הפסיכולוגיה של חווית המשתמש – החוויה הדיגיטלית האנושית

בטח נתקלתם לא פעם באתרים מדהימים שמשכו אתכם לצלול לתוכם גם בלי שהתכוונתם, או באתרים מסורבלים ולא נוחים שעייפו אתכם וגרמו לכם להתחרט על רכישה שהתכוונתם לבצע. 

הקסם הזה, שגורם לנו לרצות לבצע פעולה אונליין או לאבד עניין במהירות האור- נקרא חווית משתמש (או בשם המקצועי- UX/UI). 

בבניית אתר או עמוד נחיתה חדש, אנחנו רוצים לוודא כבר בתחילת הדרך שחווית המשתמש תהיה אופטימלית, כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו שכבר נכנסו לאתר ירצו להישאר בו ולבצע את הפעולה הרצויה (רכישה, יצירת קשר, השארת פרטים ועוד)- באמצעות אפיון חווית משתמש.  

אז מהו בעצם אפיון חוויית המשתמש ואיך ניתן להשתמש בו בצורה שתהפוך את האתר שלנו לאפקטיבי יותר? 

כשאנחנו מתייחסים לאפיון חווית משתמש, אנו מתכוונים לתכנון מקדים של החוויה הטכנולוגית לאנשים אחרים- אלו שהולכים להשתמש באתר שלנו, לרצות להישאר בו  ולבצע את הפעולה המיוחלת.
למעשה, אנו מנסים לצפות את ההתנהגויות של המשתמשים באתר, ולייצר עבורם מעין מסלולים נוחים לשימוש אשר מובילים אותם לביצוע הפעולה הרצויה באתר. 


אפיון חווית משתמש נעשה תוך שימוש בכלים מעולם הפסיכולוגיה הקוגנטיבית וחקר ההתנהגות, על מנת לחזות את האופן בו המשתמשים באתר יגיבו או יתנהגו במצבים מסוימים ולנצל זאת לטובת אינטראקציה טובה יותר של הלקוחות עם האתר שלנו. 

כדי לאפיין חוויה טכנולוגית אופטימלית עבור הלקוחות שמשתמשים באתר שלנו עלינו להבין לעומק איך האדם תופס את הסביבה: כיצד הוא מעבד אותה באמצעות החושים, זוכר ולומד, מסיק מסקנות, מבצע פעולה, והחלק החשוב ביותר- מה הוא מרגיש בסיום הפעולה (למשל 'אוי מה עשיתי!' או 'יש איזה כיף!'. אנחנו מעדיפים את האפשרות השניה…). 

אפיון חווית משתמש נכון ויעיל, נשען על הבנה עמוקה של הצד הטכנולוגי מחד ושל הצד הפסיכולוגי מאידך, ומאפשר לנו לחבר בצורה הטובה ביותר בין האדם לטכנולוגיה. 

בעולם בו מרבית האינטראקציה שלנו ביום יום נעשית באמצעות או בליווי הטכנולוגיה, החוויה הדיגיטלית האנושית חשובה במיוחד ומאפשרת לנו 'לגעת' בלקוחות הפוטנציאליים גם מרחוק- במקומות הנכונים.  

המומחים של DIVINE ישמחו לעזור לך לדייק את האתר שלך וליצור חוויית משתמש מעולה, כזאת שתהפוך את האתר שלך לידידותי ללקוחות ואפקטיבי לעסק. 

רוצים לשתף את הפוסט?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
בלוג

כל שעה המכשיר והמכשיר שלה

לא מעט מחקרי התנהגות יעידו שהגולש הממוצע באינטרנט פועל לפחות בשלושה ערוצים: בבוקר, לעתים כשהוא

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שרותי בניית אתרים

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

מעוניינים בשיחת ייעוץ עם מומחה?

השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם לשיחת ייעוץ והכוונה:

אם תשאירו לנו פרטים - נשמח לחזור אליכם

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם