חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

12 עצות עיצוב אתרים שיעזרו לך להצליח ב2016

12 עצות עיצוב אתרים שיעזרו לך להצליח ב2016

 

בשביל להיות מעצב אתרים טוב אתה צריך יותר מכישורים טכניים. אתה צריך להישאר מעודכן לגביי העצות והאופנות האחרונות בעולם המדיה הדיגטלית ומעבר.

כשאתה משאיר את האצבע על הדופק אתה יכול לאסוף מוקדם את המודות והסגנונות החדשים. אלה יוסיפו לפרוייקטים שלך צבע ועוצמה.

גם אם אתה יוצא מהשורות ומעדיף תמיד לפלוס דרך ולא ללכת בדרכים של אחרים, שווה להישאר מעודכן. חשוב לזכור שזה רק יעזור לך להבין את הצרכים והרצונות של הלקוחות שלך, שתמיד ירצו אתר שדומה לאתר אחר.

ואם אתה באמת רוצה להייות מקורי, הידיעה מה פופלרי יאמר לך ממה להימנע והיכן לא לצעוד.

במאמר זה תמצא אוסף של עצות עיצוב אתרים שיעזרו לאתרי הוורדפרס שלך ושל לקוחותיך להצליח – בין אם תשתמש בהם או לא.

 

1. צור מדריך סגנון

מדריכי סגנון נהיו פופלרים בעולם הפרסום. אלו בעצם ספרים עבי כרס או מסמכים שבהם חברות מדיה משתמשות כדי ליישר קו בעיצוב המופיע בתוכן שהן מפרסמות. מה יופיע ממדריך סגנון? הכל מהאלמנט הגרפי שמייצג כל מחוז ומדינה ועד האלמנטים המקובלים לכל מספר ומספר.

מעצבי אתרים יכולים ליצור מדריכי סגנונות כדי לוודא אחידות בעיצוב האתר. במיוחד אם אתם עובדים עם פרילנסרים או בשיתוף פעולה עם חברה אחרת – מדריך סגנון יכול לעזור לצוות מפוזר לעבוד בייחד.

מדריך הסגנון שגוגל הוציאה ל”מטרייל דיזיין” היא דוגמא מצויינת למדריך איכותי ומלא. ממליצים לקרוא

 

2. תזנחו את סרגלי הצד

סרגלי צד מסבכים את העניינים. במקור הם היו אמורים לעזור למשתמש לנווט באתר. עם הזמן השתלטו על סרגלי הצד גורמיי שיווק – ורובם מראים היום קישורים מפתים לדפי נחיתה ועוד תוכן פרסומי שלא מועיל למשתמש.

בטאוריה סרגלי צד שמכילים קישורים ומידע שימושי ישפרו את חוויית המשתמשים. אבל מסתבר שמעט מאוד מבקרים באתרים בכלל משתמשים בסרגלי צד (לפי מחקר שנעשה על ידי CONVERSIONXL). לפי זה אפשר להבין שלחרוג מעיצוב האתר שלך כדי להוסיף סרגל צד המכיל תוכן פרסומי – לא בהכרח יועיל לך.

נסו לוותר על סרגלי הצד בעיצובים שלכם, במיוחד עם אין צורך אמיתי לאחד. תנו דגש על התוכן, לא על הקישורים.

אם המחשבה על חוסר בסרגלי צד נשמע לכם משוגע או מוגזם, חפשו תבנית שמאפשרת פרסום תוכן ברוחב מסך מלא.

אפשר לעשות הרבה עם סרגל הצד הצנוע של וורדפרס, ואנחנו ממליצים להחכים עם הדרך שתשתמשו (או לא תשתמשו) בו.

 

3. תתחילו לעצב מחוץ למסך

האם אתם מתכנתים ומעצבים ישירות על המסך, במהירות ובהרגשה שתמיד תוכלו לערוך ולנקות את הבלאגן אחר כך? אולי תנסו גישה חדה ב2016.

במקום לקפוץ ראש ולנסות להבין את העיצוב לייב, למה לא תתחילו לעצב בדף לבן פשוט או לוח מחיק? ממש כמו שאדריכל בונה תכנון להבין איפה הדלתות חלונות וחדרים בבית,  תדעו מראש לאן הולך כל אלמנט.

אם הטכנולוגיה הפשוטה של עט ודף לא מושך אותכם, יש המון כלים מצויינים לתכנון אתרים שיכולים לעזור לכם להתחיל ולהוציא את הרעיונות מחוץ לראש… לפני שאתם מתחילים לעבוד

 

4. השתמשו בפונטים גדולים יותר

שימוש בטקסט גדול ומושך עין הוא לא חדש אבל עדיין מצויין לעשות זות ב2016. טקסט גדול מושך את צומת לב המשתמש ונותן דגש על התוכן שלכם.

הקריאות במסכים קטנים הוביל וחיזק את ה”טרנדיות” של טקסט גודל, שמשתלב מציין עם האופנה המינימליסטית בעיצוב.

עצתנו כאן היא לנסות להשתמש בפונטים גדולים יותר בעיצובים שלכם. לדוגמא – גודל מינימום של 18 נקודות לטקסט גוף – היכן שהדבר הגיוני. זה כולל כל טקסט שבא עם תמונת הדר או אפילו הטקסט על עמוד הבית לכם. שימו לב שאתם משתמשים בפונט ידודתי לweb ורספונסיבי, במקום להשתגע מבחירת גודל מסויים.

 

5. צרו יותר מרחב

יותר מדי אפשריות יכולות להסיח למשתמשים את הדעת ולבלבל להם את אופן השימוש באתר. זו אחד הסיבות שהמלצנו על סוף לסרגלי לצד. בכלל אנו ממליצים ליצור כמה מרחב שאפשר (וזה במקום לכלול כמה אלמנטים שתוכל בעמוד). שוב – מרחב עוזר למשתמש להבין מה חשוב בדף ומאפשר לך לבנות עיצובים יפים ונקיים.

לרוב קוראים למרחב זה “מרחב לבן”. כמובן שאין צורך שהמרחב יהיה באמת לבן, במיוחד אם אתם בונים אתר שכולל תמונות גדולות באתר הבית ובהדרים.

צמצמו את הבלאגן בעיצובים לכם ותכללו יותר מרחב בין ומסביב לאלמנטים – וכל זה כדי לעזור למשתמשים להתנהל באתר. מרחב לבן עוזר למשתמשים להבין לאן תשומת הלב שלהם צריכה ללכת.

 

6. עיצוב רספונסיבי אינו אופציונלי

שימוש במכשירים חכמים ממשיך לגדול. היום חשוב מאי פעם לוודא שהאתרים שלכם תואמים לסמארטפונים.

אחד מהעצות המרכזיות ל2016 היא זאת – התחייבו לחלוטין לעיצוב רספונסיבי. פעם הייתם צריכים רק לסמן V על העיצוב הרספונסיבי ברשימת המטלות שלכם. היום אתם צריכים לחשוב על יותר. האם התמונות שלכם תואמות מובייל? האם תפריטי “המבורגר” נכונים? ועוד ועוד.

ב2016 אולי אפילו תחבקו את הקונספט הזה – אתר מעוצב דבר ראשון לטלפונים חכמים

 

7. נצלו את ה-MATERIAL DESIGN של גוגל

שימוש במכשירים חכמים ממשיך לגדול. היום חשוב מאי פעם לוודא שהאתרים שלכם תואמים לסמארטפונים.

אחד מהעצות המרכזיות ל2016 היא זאת – התחייבו לחלוטין לעיצוב רספונסיבי. פעם הייתם צריכים רק לסמן V על העיצוב הרספונסיבי ברשימת המטלות שלכם. היום אתם צריכים לחשוב על יותר. האם התמונות שלכם תואמות מובייל? האם תפריטי “המבורגר” נכונים? ועוד ועוד.

ב2016 אולי אפילו תחבקו את הקונספט הזה – אתר מעוצב דבר ראשון לטלפונים חכמים.

 

8. תגדילו את ארגז הכלים שלכם

האם ברצף העבודה שלכם אתם נתקלים במשימות שמרגישות שיכולות להיות יותר יעילות או מהנות? אולי הגיע הזמן לעשות קצת מחקר ולגלות האם יש כלים חדשים שמתאימים יותר לצרכים שלך.אם זה Pixate, אפליקציה שבונה אפליקציות, או עדכונים לכלים מוכרים כמו אפליקציית הADOBE CC לבוני ווב – תמיד שווה להיות עירנים לכלים חדשים שיכולים לשפר את מהלך העבודה שלכם ובכלל את המצב רוח.

 

9. פשטו את תהליך הניווט

למראית העין העמסה של קישורים בסרגלי הניווט שלכם, בסרגלי הצד, בפוסטים בבלוג ואפילו באתר הבית שלכם נראית כדרך מצויינת לשמור משתמשים באתר שלכם – אך זה רק למראית העין. תהליך ניווט מסובך יוצר ריבוי אפשריות ובלבול במשתמשים, ויכול בקלות לדחות אותם לאתר אחר.

תחשבו על לצמצם את הפריטים בתפריטי הניווט שלכם ולהוציא את סרגלי הצד לפנסיה . ככה תוכל לבנות עיצובים שנראים יותר טוב, בלי לפגום בחוויית המשתמש או באופטמזציה של המרה.

 

10. שדרגו את הגלריה שלכם

אולי הגיע הזמן לוותר על השימוש בתמונות החינמיות שכולם משתמשים בהם, ולהשקיע בשירות תמונות בעלות.

השלב הבא הוא ליצור או להזמין תמונות בעצמכם, באם זה לצלם תמונות באיכות גבוהה, בציור או עבודה בתוכנת גרפיקה, או שילוב בין השנים. שילוב של טקסט בתמונות יעזור גם לשמור על מקוריות ולהעביר את המסר שלכם.

 

11. שדרגו את הסליידרים

ישנו עדיין דיון על השימוש בסליידרים (או מצגות). לדעתנו, 2016 היא השנה לוותר על סליידרים, במיוחד אם אתם רוצים לצמצם את כמות הסחות הדעות באתר שלכם ולפשט את תהליך הניווט באתר. סליידרים אינם עוזרים לא בזה ולא בזה. מעבר להכל, הם תופסי מרחב ותשומת לב – ומעט אנשים באמת משתמשים בהם.

גם בעמוד הבית אנחנו ממליצים לבחור במרחב הדר גדול שמשתמש באלמנט גרפי סטטי ייחודי שמייצג היטב את המותג של הלקוח (או שלכם). שוב, נסו פונטים גדולים ופתחו עיצובי דף שיהפכו את הסליידרים ללא רלוונטים

 

12. למדו בדיקת A/B

הרבה מהעצות שלנו הם כלליות, מבוססות על טרנדים קיימים ועולים במרחב הדיגיטלי. אין שום אחראיות שהם יעבדו בשבל האתר שלכם.

כמובן שאין אתם מחוייבים להשתמש או לוותר על אלמנטים מסויימים בעיצוב שלכם רק בגלל צו האופנה. בדיקת A / B היא שיטה לבדוק האם העיצובים שלכם עובדים – או לא.

אולי תרצו להשתמש בסליידר או בסרגל צד עמוס ולא רוצים לקבל את הביקורת עליהם. ביקורת A / B היא דרך מצויינת לבדוק עיצוב מראש. השיטה גם עוזרת מאוד לנהל מחלוקות בינכם ובין לקוחותיכם.

מוזמנים לקרוא עוד במדרך לבידקת A / B בוורדפרס (באנגלית).

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם