח ו/או דרך חבילת האדריכלות שלנו – עד כ-5 שעות לאפיון מושלם לאתר (כמובן תלוי בסוג ובדרישות)

חוזה לדוגמה של בניית אתרים

הצעת מחיר

עומדים לפני חתימה על חוזה?

תרצו לקבל מאיתנו חוזה/הצעה מקבילה?

תרצו לקבל מאיתנו חוות דעת נוספת?
מעוניינים בשיחת ייעוץ עם מומחה?
השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם לשיחת ייעוץ/הכוונה:

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם

Divinesites

לכל שאלה מוזמנים לשלוח הודעה
ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם

להרשמה לניוזלטר