חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוסט מותאם-אישית: איך ליצור ואיך לשלב באתר שלכם

לעיתים רבות, אנשים מתבלבלים ומחשיבים את וורדפרס כפלטפורמה המיועדת לבלוגים בלבד. בשנים האחרונות, וורדפרס התפתחה למערכת ניהול תוכן הנוחה ביותר בשוק. כברירת מחדל, וורדפרס מגיעה עם “פוסטים” ו”עמודים” כסוגי הצגת התוכן העיקריים. עם זאת, ניתן ליצור סוגים רבים של “פוסטים מותאמים-אישית (Custom Post Types)”. במאמר זה נראה כיצד ליצור פוסטים מסוגים אלה, ונציג כיצד מומלץ להשתמש בהם בצורה הנכונה ביותר.

פוסט מותאם-אישית

מהו “פוסט מותאם-אישית” בוורדפרס?

פוסטים מותאמים-אישית הם סוגי תוכן, כמו “דפים” ו”פוסטים”. מאז התפתחותה של וורדפרס מפלטפורמת בלוגים פשוטה למערכת ניהול תוכן מתקדמת, המושג “פוסט” השתרש. פוסטים מותאמים-אישית יכולים להיות כל סוג של תוכן.

כברירת מחדל, וורדפרס מגיעה עם הסוגים הבאים:

  • פוסט (Post)
  • דף (Page)
  • מסמך (Attachment)
  • גרסאות (Revision)
  • תפריט ניווט (Nav Menu)

למידע נוסף אודות אלו, לחצו כאן.

ניתן ליצור כל סוג של פוסט מותאם, ולקרוא לו לפי רצונכם. לדוגמא, אם אתם מנהלים אתר לסקירת סרטים, סביר שתרצו ליצור פוסט מותאם ולקרוא לו “סקירת סרטים”. בפוסט מותאם זה יש שלל אפשרויות ושדות להתאמה אישית, ואף מבנה קטגוריות מותאם אישית. דוגמאות נוספות לפוסטים מותאמים הן פורטפוליו (תיק עבודות), המלצות (Testimonials), מוצרים ועוד.

 

יצירת פוסט מותאם-אישית – הדרך הקלה והמהירה

הדרך הקלה ביותר ליצירת פוסט מותאם בוורדפרס היא באמצעות תוסף. שיטה זו היא המומלצת ביותר עבור מתחילים, שכן היא בטוחה וקלה מאוד. הדבר הראשון לעשות הוא להתקין את התוסף. לשם הדוגמא, נקח את התוסף Custom Post Type UI. לאחר ההפעלה, כפתור לניהול התוסף יתווסף ללוח הבקרה שלכם בתפריט הוורדפרס. שם הכפתור יהיה CPT UI.
כעת, לחצו על
CPT UI » Add New ליצירת פוסט מותאם חדש.

אגב, תוסף זה מאפשר גם ליצור טקסונומיות מותאמות-אישית (Taxonomies). מה הן טקסונומיות? טקסונומיה הנה דרך לאגד תוכן תחת אותה מטריה. לדוגמא, “קטגוריות” ו”תגים” הנם סוגים של טקסונומיות.

לענייננו – בעמוד “צור חדש”, בחרו בפוסט מותאם ומלאו את הטופס הרצוי. קודם כל, בחרו שם לפוסט המותאם. שם זה לא יכול להיות בעל יותר מ20 אותיות. לדוגמא: סרטים, מתכונים, מבצעים וכו’.

בשדה הבא, עליכם לבחור תווית (Label) עבור סוג פוסט זה. תווית זו תהיה גלויה לכם בסרגל האדמין (לוח הבקרה) בדיוק כמו התוויות “פוסטים” ו”עמודים”. מומלץ לקרוא לתווית זו בצורת רבים. לדוגמא, “סרטים” ולא “סרט”, על מנת שיהיה לכם נוח לקריאה וישתלב עם שאר התוויות על הסרגל. לאחר מכן, בשדה הבא, עליכם להכניס את השם בצורת יחיד (סרטים => סרט). בצורה זו ייעשה שימוש על ידי וורדפרס להצגת הסברים והנחיות למשתמש.

בשדה האחרון, הזינו תיאור עבור הפוסט המותאם שלכם. תיאור זה משמש להסבר אודות מה הפוסט המותאם הזה אמור לעשות.

עכשיו, כל שנותר לעשות הוא ללחוץ על כפתור יצירת הפוסט. זה הכל. אם ברצונכם להגדיר מעט יותר לעומק את סוג הפוסט המותאם שלכם, השתמשו בכפתורים Advanced Label Options או Advanced Options. 

יצירת פוסטים מותאמים-אישית באופן ידני (למביני דבר או שניים בתכנות קל)

הבעיה עם יצירת פוסטים מותאמים בעזרת תוסף היא שפוסטים אלו עלולים להיעלם כאשר התוסף לא מופעל. המידע, אמנם, יישמר, אך לא תהיה גישה אליו מאזור הניהול. אם אינכם מעוניינים להתקין תוסף מסיבה כלשהי, באפשרותכם ליצור באופן ידני את סוג הפוסט המותאם שלכם על ידי הכנסת הקוד הנחוץ ל functions.php של התבנית שלכם.

דבר ראשון, נראה לכם דוגמא מהירה על מנת שתבינו כיצד זה עובד. הביטו בקוד הבא:

קוד זה רושם פוסט מותאם חדש בשם “movies”, עם מערך של “arguments”. ה-“arguments” האלו הם האפשרויות של הפוסט המותאם שלנו. מערך זה כולל שני חלקים: חלק ראשון הוא תוויות, שהן מערך בפני עצמן. החלק השני כולל “arguments” נוספים, כמו נראות ציבורית, ארכיון, ו-“slug” שישמש לשורת ה-URL עבור סוג פוסט מותאם זה.

עתה, נסתכל על קוד מעט מפורט יותר עם יותר אפשרויות לפוסט המותאם שלכם:כפי שניתן לראות, הוספנו מספר אפשרויות נוספות לפוסט המותאם שלנו, דרך הקוד. התוספות, לדוגמא, הן תמיכה בגרסאות, תמונות, שדות מותאמים אישית וכו’. בנוסף, חיברנו את הפוסט המותאם לטקסונומיה מותאמת-אישית לה קראנו “genres”. שימו לב, קבענו כי הערך ההיררכי יהיה – ‘false’. אם אתם מעוניינים שהפוסט המותאם שלכם יתנהג כ”עמוד”, אתם יכולים לקבוע כי ערך זה יהיה ‘true’.

כמו כן, שימו לב לשימוש הרווח במונח ‘twentythirteen’, זהו ה-‘text domain’ של התבנית. אם התבנית שלכם היא מוכנה לתרגום, ואתם רוצים שהפוסטים המותאמים שלכם יתורגמו, עליכם להשתמש במונח ה-‘text domain’ של התבנית שלכם. אתם יכולים למצוא את הטקסט של התבנית שלכם בקובץ style.css בתיקיית התבנית שלכם. ה’text domain’ יופיע בראש הקובץ.

 

הצגת פוסטים מותאמים באתר שלכם

וורדפרס תומכת כברירת מחדל בהצגת הפוסטים המותאמים-אישית. אחרי שהוספתם מספר פריטים לסוג הפוסט המותאם החדש שלכם, זה הזמן להציגו באתר. ישנן מספר שיטות שבאפשרותכם להשתמש, לכל אחת היתרונות שלה:

  1. הצגת פוסטים מותאמים בעזרת תבנית (Template) ארכיון

דבר ראשון, עליכם לגשת ל Appearance » Menus ולהוסיף קישור מותאם לתפריט שלכם. קישור זה יהיה הקישור לפוסט המותאם שלכם. ככל הנראה, הקישור שלכם יהיה כזה:

http://example.com/?post_type=movies

החליפו את example.com בדומיין שלכם ואת movies בשם הפוסט המותאם שלכם. שמרו את התפריט, וגשו לצד הקדמי של אתרכם. עכשיו תראו פריט נוסף בתפריט, וכשתלחצו עליו, תגיעו לעמוד ה”ארכיון” של הפוסט המותאם, אשר נבנה באמצעות קובץ התבנית (template) הבאה: archive.php שנמצא בתבנית הנושא (theme) שלכם.

  1. שימוש בתבנית (template) עבור ארכיון פוסטים מותאמים

אם אתם לא מרוצים מהמראה של עמוד ארכיון עבור הפוסט המותאם שלכם, אתם יכולים להשתמש בתבנית (template) עבור ארכיון פוסטים מותאמים-אישית. על מנת לעשות זאת, עליכם ליצור קובץ חדש בתיקיית התבנית (theme) שלכם ולקרוא לה archive-movies.php. החליפו את movies בשם הפוסט המותאם שלכם. אתם יכולים להעתיק באופן זמני, רק לשם ההתחלה, את תוכן הקובץ archive.php של התבנית (theme) שלכם, לתוך הקובץ archive-movies.php, ולהמשיך לשנות אותו משם עד אשר הוא ישביע את רצונכם. עכשיו, כאשר הגולש ייגש לעמוד הארכיון של הפוסט המותאם שלכם, התבנית (template) שיצרתם תוצג. 

 

add_action( 'pre_get_posts', 'add_my_post_types_to_query' );
 
function add_my_post_types_to_query( $query ) {
    if ( is_home() && $query->is_main_query() )
        $query->set( 'post_type', array( 'post', 'movies' ) );
    return $query;

 

הצגת פוסט מותאם-אישית בעמוד הראשי

אחד היתרונות בשימוש בפוסטים מותאמים הוא ההפרדה שקיימת בין סוג התוכן המותאם לפוסטים הרגילים. עם זאת, אם ברצונכם להציגם בין הפוסטים הרגילים, תוכלו לעשות זאת באמצעות הוספת הקוד הבא לקובץ ה-functions.php של התבנית (theme) שלכם, או באמצעות תוסף.

הצגת פוסטים מותאמים-אישית באמצעות ווידג’טים

אולי שמתם לב לכך שישנו ווידג’ט דיפולטיבי בוורדפרס להצגת ‘פוסטים אחרונים’. אולם, ווידג’ט זה אינו נותן את האפשרות לבחור בפוסטים מותאמים. מה אם ברצונכם להציג את הפריטים האחרונים מהפוסט המותאם החדש שיצרתם? ישנה דרך קלה לעשות זאת, בעזרת תוסף. לשם הדוגמא, נשתמש בתוסף  Ultimate Posts Widget. לאחר הפעלתו, גשו ל Appearance » Widgets. עכשיו, גררו והניחו את הווידג’ט Ultimate Posts לתוך הסיידבר. בנוסף, ניתן להציג תקציר או ציטוט מתוך הפוסט, תמונה מתוך הפוסט ועוד. הגדירו את אלו על ידי בחירה ב”Options”. לאחר מכן, שמרו את השינויים, והווידג’ט ייכנס לפעולה.

לסיכום

פוסטים מותאמים-אישית הנם דרך מצוינת להצגת תוכן מעט שונה מהרגיל. כל מה שמצריך צורת סינון מעט שונה, דרך הצגה מיוחדת יותר ומקורית יותר מה”דפים” או ה”פוסטים”, דרכי הצגת התוכן הקיימים במערכת כברירת מחדל. זהו כלי נהדר שניתן לכם, נצלו אותו והשתמשו בו בצורה הטובה ביותר!

תורגם ונערך מאתר http://www.wpbeginner.com

 

זקוקים לעזרה?

מה דעתכם? יש לכם הערות? האם עזרנו לכם? נשמח מאוד לשמוע את דעתכם, ולעזור בכל דבר ועניין!

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם