חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מילות מפתח – כל הסיבות למה חשוב להתחיל קידום לאתר לפני שמתחילים בבנייתו

הסיבות לביסוס התוכן על פי מילות מפתח –
ולא להפך

לעיתים קרובות, אופטימיזציה למנועי חיפוש (או במילים אחרות: קידום אורגני, SEO) עלולה להיחשב כפעולת גימור. במאמר זה נסביר למה גישה זו אינה עדכנית ואינה יעילה יותר, וכמה חשיבות יש לכתיבת תוכן מבוססת-קידום/אופטימיזציה. בנוסף, נסביר למה מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח (המילים אותן – בסופו של דבר – יחפש הגולש כדי להגיע אל התוכן שלכם) לפני שאנו כותבים את התוכן.

המון כותבי תוכן, משווקים ואנשים המתעסקים בשיווק אינטרנטי עדיין מבצעים את פעולת הקידום והאופטימיזציה בסוף שיווק הפרויקט. הם מסיימים את הפוסט בבלוג, או מסכמים פרויקט שיווק חדש, ורק אז נכנסים לפעולת הקידום ומחפשים מילות מפתח שיתאימו לתוכן שפורסם.

למרבה הצער, גישה זו מיושנת וחסרת יעילות ברוב המקרים.

 

מילות מפתח

מחקר מילות מפתח איכותי ומבוסס עשוי לפענח את זהות הקהל האינטרנטי שלכם, מה הם מחפשים, ואיזה סוג של תוכן הם מעדיפים. מחקר מסוג זה, יניב אסטרטגיות כתיבת תוכן אפקטיביות יותר מאשר “ירייה באפלה”, שכן הוא ימקד את הרעיונות שלכם וייצור קבוצה קטנה יותר אך מדויקת יותר של רעיונות.

אם כן, ביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש ומחקר מילות מפתח רק בסיום הפרויקט עלול להיות מאוחר מידי, שכן קשה יותר ליישם תובנות “בדיעבד”. על מנת ליישם את התובנות בצורה הטובה ביותר ולמטב כל חלק מהתוכן – על האופטימיזציה, המחקר והקידום להיות מהאלמנטים הראשונים בהם נעסוק בתחילת כל פרויקט אשר ניצור.

"אסטרטגיות תוכן יעילות מתחילות עם מחקר מילות מפתח"
“אסטרטגיות תוכן יעילות מתחילות עם מחקר מילות מפתח”
  • על מילות המפתח לקבוע את התוכן, לא ל”לקשט” אותו –

    יש לזכור כי העולם המקוון שונה מהעולם ש”בחוץ”. שאלות ודיונים שנמצאים ברשת, אודות העסק או השירות אותו אתם מספקים ובכלל, שונים ברוב המקרים מאלו של “העולם האמיתי.” שאלות שלקוחות שואלים את שירות הלקוחות שלכם לא תמיד יתאים לפוסט בבלוג או לפירוט ממשי באתרכם. תוכן עם ערך קידומי אמיתי צריך לשאוב השראה מהשאלות והצרכים שעולים בעולם האינטרנטי, שכן שם הוא יימצא.המקור הטוב ביותר למידע זה הוא גוגל.

    אסטרטגיות תוכן יעילות מתחילות עם מחקר מילות מפתח, כי מחקר מילות המפתח המודרני מספק תובנות חשובות לגבי “מה הקהל רוצה וצריך”. תהליך זה מאפשר למשווקים וכותבי תוכן לזהות את אותם צרכים, לבצע סיעור מוחות ממוקד לגבי התוכן אליו הגולש שואף להגיע, וליצור את אותו התוכן במדויק.

  • מחקר מילות מפתח צריך להגדיר את תחום העניין –

  1. מחקר מילות מפתח נכון אמור להגדיר עבור כותב התוכן את תחום הכתיבה שלו: איזה מידע נחוץ, מי הקהל למידע הזה ולאיזה סוג של חיפושים לכוון.
    על המשווקים לנהל חיפוש אחר מילות מפתח ולהשתמש בתוצאות החיפוש על מנת לאסוף תובנות חשובות לכתיבת התוכן:

  2. 1. איזה סוג של מידע נחוץ? – 
    אם תוצאות החיפוש למילת המפתח שלכם מציעות מידע בסיסי או מידע “למתחילים”, אז החיפוש של מילת מפתח זו מגיע מחיפוש אחר מידע כללי או מתוך כוונת למידה. אם תוצאות חיפוש אלו מציעות מוצרים לרכישה, השוואות מחירים, ביקורות גולשים או עמודי נחיתה של מותגים שונים, אז חיפוש מילת מפתח זו הוא למטרת רכישה או חיפוש אחר המלצות לרכישה, וכדומה.
  3. 2. מי זקוק למידע? – אם תוצאות החיפוש הן חומר מנהלתי ומנהיגותי, קהל היעד הוא ככל הנראה מנהלים או אנשי עמדות מפתח. מחקר “כוונת הגולש” או “המחפש” יספק תובנות אודות האדם אשר מחפש אחר מילת המפתח הספציפית, ולפי כן יתאימו המשווקים את התוכן אותו הם כותבים כלפי הקהל המיועד.

מחקר בצורה זו מאפשר לרעיונות העולים לכתיבת התוכן להיות מדויקים ומפורטים במיוחד. כשתוכן נכתב, לאחר מחקר מעמיק מסוג זה, הוא יכלול את המידע הנכון, יכוון לקהל הנכון.

  • מחקר תוצאות מילות חיפוש (SERP)
    יגלה את העדפות הדירוג של גוגל –

  • נתחיל מההתחלה. SERP – Search Engine Results Page: ניתוח העמודים הראשונים המדורגים עבור חיפוש מילה או ביטוי מסוימים.
  • מחקר מסוג זה עוזר למשווקים וכותבי התוכן לפענח את ההעדפות אלגוריתמיות של גוגל. על מנת להשיג דירוג גבוה, ניתוח מסוג זה הוא הכרחי. אחרת, הם עלולים לבזבז זמן ומאמץ ברדיפה אחרי מילות המפתח הלא נכונות.ניתן לנתח את עמוד התוצאות הראשון של החיפוש ולפתח רשימת גורמים ואלמנטים אשר נראה כי הם הרלוונטיים ביותר עבור הנישה או התעשיה בה הם מתעסקים. על ידי השוואת הגורמים העקביים (שמופיעים אצל כל או רוב התוצאות בעמוד הראשון) כמו מהירות טעינה, מכנה משותף לתוכן ושימוש בסוג מסוים של מדיה.
  • ניתן לזהות את גורמי הדירוג הרלוונטיים, לדוגמא:

– אם רוב התוצאות מכוונות לתוכן וידאו, ניתן להסיק כי גולשים המחפשים מילת חיפוש זו מעדיפים תוכן שהוא וידאו או סרטונים.
– אם רוב התוצאות מכוונות לטקסטים ארוכים, בעלי 1,000 מילים או יותר, גולשים מחפשים תוכן אינפורמטיבי, ארוך ומקיף.

זיהוי הגורמים העיקריים לדירוג תוצאות החיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות אליהם, מאפשר לכותבי התוכן או המשווקים לצפות את העדפותיהם של המשתמשים וליצור את התוכן הנכון, בפורמט הנכון, כבר בניסיון הראשון.

מילות מפתח

שימוש במחקר SEO (קידום אורגני או ממומן של מילות מפתח) לשיפור תוכן קיים

גם אם כבר כתבתם והעלתם את התוכן שלכם, אין צורך לדאוג – אף פעם לא מאוחר להתחיל במחקר. בדיקת ושיפור תוכן קיים על ידי מחקר SEO הנה דרך יעילה ביותר לשיפור כמות הצפיות או הביקורים בעמוד כזה או אחר. זהו תוכן שאינו מתפקד, עדכנו מילות מפתח ובצעו מחקר שביעות  אודות רצונם של הגולשים שלכם.

  1. התחילו בבדיקה – האם התוכן הקיים משביע את רצון הגולשים?
    אם, למשל, תוצאות חיפוש מילות המפתח אליהן כיוונתם בעמוד מוצר מסוים מעלות תוצאות אשר מרחיבות על עליו ומדגימות אותו, בעוד אצלכם העמוד נטול הסברים והדגמות, אתם ככל הנראה מפספסים את כוונת הגולש. מומלץ לשנות את התוכן, או לחילופין, ליצור תוכן חדש שיגשים את רצונותיהם של הגולשים.
  2. בדקו את התוכן אשר מיועד למכירה, לאורך מנהרת השיווק – 
    התובנות החדשות שהפקתם עשויות להראות שיש לכם עודף של תוכן שמתאים להכנה לרכישה, אך חוסר בתוכן שמדבר לגולש שמוכן לבצע החלטה לרכוש את המוצר / שירות שלכם. ודאו כי התוכן שלכם מספק את כל שלבי תהליך הרכישה, וטקסט הקורא לפעולה אשר מדריך את הגולש בזמן שהייתו באתר שלכם. דאגו להשיג לידים לאורך כל מנהרת השיווק שלכם.
  3. השוו את התוכן הקיים למסקנות המחקר שלכם, ופעלו בהתאם –
    הבינו האם התוכן שלכם מופיע בפורמט המועדף על גולשים המחפשים תכנים דומים, הבינו האם אתם בכלל מכוונים לקהל היעד הנכון, ושקלו האם צורות הקריאה לפעולה שלכם, ושאר האלמנטים המכוונים באתרכם נמצאים במקומם הנכון, פועלים היטב, ומכוונים את הלקוח במנהרת השיווק בצורה היעילה ביותר.

פעולות אלו מאפשרות לכותבי התוכן והמשווקים להפיק ערך רב יותר מתוכן קיים.

מחקר מילות מפתח מודרני – יוצר אסטרטגיות תוכן יעילות

ביצוע מחקר מילות מפתח בסוף הפרויקט, או אחרי שהתוכן כבר נכתב, מזכיר מעט ירי באפלה בניסיון לפגוע במטרה נעה. מחקר מקדים אודות כוונת-הגולש הוא שמכין את הקרקע לפעילות גבוהה יותר של גולשים באתרכם על ידי הצגת מידע מפורט וחשוב אודות הגולשים שמחפשים מילות מפתח מסוימות, איזה מידע הם מצפים להשיג, ואיזה סוג של תוכן הם מעדיפים.

לגוגל – מנוע החיפוש היעיל ביותר בחיבור מילות מפתח לכוונות הגולש – יש את כל המידע הנחוץ ליצירת אסטרטגיות תוכן יעילות, אם נגדיל את הראש ונקרא בין השורות.
לעולם לא מאוחר לשנות את הגישה שלכם כלפי קידום. אם אתם מרגישים שהאסטרטגיה הנוכחית שלכם לא עובדת, ושהתוכן שלכם לא משפר את המרות הלקוחות שלכם, אולי הגיע הזמן לשנות גישה. אם אינכם בטוחים, או מעדיפים להתחילים לאט, התחילו עם תוכן בסיסי. חפשו תוצאות חיפוש רלוונטיות למילות המפתח שלכם ובדקו אילו תובנות החמצתם.

אנחנו כאן לעזור

אנו מקווים שהצגנו בפניכם את האפשרויות שלכם בצורה היעילה ביותר, ושעזרנו לכם להוציא כמה שיותר מהתוכן הקיים ומהתוכן העתידי שלכם.
נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות!

זקוקים לעזרה? מחפשים ייעוץ או הכוונה?

צרו איתנו קשר, על מנת להשתמש בשירותינו בקידום אתרים וכתיבת תוכן, או על מנת ללמוד איך לעשות זאת בעצמכם!

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם