חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס – 2017

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס – 2017

תוספי וורדפרס הם כלים מצוינים להוספת והרחבת פונקציונליות לאתר הוורדפרס שלכם. במאמר הבא, נדון ב15 התוספים המומלצים ביותר של 2017. עכשיו, כשאנחנו בשיאה של השנה ותוספים אלה כבר הוכיחו את עצמם זמן רב, אנו ממליצים להשתמש בהם ולהוסיף נפח לאתר שלכם.

למרות שסוג האתר לרוב יקבע את סוג התוספים בהם תשתמשו, ישנם מספר תוספים שכמעט כל אתר וורדפרס צריך. אבטחה, מהירות וקידום, לדוגמא, הם אלמנטים הכרחיים עבור כל אתר, ואין להתעלם מהם בשום צורה.

התוספים הבאים יחסכו לכם עבודה ידנית רבה. במאגר התוספים הרשמי של וורדפרס ישנם 52,061 תוספים, נכון לכתיבת שורות אלו. משמעות דברים אלו היא שככל הנראה ישנו תוסף המתאים לכל פעולה שתרצו לעשות באשר היא, ואפילו יותר מאחד. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את התוסף המתאים והיעיל ביותר עבור כל פעולה שתרצו לעשות. ישנם תוספים חינמיים ותוספים בתשלום, ורוב התוספים מפותחים כגם וגם – חינמיים עבור פעולות בסיסיות אך דורשים תשלום עבור פעולות מורכבות יותר. לרוב, בסוג זה של תוסף ההורדה תהיה חינמית, עם אופציה לשדרוג בכל עת.

במאמר זה, נתמקד בתוספים שנוגעים בנושאי אבטחה, קידום, אופטימיזציית מהירות, שיווק ומדיה חברתית. תוספים אלה יעזרו לכם לשפר את דירוג אתרכם במנועי החיפוש, לאבטח אותו, ולשפר את האספקטים האסתתיים והפונקציונליים שלו.

נתחיל בסקירה!

 1. Jetpack (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

תוסף עצמתי שפותח על ידי הקבוצה שפיתחה את תוכנת הוורדפרס בעצמה (Automattic), ג’טפאק הנו תוסף הכרחי עבור כל אתר וורדפרס. כשמו כן הוא – הוא מציע חבילה מכובדת של פיצ’רים שיגרמו לאתר שלכם לנסוק מעלה ולעזור לו להצליח.

ג’טפאק נוגע בנושאים כמו אבטחת האתר שלכם, ביצועיו, אופטימיזציה לתמונות, תצוגת האתר ועוד.

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

בין היתר, התוסף יוצר מפות-אתר באופן אוטומטי, מה שעוזר מאוד למנועי חיפוש כמו גוגל לאתר את האתר ולהציג אותו בבירור. ג’טפאק מגן על האתר שלכם על ידי מניעת מתקפות זדוניות. כל כ-חמש דקות, התוסף בודק את תפקודו של האתר ומיידע את בעל האתר באם ישנה בעיה כלשהי.

 

 2. Akismet (חינמי עם אופ. לשדרוג)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

אקיסמט, עוד תוסף שפותח על ידי הקבוצה מאחורי וורדפרס. תוסף זה מגיע כתוסף דיפולטיבי בהקמת כל אתר וורדפרס חדש. תוסף זה, בבסיסו, הנו תוסף אנטי-ספאם שבודק את התגובות באתרכם וחוסם את תגובות הספאם.

התוסף מאפשר הצצה להיסטורית התגובות, על מנת שבעל האתר יוכל לראות אילו תגובות נמצאו כתגובות ספאם על ידי אקיסמט.

אקיסמט הנו תוסף חינמי עבור בעלי אתרים אישיים, אך יש צורך במנוי לשימוש תעשייתי / שיווקי נרחב. מנוי הפרימיום מספק פתרונות אבטחה מתקדמים לצד ההגנה מספאם.

זהו תוסף יעיל להגנה על אתר הוורדפרס שלכם, ללא ספק.

 

 3. Yoast SEO (חינמי עם אופ. לשדרוג)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

אין ספק, מנועי חיפוש הנם המקור העיקרי לתנועת גולשים עבור כל אתר. זו עובדה כי מספר המשתמשים במנועי החיפוש גדל בכל שנה באופן יציב! מכאן, שחשיבות האופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) הנה קריטית מאי פעם. למזלנו, ישנו התוסף הנהדר, Yoast SEO, עבור משתמשי וורדפרס.

התוסף משמש כמדריך מצוין ליצירת תוכן איכותי, נגיש, ומסביר את השלבים עליכם לבצע על מנת להעלות את דירוג אתרכם בתוצאות מנועי החיפוש. מטרת תוסף זה היא לעזור למשתמשיו (בעלי האתרים) ולשמור על עקביות בדירוג מנועי החיפוש.

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

דרך הפעולה של התוסף, בכמה מילים:

דבר ראשון, הוא יבקש ביטוי ממוקד (ביטוי מפתח). התוסף יבדוק אם השתמשתם בביטוי הזה מספיק לאורך העמוד אותו אתם עורכים, בשמות התמונות, בתיאור המטא וכותרות. בנוסף, הוא יציע לכם כיצד לתכנן את הטקסט והתמונות כדי להשיג תוצאות ויזואליות איכותיות יותר עבור מנועי חיפוש.

התוסף יציג עבורכם תצוגה-מקדימה של נראות הקישור שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. יצירת כותרות פיקנטיות (והגדרתן ככותרות!), בנוסף לתיאורי-מטא איכותיים עשויים להגדיל משמעותית את ההקלקות על האתר שלכם. ישנו גם אספקט של קריאו‎ת שנוסף לתוסף זה, העוזר לכם ליצור תוכן קריא ונוח.

 

 4. Google XML Sitemaps (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

תוסף אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יעיל נוסף. התוסף עוזר למנועי החיפוש כדוגמת גוגל, בינג, יאהו וכדומה, למדוד בקלות רבה את אתרכם בעזרת מפת XML.

כשתפעילו את התוסף, הוא ייצור מפת XML של אתרכם באופן אוטומטי. מפה מסוג זה מאפשרת לבוטים של מנועי החיפוש לחזות במבנה אתרכם באופן מושלם ולקבל תוצאות מדויקות יותר.

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

בנוסף, התוסף מיידע את כל מנועי החיפוש ברגע שאתם מפרסמים עמוד או פוסט חדש באתר שלכם.

 

 5. All In One Schema.org Rich Snippets (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

במהלך שיטוטיכם במנוע החיפוש של גוגל, לוודאי נתקלתם בצורות מידע מיוחדות המופיעות לצד תוצאות מסוימות. צורות כמו כוכבי דירוג, תמונות, ספירת צופים וכדומה. צורות מידע אלו מספקות מידע נוסף אודות העמוד / הפוסט, שעשוי לסייע בקבלת החלטה עבור הגולש שנתקל בהם. צורות אלו נקראות “סניפטים עשירים” (Rich Snippets).

סניפטים עשירים מסוג זה הנם הדרך הטובה ביותר לייפות את תצוגת העמוד שלכם בתוצאות מנועי החיפוש. הסניפטים מספקים את המידע העיקרי אודות המוצר, השירות או העמוד שלכם, וביכולתם להדגיש את כדאיות הכניסה לאתרכם.

כדי ליצור סניפטים עשירים, אנו מציעים להשתמש בתוסף הנ”ל. קל לשימוש והפעלה, התוסף יעזור לכם ליצור סניפטים עשירים בקלילות.

 

 6. W3 Total Cache (חינמי עם אופ. לשדרוג)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

זכרון-המטמון של מערכת הוורדפרס הנה דרך מצוינת לשיפור ביצועיו של האתר שלכם. הרעיון העיקרי מאחורי זכרון-מטמון (Cache) הנו אחסון המידע של האתר באופן זמני בזכרון-המטמון, כך שהאתר ייטען באופן מהיר יותר בפעם השניה בה גולש יבקר בו.

כדי לאפשר את הקאשינג במערכת הוורדפרס, אתם יכולים להשתמש בתוספי וורדפרס ייעודיים. תוספים אלו יבצעו את הפעולה על העמודים והפוסטים שלכם ויאחסנו אותם כקובצי HTML סטטיים המוגשים למשתמש החוזר. פעולה זו מצמצמת משמעותית את זמן הטעינה של העמוד ועוזרת למטב (Optimize) את ביצועי האתר באופן כללי. בנוסף, אתר מהיר יקבל דירוג גבוה יותר במערכות מנועי החיפוש.

התוסף “W3 טוטאל קאש” הנו כנראה תוסף הוורדפרס היעיל ביותר לעבודה זו. הוא מאפשר זכרון-מטמון עבור עמודים, עבור מידע, עבור אובייקטים, דפדפנים ועוד. התוסף מאפשר גם לדחוס את קובצי ה – HTML, JS וCSS, ובצורה זו לחסוך כ80% מרוחב-הפס שלכם.

 

 7. WP Smush (חינמי עם אופ. לשדרוג)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

תמונות הן נכס מצוין עבור כל עמוד או פוסט, והן כלי מצוין למשיכת תשומת לבו של הגולש. הן גורמות לעמוד להיראות אטרקטיבי, נגיש, ונוח לשימוש.

מצד שני, תמונות לוקחות נתח רחב משטח האחסון של האתר ועלולות להאט אותו באופן משמעותי.

התוסף WP Smush מאפשר דחיסה מתקדמת, מהירה ויעילה בלי לפגוע באיכות התמונה. בנוסף, הוא משנה את קובצי התמונה לסוג הקבצים JPEG, GIF או PNG לפי בחירה. הדחיסה מתבצעת ברגע שתעלו את התמונות לאתר, אך ניתן גם לעשות זאת ידנית בתיקיית המדיה.

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

התוסף מאפשר גם דחיסה של מספר רב של קבצים בו זמנית, עד 50 תמונות בפעם אחת.

 

 8. WP-Optimize (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

כלי נהדר לניקוי מידע מיותר ואופטימיזציה של אתר הוורדפרס שלכם. התוסף מסיר מידע שאינו נחוץ באופן אוטומטי.

ככל הנראה, ישנו מידע רב שאינו נחוץ באתר שלכם, שמכביד על ביצועיו ומאט אותו. התוסף יסיר את כל התגובות הספאמיות ואלו שלא אושרו, פוסטים ודפים הנמצאים בפח האשפה, ועוד.

 

 9. BJ Lazy Load (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

כאמור, אם ישנן תמונות רבות באתר שלכם, עלול לקחת לו זמן רב להיטען, וזה עלול לעצבן את הגולשים המבקרים באתר ולגרום להם לעזוב. פעולת ה Lazy loading – מטרתה לגרום לאתר שלכם להיטען מהר יותר, גם אם יש בו תמונות רבות.

כדי להוסיף את הפונקציונליות הזו לאתר שלכם, מומלץ, כרגיל, להשתמש בתוסף. התוסף BJ Lazy Load מחליף את כל התמונות בעמוד, הת’אמבניילס וכו’, בממלא-מקום (Placeholder) וטוען את התוכן האמיתי רק כאשר הגולש מתקרב בגלילתו אליו. התוסף חושף את התמונות האמיתיות רק כאשר הגולש גולל את העמוד והתמונות מתקרבות למסך. לכן, האתר שלכם ייטען מהר יותר וגם יחסוך בשימוש רוחב הפס.

בנוסף, התוסף עובד גם עם סרטונים מוטמעים, טקסט ועוד.

 

 10. Wordfence Security (חינמי עם אופ. לשדרוג)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

אם אתם בעלי אתר, אתם בטח חושבים כמוני: אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות הוא לאבטח את האתר שלכם מפריצות. אסור להתעלם מהנושא הזה. ישנם אלפי בוטים מסוכנים ברשת, שעלולים לתקוף את האתר שלכם בכל רגע ולפגוע בעבודה של חודשים ושנים אחורה. מסיבה זו, עליכם תמיד להיות עם יד על הדופק ולמנוע ספאמים, ולשמור על אתרכם בטוח.

על מנת לעשות זאת, ישנם תוספים רבים בוורדפרס. אחד מהם הוא Wordfence Security. התוסף כולל הגנה של חומת-אש, סריקת קבצים זדוניים, חסימה, אבטחת כניסת-משתמש, סקירת משתמשים בזמן חי ועוד.

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס
 

 11. Broken Link Checker (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

קישורים שבורים הם אויביו הגדולים של אתר איכותי ותדמיתי. גולש ש”נופל” על עמוד שאינו נמצא עלול להרגיש כמעט נבגד! זה משדר חוסר מקצועיות וחוסר טיפוח, ואם, במקרה, קישור לרכישת מוצר אצלכם באתר מוביל לעמוד שאינו נמצא, אתם גם מפסידים כסף ולקוח, וגם משדרים חוסר מקצועיות. אם הגולש כבר התעניין והקליק על התוכן שלכם, לא כדאי לפגוע באמון שלו.

כאן נכנס לתמונה התוסף Broken Link Checker. הוא סורק את האתר שלכם ומוצא קישורים שבורים, באופן אוטומטי. התוסף בודק את העמודים שלכם, הפוסטים שלכם, התגובות ותוכן נוסף, ומודיע לכם ישירות כאשר הוא מוצא קישור שבור. בנוסף, הוא יודיע לכם באם ימצא תמונות חסרות.

בנוסף, לתוסף יש אפשרות למנוע ממנועי החיפוש לעקוב אחר הקישורים השבועים. התוסף מתקשר איתכם דרך המייל, או דרך סרגל הכלים של וורדפרס.

 

 12. Redirection (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

בהמשך לסעיף הקודם, הבנו שקישורים שבורים זה נושא חשוב. גורם עיקרי לקישורים אלו הוא חוסר תשומת לב. לעיתים, אנו נשנה את כתובת ה-url של פוסט או עמוד, אך נשכח לקשר אותם מחדש (להפנות) במקומות בהם קישרנו אליהם (תפריטים, פוטר, כפתורים).

למקרים אלו בדיוק פותח התוסף Redirection. הוא עוזר לנהל את כל הפניות ה-301 ולעקוב אחר “שגיאות 404”. התוסף מוסיף הפניה אוטומטית כאשר כתובת של פוסט או עמוד משתנים.

התוסף עשוי להיות יעיל במיוחד במקום של העתקת אתר ישן לדומיין חדש.

 

 13. MailChimp for WordPress (חינמי עם אופ. לשדרוג)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

מיילצ’ימפ הנו אחד מספקי שירות השיווק-דרך-האימייל הפופולאריים בעולם. דרכם ניתן לנהל את המנויים שלכם, לשלוח דואר אלקטרוני, לנהל קמפיינים ולדעת מי פתח / לא פתח את ההודעות שלכם. זהו ללא ספק כלי שיווקי אינטרנטי נהדר לבעלי עסק או מנהלי אתרי אינטרנט. השילוב בין מיילצי’מפ לוורדפרס נעשה בקלות עם תוסף זה. זהו תוסף חינמי במקורו, המאפשר לכם להוסיף טפסים נוחים ויעילים להשגת לידים נוספים.

כמו כן, ניתן לשלבו עם כל תוסף טפסים אחר, כמו וו-קומרס וקונטאקט פורם 7, לדוגמא.

 

 14. Social Icons (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

אין ספק כי המדיה החברתית היא הפלטפורמה ההפופולארית ביותר באינטרנט בשנים האחרונות. מספר המשתמשים ברשתות החברתיות למיניהן מתרחב כהתרחבות האינסופית של היקום. מסיבה זו, שיווק דרך הרשתות החברתיות הוא קריטי עבור העסק או האתר שלכם. כדי לשדרג את השיווק הזה, ניתן להשתמש בתוספי מדיה חברתית, כמו לדוגמא, Social Icons.

תוסף זה הוא תוסף חינמי, אשר מספק לכם צורות שונות ומגוונות להצגת אייקונים פופולאריים המקשרים לעמודיכם ברשתות החברתיות, וכדומה. התוסף תומך במעל ל-100 פלטפורמות של הרשת החברתית, והנו קל ונוח לשימוש.

התוסף, אשר יוסיף נפח עיצובי רב לאתר שלכם, מאפשר התאמה אישית עבור האייקונים אותו הוא מספק. שינוי גודל, צורה (ריבוע / עיגול), רקעים ועוד, הנם חלק מהאפשרויות.

 

 15. Disable Comments (חינמי)

התוספים המומלצים ביותר לוורדפרס

כשמו כן הוא – תוסף זה יסייע בנטרול האפשרות לתגובה באתר כולו או בעמודים / פוסטים ספציפיים. באתרים רבים אין צורך כלל בתגובות גולשים, והאפשרות להגיב עלולה להיות פרצת אבטחה עבור בוטים המעוניינים להספים (Spam) את האתר שלכם.

בקיצור, תוסף זה נותן לכם דרך קלה, נוחה ויעילה לביטול אפשרות התגובה, באזור נוח ופשוט לתפעול.

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:
עיצוב אתרים

דיזיין סיסטם

חברות רבות משתמשות במערכת עיצוב ייחודית משלהן.חדשנות מתמדת בתעשייה היא היבט חיוני במיתוג מוצר ושיפור

קראו עוד »

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם