טיפים לקידום אתרים אורגני ב-2023
כמו כל התחומים בעולם הדיגיטלי, גם ה-SEO חווה שינויים רבים בעקבות התפתחויות טכנולוגיות מואצות. חוויית המשתמש והצרכן מתעצבת, פלטפורמות משתנות וכך גם דפוסי החיפוש והצריכה. בבואנו לשווק ולקדם ב-2023 עלינו להיות מעודכנים בכל בהתפתחויות ולהתאים את האסטרטגיות שלנו בהתאם, הן של התוכן והן של הקידום. מנועי החיפוש משתכללים לכדי מציאות מבוססת אינטיליגנציה מלאכותית, ועוברים אופטימיזציה על מנת לספק תוצאות טוב יותר וחוויית משתמש טובה יותר.
1. רספונסיביות – וודאו שהאתר שלכם מותאם היטב למובייל
גוגל הודיעו כבר בשנה החולפת שהם הולכים לשים דגש על חוויית הגלישה במובייל ותהיו בטוחים שהם לא הולכים לשנות את זה בקרוב. המגמה שהתחילה בהצהרה על Mobile-first (שאומרת שהבוטים של גוגל סורקים קודם כל את הגרסה של האתר במובייל) רק הולכת ומשתכללת, בהתאמה למספר ההולך וגובר של משתמשים אשר מחפשים וגולשים מהמכשירים הניידים שלהם.
2. מהירות טעינת האתר
דבר נוסף שאנחנו נכנסים איתו ל-2023 זו ההבנה כמה גוגל שמה דגש על UX, ואם ידענו עד עכשיו כמה זה קריטי ומשפיע על הדירוג באתר בתצוגת דסקטופ, עכשיו נוסף לנו פקטור נוסף שמשפיע מאוד על הדירוג – מהירות הטעינה במובייל.
3. המוניטין של המותג שלכם
כן כן, אתם לא מתבלבלים. גוגל מביאה בחשבון את המוניטין של המותג שלכם ועשויה להביא את זה בחשבון כשהיא מדרגת את האתר שלכם. היא מנתחת איזכורים שונים של המותג שלכם ומביאה בחשבון סוגים שונים של אינטראקציות. דרך אחת, למשל, שנחשבת כ"הצבעת אמון" במותג שלכם היא מה שנקרא Backlinks – אתרים חיצוניים שמפנים לאתר שלכם – גורמת לגוגל להבין שהעסק שלכם לגיטימי ואמין.
4. מנוע החיפוש של אמזון
אמנם כאשר אנחנו מדברים על SEO, נהוג לחשוב שמדובר במנוע החיפוש של גוגל, כמובן. אבל תדעו לכם שנתונים אודות דפוסי החיפוש והרכישה של צרכנים מראים שיותר ויותר צרכנים מחפשים ישירות באמזון את מה שהם מחפשים – אפילו ברמה של כ-50% מהצרכנים בארה"ב וכ 40% באירופה. מה שאומר, שאם אתם מוכרים מוצרים רלוונטיים, כדאי שתתחילו להביא את אמזון בחשבון כחלק מתכנית הקידום האורגני שלכם.
הכי חשוב – להשאר מעודכנים
אל תשכחו שכל האמור הוא בגדר תחזיות. האקלים בעולם של גוגל משתנה חדשות לבקרים ואין לנו ברירה אלא להתעדכן במגמות ובשינויים ולעשות התאמות שונות לפי הצורך. אין ספק שברמה הבסיסית עלינו לזכור שגוגל מנסה כל הזמן לדייק ולשפר את חוויית המשתמש ועל כן, הכי חשוב, בבואנו להקים או לשדרג אתר – לשים על זה דגש החל משלב האיפיון וליישם בכל הרמות.
עדיין צריכים עזרה? לא מצאתם מה שאתם מחפשים? מעוניינים בשיחת ייעוץ עם מומחה?
השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם לשיחת ייעוץ/הכוונה: