דמיינו שנכנסתם לחנות חדשה ואתם שואלים את המוכר משהו על אחד המוצרים.
המוכר עונה לכם בחיוך ומגיב בטון נעים ואנושי, משרבב איזו בדיחה בתשובה שלו, ושניכם צוחקים…
הקרח נשבר, באותו הרגע אתם כבר יודעים שאתם רוכשים את המוצר.
מיקרו קופי (נקרא גם כתיבת UX) הוא כל אותם מילים ומשפטים באתר שבאמצעותם מתקיימת תקשורת עם קהל הגולשים.
מאחר והחיבור שלנו לאנשים נוצר באמצעות מילים, מיקרו קופי הוא ההזדמנות שלכם ליצור מערכת יחסים קרובה בתוך עולם דיגיטלי.
וכשהוא נעשה בצורה איכותית? מיקרו קופי מוביל להעלאה של רמת השמישות באתר, ובהמשך ישיר לכך גם את ההמרות.
אז איפה ה”מיקרו קופי” הזה נמצא?
בכל פינה! בכפתורים באתר, בהודעות שגיאה, בטפסי השארת פרטים, ובהנחיות לפעולות שיש לבצע באתר.
יש כל-כך הרבה מקומות לרתום את יתרונות המיקרו קופי לצרכים שלכם.
חמשת הטיפים לכתיבת מיקרו קופי איכותי
1) דברו בשפה אנושית
הגולשים של היום מחפשים שידברו איתם בשפה אנושית. ניסוחים מליציים ופורמליים מדי נשמעים מרוחקים וקרים, לעומת זאת שימוש בשפת דיבור הוא חם ומקרב. ממש כמו שיחה של שני אנשים.
2) תישארו ברורים
אחת הסיבות שגולשים עלולים לנטוש אתר, היא חוסר בהירות של התכנים.
לפני שאתם כותבים משהו, תחשבו טוב מה המסר שאתם רוצים להעביר, אחר כך תוציאו אותו אל דפי האינטרנט, ולבסוף תקראו שוב (רצוי בקול רם) כדי לוודא שהוא אכן מובן.
למתקדמים: תוכלו לתת לקולגה / חבר לקרוא את הטקסט ולבחון את הבהירות של הדברים.
3) תחשבו על הפסיכולוגיה של המשתמש
תנסו לחשוב מה מרגיש המשתמש שמאחורי המסך.
הנה כמה דוגמאות:
– כשמשתמש מתבקש לבצע פעולות רבות באתר, הוא עלול להרגיש חסר סבלנות. זה בדיוק המקום לעודד אותו עם המילים הנכונות!
– כשמשתמש מקבל הודעת שגיאה על פעולה שביצע, הוא עלול שלא להבין מה הוביל לכך. זה בדיוק המקום להסביר לו מה התרחש באמצעות מיקרו קופי ברור.
– כשמשתמש מילא טופס הרשמה בהצלחה, הוא מצפה לקבל פידבק חיובי. זה בדיוק המקום להרים לו עם מיקרו קופי כיפי!
4) תכתבו לגולשים, ולגולשות!
עברית שפה קשה בכל הקשור לזכר ונקבה. ובכל זאת, אל תזניחו את קהל הגולשות.
לשון פנייה אישית תתרום לתחושת היחס האישי והשמישות הכללית, ואף יש מחקרים שמעידים על מידת ההשפעה של הדבר, כשהכיוון בהחלט מראה מגמת השפעה רצינית!
איך לעשות זאת? יש לכך מספר טריקים. נסו להשתמש בלשון רבים כשאפשר, או בשמות פועל שנגמרים בה’ כמו “רוצה”.
כתיבה רב מגדרית היא תורה שלמה, כך שאם תבחרו להעמיק בנושא, תוכלו לעשות זאת בעזרת המדריך המצוין הזה.
עוד כלי שתוכלו להיעזר בו הוא מנוע ה-AI שהופך כל משפט לשוויוני מגדרית – קליק להורדת המדריך.
5) תתבלו בהומור
אף אחד מעולם לא התלונן על בדיחה טובה.
אם אתם יכולים לתבל את הטקסט בנגיעות הומוריסטיות מה טוב! (רק שימו לב שההומור ברור גם לקהל הגולשים).
הומור הוא דבר מאוד אנושי, וכשמשתמשים בו נכון הוא שובר קרח, ומייצר תחושת קרבה.
לסיכום, שיפור המיקרו קופי באתר הוא הזדמנות לשיפור הכללי של חווית המשתמש באתר.
מרגישים מוכנים לשלב הבא במערכת היחסים עם הלקוחות שלכם?
אם כן, זה הזמן לשלב מיקרו קופי באתר שלכם.
שנצעד ביחד?
אנחנו מספקים (גם) שירותי כתיבת תוכן לאתרים.
נשמח להוביל אתכם בדרך המלך באמצעות כותבי מיקרו קופי מקצועיים.
להשארת הפרטים >>>