חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לנהל בדק בית עיצובי לאתר אינטרנט

עדכניות כקו מנחה

ככל שהזמן עובר והאתר שלכם גדל, העיצוב שלו עלול להפוך ללא עדכני.
יש לזכור – טרנדים עיצוביים כל הזמן מתפתחים והמסוגלות לקלוט זאת בזמן היא קריטית,
אם אתם רוצים שעיצוב האתר שלכם יישאר מודרני ומזמין.

בנוסף, תרצו שכל האספקטים העיצוביים באתרכם יהיו כמה שיותר אחידים,
על מנת לספק חוויית גלישה מהנה ואפקטיבית.

הדרך הקלה והיעילה ביותר לעשות זאת היא על ידי בדק בית לעיצוב הכולל של אתרכם.

מה הוא בדק בית עיצובי?

בדק בית עיצובי הנו תהליך בו אתם סוקרים ומבקרים את כל האלמנטים של המיתוג והעיצוב הויזואלי
בהם יש שימוש באתרכם. ברוב המקרים, תחפשו בעיקר אחר אחידות ויזואלית.
בנוסף, תהליך זה הנו דרך מצוינת לבדוק האם עיצוב האתר שלכם עדכני ומסביר פנים.

ישנם מספר יתרונות לביצוע תהליך בדק הבית לאתרכם על בסיס עקבי:

  • הזדמנות מצוינת לבדוק את העיצובים שלכם – בזמן שטרנדים עיצוביים משתנים כל הזמן,
    ללא בדיקה מסוג זה – העיצוב שלכם ירד מנכסיו. בדק בית עיצובי עשוי לפקוח את עיניכם
    ולתת לכם הזדמנות לשפר ולעדכן את עיצובכם.
  • ביקור המיתוג שלכם – לרוב האתרים (וכנראה שגם לכם) יש מיתוג ייחודי משלהם המתבסס
    על מספר אלמנטים ויזואליים, כמו הלוגו, תמונות ראשיות, טאגליינים ועוד.
    ככל שעובר הזמן, אלמנטים אלו עלולים לא להתאים אחד לשני או לאופי הכללי של עיצוב האתר.
    חשוב לדעת – נושאים מסוג זה משפיעים על הדרך בה הגולש תופס את אופי העסק/השירות.
  • תוכלו להציע את עצמכם לשירותי ייעוץ בנושא – עם הזמן, תוכלו להשתמש בניסיונכם בתהליך בדק הבית
    ולסייע לחברות אחרות לבצע את התהליך הזה. עסקים רבים לא מודעים לערך הקיים בביצוע פעולה זו.

אז לפני שאתם רצים להציע את שירותיכם לכל המרבה במחיר, חשוב להכיר את הצעדים הראשונים של בדק הבית העיצובי.

אינסטגרם - דוגמא נפלאה לאתר עם מיתוג פשוט, אך מאוד עקבי.

איך לבצע את בדק הבית העיצובי בצורה נכונה

הגיע הזמן לבדק בית!

ריכזנו, ארגנו וסידרנו לכם את השלבים על פיהם עליכם לפעול, על מנת לבצע את בדק הבית בצורה הכי נכונה ומדויקת שניתן:

  • רכזו את כל האלמנטים של המיתוג הויזואלי של אתרכם

לפני שתוכלו לדעת אם יש בעיה כלשהי בעיצוב הכללי שלכם, עליכם לרכז את כל האלמנטים העיצוביים שלכם.
כך תוכלו לזהות בקלות אם ישנו הבדל ניכר, התנגשות, או סגנונות שונים לחלוטין ביניהם.

פעולת ריכוז זו נותנת לכם את האפשרות לנתח לעומק את כל האלמנטים העיקריים במיתוג שלכם,
ולוודא שהם מתאימים אחד לשני כמו כפפה. פעולה זו חשובה, שכן קל בהרבה לזהות פגמים קטנים,
כשמסתכלים על התמונה המלאה.

אלה הם האלמנטים אליהם מומלץ להתייחס:

  1. לוגו האתר על שלל הפורמטים שלו.
  2. כל התמונות הראשיות / תמונות הרקע.
  3. כל האייקונים בהם השתמשתם באתר.
  4. דגימות מכל פונט בו השתמשתם באתר.
  5. דגימות הגוונים / צבעים בהם השתמשתם בעיצוביכם באתר.

 

  • סקרו את האלמנטים הויזואליים אותם ריכזתם

השלב השני הינו ההוצאה לפועל של מה שהתחלנו בשלב הראשון. משמע, סקרו את האלמנטים הויזואליים,
בחנו את ההמשכיות, חפשו את חוסר העקביות והפגמים. (בתקווה שלא תמצאו 🙂 )

עיצוב הוא עניין סובייקטיבי במובנים רבים כמובן, אך ניתן תמיד לשפרו.

לדוגמא, על כל עסק/חברה להציג סגנון עיצוב קוהרנטי ועקבי, על מנת שהגולש/לקוח יכיר בעיצוב הזה,
ויקביל תמיד בינו לבין מוצרי החברה. אותו הדבר לגבי אתרי אינטרנט – הלוגו,
התוכן והתמונות צריכים לחלוק את אותו הסגנון ולהישאר עקביים. במילים אחרות – שפה ויזואלית אחידה.

מספר טיפים לשמירה על עקביות עיצובית עבור כל האלמנטים הויזואליים באתרכם:

  • ודאו כי הלוגו שלכם עקבי וזהה בכל הדפים הפנימיים, כמו גם בעמוד הבית כמובן. החליפו אותו היכן שצריך.
  • ודאו כי תמונות הרקע שלכם חולקות איזשהו מכנה משותף ביניהן, על מנת שמעבר בין העמודים באתרכם לא יצרום.
    אם מצאתם עמודים שלא עומדים בכך – החליפו אותם.
  • ודאו כי האייקונים לאורך האתר שלכם חולקים איזשהו מכנה משותף, והחליפו את אלו שלא.
    השתדלו להשתמש באייקונים מאותה משפחה.

 

  • קבעו שפה ויזואלית אחידה עבור האתר שלכם

עכשיו זה הזמן לתכנונים עתידיים. מומלץ ליצור אגד של חוקים המתארים את השפה הויזואלית שלכם,
על מנת לשמור מפני תקלות עתידיות שעלולות לצוץ.

מטרת אגד זה היא להבטיח כי בעתיד תוכלו לנהל את העבודה העיצובית של אתרכם בלי הצורך לרדת לפרטים הקטנים.
משמע, בלי הצורך לחזור אחר תהליך זה. כמו כן, תוכלו להציג אגד זה ולקבוע אותו כ”אמנה” עיצובית –
המסבירה בקלות לעובדים אחרים או עובדים חדשים את הדגשים העיצוביים של אתרכם.

 

מספר דוגמאות לחוקים שמומלץ לכלול ב”אמת השפה הויזואלית” של אתרכם:

  • מנו קווי יסוד המסבירים כיצד יש להשתמש בלוגו שלכם, על שלל הוריאציות שלו. (לדוגמא: לחצו כאן)
  • הוסיפו דוגמאות של סוג התמונות בהן יש להשתמש באתר שלכם, כמו גם חוקים לפיהם יש להציג תמונות אלו.
  • השתדלו לכלול את כל הפונטים בהם יש להשתמש באתר – בעמודים הפנימיים ובכל מקום אחר.
    מנו את מספר הפונטים אותו אתם מאשרים, ובאילו מצבים.
  • ספקו דוגמאות לכפתורים, אייקונים ושאר אלמנטים בהם תרצו שייעשה שימוש בעיצוב האתר שלכם.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

ככל שהזמן עובר, אין ספק כי כל אתר זקוק לשיפוץ העיצוב שלו. לדוגמא,
חלק מהאלמנטים הויזואלים שלכם עלולים לא להשתלב במאה אחוז עם אחרים,
אך יהיה קשה לעלות על כך בלי לעשות בדק בית עיצובי מידי זמן מה.

הקפידו לעבור על השלבים שהכרנו לכם מידי זמן מה, לתעד את תוצאותיכם ולפעול לפי שפה ויזואלית אחידה.
אם תעשו כן, אני בטוחים כי לא תהיה לכם סיבה לדאוג לגבי העיצוב שלכם.

 

תקציב השלבים:

  1. רכזו את כל האלמנטים הויזואליים של האתר שלכם.
  2. נתחו וסקרו אלמטנים אלו.
  3. צרו “אמנה” עיצובית של השפה הויזואלית – ופעלו על פי הסטנדרטים שקבעתם בעתיד.

 

זקוקים לעזרה בעיצוב? זקוקים לבדק בית עיצובי, בדק בית כללי או כל שירות אחר?
המומחים שלנו כאן בשבילכם – נשמח לעזור בכל תחום.

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם