לא מעט מחקרי התנהגות יעידו שהגולש הממוצע באינטרנט פועל לפחות בשלושה ערוצים:
- בבוקר, לעתים כשהוא עדיין שוכב במיטתו, הוא יגלוש בסמארטפון
- עם שתיית הקפה של הבוקר הוא יפתח את הטאבלט (או האייפד)
- בעבודה הוא כבר יגלוש במחשב שולחני
כשיודעים כיצד הגולשים, שהם בעצם הלקוחות הפוטנציאלים של כל עסק, מתנהגים וצורכים את המידע שלהם אנחנו מבינים שכל אתר שנבנה חייב להיות מותאם לגלישה בכל אמצעי ובהתאם לאופן בו הוא נצרך…
אתר טוב הוא זה שיבנה כך שלא יגרום לגולש להתאמץ למצוא את מה שהוא מחפש וייתן לו חווית משתמש נעימה שבסופו של דבר גם תניע אותו לפעולה.
הנ"ל זה תקציר מתוך מראיון שנערך עם אלעד ינאי ממאמר שהתפרסם בעיתון דה מרקר אודות עקרונות חווית המשתמש אשר קובעים ש"לכל שעה ופעילות – המכשיר הרלוונטי לצפייה"
שימו לב גם למגמת השינוי באופן צריכת התכנים באתר עצמו:
טקסט – ארוך – עכשיו
כשהמגמה הנוכחית השתנתה באופן ניכר:
- טקסט – היום אנשים לא צורכים רק טקסט – ומאוד מעניין אותם דווקא תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה וכד'…
- ארוך – הלקוחות היום חסרי סבלנות וקצרי זמן – לכן יעריכו מאוד אם יקבלו תקציר ו/או תוכן שיוכלו לצרוך אותו בזמן קצר/מהיר יותר
- עכשיו – הרבה לקוחות יגיעו לאתר שלכם – אבל יוכלו להעמיק בתכנים שלו רק מאוחר יותר – אז חשוב שתאפשרו לו למשל להרשם לעדכונים – או לאפשר לו לשתף את המאמר או אפילו לשלוח אותו לעצמו במייל כדי שיוכל לצרוך אותו בזמן אחר שיהיה לו עדיף/נוח יותר….
כך שפעם הבאה שאתם בונים אתר שימו לב לחשוב ולתכנן טוב איך ומתי הגולשים יצטרכו את התכנים של האתר ובאיזה אופן.