חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחזוק אתר וורדפרס – 6 דרכים לעשות את זה נכון

תחזוק אתר וורדפרס –

6 דרכים לעשות את זה נכון

תחזוק אתר עלול להישמע כמשימה לא פשוטה. אך אם אתם רוצים שאתר הוורדפרס שלכם ישגשג, עליכם לתחזק ולטפח את הבסיס הפונקציונלי שלו, התבנית המותקנת והתוספים המותקנים – על בסיס קבוע.
וורדפרס הנה פלטפורמה מצוינת, אך תחזוקה היא המפתח לאתר מתפקד ובלי תחזוק שוטף ונכון, בסיס האתר שלכם עלול לקרוס, או לפחות להחליד, ואתר עם בסיס רעוע לא יביא את התוצאות הרצויות.

אין ספק, תחזוקה היא פעולה סיזיפית ומונוטונית. אך עם זאת, אין גם ספק לגבי יעילותה. תחזוק נכון ישמור על האתר שלכם מהיר, ללא באגים, מעודכן, יציב, וחשוב מכל – מוגן. ודאו כי אתם פועלים לפי הטקטיקה הנכונה, בה תשמרו על אתר בריא, מוגן ובטוח.

במאמר זה, נמנה 7 טיפים לתחזוק שוטף ונכון של אתר הוורדפרס שלכם, בלי צורך בידע טכני מובהק.

 1. גבּוּ את האתר שלכם בקביעות

אולי הפעולה החיונית ביותר שיש לבצע על בסיס קבוע. אמנם פעולה זו לא מסייעת ישירות בתחזוק או טיפול באתר, אך היא תתגלה כקריטית באם תתגלה תקלה “בלתי-הפיכה”. למעשה, פעולה זו גורמת ל”בלתי-הפיך” להיות הפיך לחלוטין. שחזור מהיר והדברים שבים לקדמותם.

מומלץ לבצע גיבוי מסוג זה לפחות אחת לחודש. ניתן גם לגבות את הבלוג שלכם על בסיס יומי, אך גם גיבוי שבועי מסוג זה יעשה את העבודה כהלכה. ניתן לגבות את אתרכם בעזרת שירות האחסון שלכם או על ידי הורדת עותק שלו דרך FTP.

במערכת הוורדפרס נמצאים תוספים רבים המציעים גיבוי מלא, מיידי ואוטומטי לאתרכם. מומלץ לבדוק!

 2. שמרו על האתר שלכם מעודכן

אם אתם מעוניינים לשמור על אתר מתוחזק, עליכם לדאוג לשמור על גרסת הוורדפרס שלכם, התבניות והתוספים המותקנים, עדכניים לגרסתם האחרונה. כדי לעשות זאת, כל שעליכם לעשות הוא להתחבר לאתר הוורדפרס שלכם על בסיס חודשי לפחות, ולעדכן את האמור לעיל במקום הייעודי לכך.

 3. מחקו תוספים שאינם בשימוש

תוספי וורדפרס הנם חיוניים וחשובים להרחבת הפונקציונליות של האתר. אך, עם זאת, שימוש במספר רב מידי של תוספים עלול להשפיע על ביצועיו של האתר, כמו גם על הביטחון שלו. אם אתם מעוניינים באתר מוצלח, עליכם להסיר את כל התוספים שאינם בשימוש. בקצרה, היפטרו מתוספים שאין בהם צורך.

כדי לעשות זאת, עליכם להשבית את התוסף בטרם המחיקה. יש לוודא בקפידה כי תוסף זה אינו נחוץ, וכי אינו מבצע איזושהי פעולה סטטית או דוממת שאינכם זוכרים שהוא עושה, בטרם תמחקו אותו.

 4. מטבו את הדאטה-בייס שלכם (Optimize)

הדאטה-בייס – מאגר המידע של האתר שלכם, כשמו כן הוא – המקום בו מאוחסן המידע. כשאנו אומרים “מידע”, הכוונה היא לפוסטים, עמודים, תמונות, סרטונים, הגדרות ועוד. ככל שהזמן חולף ואתרכם גדל, הדאטה-בייס מתנפח – דבר שעלול לגרום להאטה מסוימת של האתר שלכם.

כדי לשפר את ביצועי האתר שלכם, עליכם למטב (לבצע אופטימיזציה) של הדאטה-בייס.
אחת הדרכים היא בעזרת תוספי וורדרפרס מסוימים שיוציאו פעולה זו לפועל באופן אוטומטי, על ידי ניקוי רשמים מיותרים, מחיקת טיוטות מיותרים של עמודים ופוסטים וכדומה.

 5. שימו דגש על אבטחת האתר שלכם

תחזוק אתר וורדפרס

רוב משתמשי וורדפרס מתעלמים מנושא האבטחה. אך, למעשה, זהו מהנושאים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כשמנהלים אתר. אם ברצונכם לאבטח את אתרכם מפני חשיפה להאקרים ופריצות, מומלץ לכם להתקין תוסף אבטחה אמין ויעיל.

 6. עקבו אחר מהירות האתר שלכם

אם ברצונכם למשוך גולשים חדשים ולשמור על הקבועים, עליכם לדאוג שהעמודים באתר שלכם יעלו מהר. הכוונה היא שמהירות האתר משפיעה ישירות על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. למעשה, גוגל בבירור מעדיפה אתרים בעלי טעינה מהירה. מכאן שמומלץ כי תהיו מודעים למהירות אתרכם.

ישנם מספר אתרים שינתחו עבורכם אוטומטית את תוצאת המהירות של האתר שלכם. לדוגמא, הכלי הבא של גוגלPageSpeed Insights, אשר מדרג את מהירות האתר שלכם, ומציע טיפים לשיפור.

צריכים עזרה ליישם?

אלו הטיפים העיקריים שיש לנו להציע לכם על מנת לשמור על אתר וורדפרס תקין, מהיר ומתוחזק היטב.

אנו מקווים שהצגנו בפניכם את האפשרויות שלכם בצורה יעילה ומובנת. מסכימים? יש לכם עצה נוספת? נשמח לשמוע!

צרו איתנו קשר על כל שאלה, מומחינו ישמחו לייעץ לכם!

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם