חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לאפיין חנות מקוונת?

רגע אחרי בחירת הפלטפורמה ורגע לפני שניגשים לשלבים פרקטיים, מגיע שלב חשוב ביותר – שלב אפיון האתר.

אפיון האתר הוא אחד השלבים החשובים ביותר בבניית אתר, אם לא החשוב ביותר. 

ועצה טובה לדרך מהמומחים – גם אם התקציב מוגבל, או שאתם צריכים לבצע תהליך מקוצר מכל סיבה שהיא – מומלץ לוודא שהשלב הזה נעשה כמו שצריך, ובליווי מומחים.

מה קורה בשלב האפיון?

למה כל-כך חשוב לאפיין לפני בניית אתר?

אפיון מבטיח בניית אתר ממיר, כזה שבאמת עונה על הצרכים והציפיות של קהל היעד הפוטנציאלי.
אפיון אתר משפיע בפועל על כלל ההחלטות שיבואו לאחריו וביניהן עיצוב האתר, התוכן שימצא בו והפונקציונליות שלו.
אפיון הוא למעשה מורה הדרך והמצפן לכל מה שעתיד לבוא בהמשך, וכשעושים אותו נכון – כל השלבים העתידיים הופכים לברורים וקלים הרבה יותר.

מתחילים לאפיין!

אפיון קהל היעד

“למי אתם מוכרים?”
תכתבו לעצמכם אחת ולתמיד את ההגדרה לקהל היעד של המוצר, ובדרך תענו על שאלות כמו:

  • פרטים אישיים כמו מין, גיל, סטטוס משפחתי, מקום מגורים.
  • מה נקודות הכאב של קהלי היעד?
  • מה המטרות והשאיפות של קהל היעד?
  • מה מניע את קהל היעד?
  • איזה מותגים קהל היעד אוהב?

דרך טובה לאפיין את קהל היעד היא באמצעות בניית פרסונה >>>

מה זה פרסונה?
פרסונה היא אב טיפוס המייצג את קהל הגולשים של האתר. דמיינו שלקחתם את כ-ל מי שגלש, גולש או אי פעם יגלוש באתר והפכתם אותם לאדם אחד. האדם החדש הוא הפרסונה שלכם – דמות בדיונית שמטרתה לייצג את האישיות, ההעדפות והצרכים הכלליים שאותם תשרתו באתר שלכם. פרסונה מלווה את תהליך האפיון כמו גם את בניית האתר כולו והיא מעין מצפן שמורה את הדרך בצמתים בהם רוצים לדעת שבניית האתר מתקיימת בצורה הנכונה ביותר.

פרסונה טובה מכילה את כל הפרטים שאספתם על קהל היעד.

אפיון מסע לקוח

“מה הדרך שלקוח עובר עם המותג שלכם?”
מסע לקוח הוא סך הפעולות שלקוח פוטנציאלי עובר מרגע החשיפה למוצר/שירות שלנו ועד שהוא הופך ללקוח חוזר ומתמיד.

על מנת לבנות מסע לקוח אידיאלי צריך לבצע כמה פעולות:

  • למפות מקורות הגעה לאתר
  • למפות את מסלול השיווק והמכירה
  • למפות את הצעת המכירה
  • להגדיר אוטומציות רלוונטיות לתהליך

אפיון מסע לקוח הוא שלב בפני עצמו, וכדי לבצע אותו בצורה הטובה ביותר, אנחנו ממליצים להיעזר בכתבה הבאה:

אפיון המוצר / המוצרים

“מה אני מוכר ללקוחות?”

בשלב הזה תדרשו לעבודת מחקר על קהל היעד שלכם ותענו על מספר שאלות מפתח כמו:

  • אילו מותגים מתחרים בתחום פופולריים כיום? 
  • אילו נקודות כאב ייחודיות אתם עוזרים לפתור באמצעות המוצר?
  • איך מתבצעת שרשרת אספקת המוצר?

עדיין אין לכם מוצר? הנה כמה רעיונות –

  • לבצע אופטימיזציה של מוצר פופולרי- קחו מוצר שכבר עובד, והפכו אותו לטוב יותר. באמצעות סקירת ביקורות על מותגים מובילים באינטרנט, אפשר לגלות בדיוק מה חסר במוצרים שלהם.
  • לחפש שוק שוק לא מנוצל-  האם אי פעם חיפשתם מוצר באינטרנט והבנת ששום דבר לא באמת מחדש לכם? בעולם החנויות המקוונות, אין תחליף לרעיון מקורי.
  • לעקוב אחרי טרנדים –  בין אם נולד מתוך צורך או נושא ויראלי, תמיד יש שפע של מוצרים טרנדיים לבחירה, המפתח הוא לנסות להבין מה גרם להצלחת המוצר? כמה זמן תימשך המגמה? איזה סוג שיווק יש לעשות כדי לשמור על המומנטום? היזהרו לא להתחייב למוצר שיאבד את העניין בו באותה מהירות בה הוא זכה לה.

אפיון מחירים

“כמה כסף לקוחות ידרשו לשלם עבור כל מוצר?”

עכשיו הגיע הזמן לקבוע את המחירים עבור המוצרים בחנות המקוונת ולמעשה לקבוע כמה הלקוחות ישלמו כדי ליהנות מהמוצרים המוצעים –


מה צריך לקחת בחשבון בכל הקשור לתמחור המוצרים?

  • באסטרטגיית תמחור “עלות פלוס” יש לחשב  את כל העלויות הכרוכות בהבאת המוצר לשוק, להגדיר את שולי הרווח על ההוצאות האלו וכך להגדיר את המחיר.
  • אל תשכחו לקחת בחשבון עלויות קבועות (ההוצאות שיהיו ללא קשר לכמות המוצרים הנמכרים).
  • תמחרו את המוצרים כך שיכסו את ההוצאות הקבועות שלכם.

אפיון שיטת משלוח

“איך המוצרים יגיעו אל הלקוחות?”

משלוח יכול להיות אחד השיקולים המורכבים ביותר הכרוכים בניהול עסק מסחר אלקטרוני עם לא מעט משתנים שצריכים להלקח בחשבון וביניהם: משקל המוצרים, עלויות אריזה, יעדי משלוח, תעריפי ספקים ורווח פוטנציאלי לכל הזמנה.
טיפ לדרך – נסו להתמקד במוצרים קלים, שאינם שבירים. המשלוח עלול להסתבך כשמעורבים במוצר סוללות או מגנטים.

תבחרו לעצמכם אסטרטגיית משלוח, מכלל האסטרטגיות השונות:

  • משלוח חינם- משלוח חינם הוא תמריץ מעולה ללקוחות. אם אתם בוחרים בשיטת משלוח כזו, זכרו לקחת את בחשבון במחיר הקמעונאי של המוצרים שלכם.
  • תעריף אחיד- משלוח בתעריף אחיד עובד הכי טוב כאשר למוצרים שלכם יש גדלים ומשקלים דומים. במצב כזה תעריף אחיד מקל על חיזוי הוצאות המשלוח בפועל.
  • איסוף/משלוח מקומי- עבור לקוחות מקוציים ניתן להגדיר אפשרות לאיסוף ההזמנה המקוונת ממיקום מוגדר או מאחד מכמה מיקומים. 

אפיון מפת אתר

“איזה עמודים יהיו בחנות המקוונת?”

בחלק הזה תענו על שאלות כמו:

  • מה יראו הלקוחות שלכם מיד כשהם נכנסים? 
  • מה המוצר שחשוב לכם במיוחד לקדם, והיכן הוא יוצג בתוך האתר?
  • איך תעזרו ללקוחות לבצע את פעולת הרכישה?

מה זה מפת אתר?

מפת אתר היא רשימה של כלל העמודים באתר, אשר מתייחסת גם למבנה ולהיררכיה שלהם.
כדי להכין מפת אתר צריך לאסוף את כל המסקנות מהשלבים הקודמים ולבצע שקלול של כלל הנתונים, כאשר התכנון המדויק ביותר הוא שילוב בין קידום המטרות של העסק, לבין יצירת חווית משתמש מצוינת ללקוחות שלכם. 

ממשיכים ממפת אתר ל-Wireframes
WIREFRAMES הם מעין שלד של נראות האתר, התכנון ההתחלתי שאליו ניצוק את התוכן והעיצוב, מעין תשתית המשרטטת את האתר ברמה הראשונית ונראית כך –

כמה נקודות מפתח לשרטוט Wireframes

  • מילת המפתח – הנגשה. 

באמצעות קביעה נכונה של היררכיית העמודים ואפשרויות ניווט בין העמודים באתר, מיקום של לחצנים וקישורים בדף הבית, אתם בעצם מוודאים שלקוחות הנמצאים באתר שלכם לא הולכים לאיבוד- 

אתם מתווים עבור הלקוחות דרך ברורה מאוד, שבסופה- מטרת האתר, שהיא כמובן קניית המוצרים שלכם.

  • עיצוב חווית משתמש

בעולם הדיגיטלי, אתר מהווה פלטפורמה ליצירת מערכת יחסים מיטבית עם לקוחות. המשוואה ברורה- לקוח שלא נהנה מהחוויה באתר ולא מרגיש שהאתר מתאים לצרכיו,  פשוט ילחץ על האיקס ויעזוב.
זו הסיבה שבשלב אפיון מפת האתר, עליכם לוודא שאתם פוגשים את צרכי הלקוח בכל אובייקט, עמוד ודף. זהו שלב של תכנון, התאמה וחשיבה.

ומה השלב הבא?

השלב הבא הוא יצירת תוכן לאתר.
תוכן הוא המלך בכל הקשור לעידן הדיגיטלי, תוכן מעולה יתמוך במטרה העיקרית של החנויות המקוונת שלכם: מכירה. תוכן מעולה יהפוך אתכם מעוד חנות מקוונת, לחנות שמושכת לקוחות חוזרים. תוכן מעולה הוא שלב הכרחי וחשוב בתהליך בניית החנות המקוונת. 

רוצים לעבור את תהליך האפיון עם מומחים לבניית חנויות מקוונות?

כבר מעל 20 שנים שאנחנו בונים חנויות מקוונות על בסיס פלטפורמת וורדפרס.

אנחנו כאן כדי להוביל אתכם כל הדרך לחנות מקוונת מקצועית, אטרקטיבית, שמותאמת בדיוק לצרכים שלכם.

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:
למי שרוצה להבין וללמוד

הרשמו לקבלת

עידכונים טיפים ומדריכים

למי שרוצה להבין וללמוד
חיפוש חכם באתר

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם