חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיתוח אתרים – הכול על פיתוח אתר אינטרנטי מניב.

הגענו להחלטה! אנחנו רוצים להרים את העסק שלנו לשלב הבא ולבנות לו אתר יפה! יופי, תמיד טוב להתפתח.

טוב, אז קיבלנו החלטה נהדרת, טפיחה על השכם (אם יש לנו חברים טובים שיעשו את זה בשבילנו מה טוב, ואם לא תמיד יש לנו את עצמנו) , הרגשה טובה ונהדרת. ומה עכשיו?

כולם יגידו לנו שקודם כל יש לפנות לחברה העוסקת בפיתוח אתרים. ואז יוצאת לנו שאלה בניסוח מעט מעניין, ‘פיתוח אתר-מה?’. אוו אז בדיוק לקבלת תשובה על שאלה זו התכנסנו למאמר זה.

 

מה זה פיתוח אתרים?

אנחנו מבקרים ביום ממוצע בהרבה מאוד אתרים, אך כגולשים מן המניין אנחנו לא תמיד מודעים לעבודה הרבה המושקעת בפיתוחו של כל אתר, על מנת שתתקבל תוצאה ראויה וטובה שתספק לנו חוויית גלישה נהדרת. למעשה בכל אתר בו  אנו מבקרים מושקעים ימים, שבועות ולעיתים חודשים רבים של עבודת פיתוח אינטנסיבית ומעמיקה.

פיתוח אתרים הוא מונח גג למשימות ומיומנויות רבות הקשורות לבניית אתרים. כאשר אנחנו מתכננים בניה של בניין או בית נפנה כמובן למהנדס בניה, אדריכל, מהנדס חשמל וכו’. וכאשר נבנה אתר אינטרנטי נפנה למפתח אתרים, שהוא למעשה המהנדס / הסמכות המקצועית, בתחום בניית אתרי אינטרנט.

תהליך פיתוח של אתר אינטרנט כולל הרבה מאוד היבטים ורבדים, והוא אף פעם לא גנרי. כלומר הוא צריך להתאים את עצמו לצרכים הספציפיים, והדרישות המדויקות של לקוח הקצה שמזמין את האתר. ולכן פיתוח אתרים נחשב להליך רציני ויסודי הדורש שיתוף פעולה מלא בין מפתחי האתר ללקוח המזמין אותו.

 

מדוע פיתוח אתרים נכון הוא המפתח להצלחת האתר?

כאשר אנחנו רוצים להקים אתר, אנחנו לא רוצים סתם לסמן ולהמשיך הלאה. יש הרי סיבה לכך שהחלטנו לבנות אתר. הסיבה יכולה להיות הצגת תצוגה ללקוחות, בניית חנות אינטרנטית, אתר להשארת פרטים על מנת ליצור קשר, אתר לשיגור מסמכים וטפסים, ועוד שלל צרכים שמשתנים מעסק לעסק. ואנחנו רוצים שהאתר ימלא את ייעודו עד תום, ויצליח לממש את החזון ותוכנית העבודה שגרם לנו מלכתחילה להחליט לבנות אתר אינטרנטי.

אז נכון ניתן בהחלט לחפף ולבנות אתרים לא מושקעים במיוחד. באופן גנרי ועל בסיס אתרים קיימים, ותבניות לא איכותיות וזולות המוכנות מראש. אבל באופן זה לא נוכל להתאים את האתר באופן אישי ומדויק לצרכים שלנו, ובטח שחוויית הגלישה של הגולשים הפוטנציאליים גם לא תתעלה לשיאים. מה שיביא בהכרח לתנועת גולשים מצומצמת יותר באתר. 

ככל שתהליך הפיתוח יהיה יסודי יותר, מעמיק יותר, ויביא בחשבון את הוויזואליה של האתר, הנוחות של הגולש, והפרקטיקה של הלקוח. כך האתר יהיה מוצלח יותר, וישרת את המטרה בדיוק כפי שאנחנו רוצים.

 

מהן הטכנולוגיות איתן אנחנו ב’דיביין’ משתמשים לצורך פיתוח אתרים?

רוב האנשים לא ממש מבינים בפיתוח אתרים. הם מגיעים אלינו ומציגים בשפה פשוטה את מה שהם רוצים לקבל באתר שלהם, ואנחנו כבר דואגים להביא להם את התוצאה הרצויה.

אך יש את אלה שמבינים היטב מהו ההליך של פיתוח אתר. ואחת השאלות שחוזרות על עצמן מצידם היא: באיזה טכנולוגיות אתם מפתחים את האתרים שלכם?

אז כשירות ללקוחותינו המבינים… הנה רשימת הטכנולוגיות איתן אנחנו משתמשים לפיתוח אתרים:

  • PHP
  • JS
  • Laravel
  • Python
  • C#
  • Angular
  • Vue
  • html

 

תהליך פיתוח אתר שלב אחרי שלב.

אתר טוב לא נבנה ביום אחד. זהו תהליך שיכול לקחת זמן, והוא כולל בתוכו מספר שלבים:

  • אפיון מטרת האתר וצורכי הלקוח

בשלב הראשוני יבקש מפתח האתר להבין מהלקוח מהן דרישותיו ורצונותיו מהאתר. האם הוא מעוניין באתר דל שרק ינכיח את העסק שלו ברשת ברמה הבסיסית, עם כמה דפים, תמונות, וצור קשר. או שמא באתר רחב, עמוק ומשקע כזה המורכב מהרבה תכנים ופונקציות ייחודיות ומיוחדות. בונה האתר גם ירצה לשמוע כמה שיותר על אופי העסק, על מנת לתרום ללקוח מניסיוני ומהידע הרחב שיש לו בבניית אתרים לעסקים שונים. (לפעמים לקוחות מבקשים פונקציות, שבוני אתרים יודעים שהן מיותרות לקהל יעד הספציפי שלו, בעוד הוא לא מבין עד הסוף את החיוניות של התאמת פונקציות קריטיות לקהל היעד שלו) סיעור המוחות בין הלקוח לבונה האתר, יביא לכתיבת תוכנית עבודה מפורטת לפיה ייבנה האתר בהמשך.

 

  • תרגום התוכנית הכתובה לביצוע פרקטי

בשלב שלאחר מכן יבחן בונה האתרים מהי התבנית הכי נכונה לאתר המבוקש, על פי הדרישות והצרכים שאופיינו. מהו העיצוב המתבקש, והצבעים המדויקים. הוא יעדכן את הלקוח בהחלטותיו, תוך מתן הסבר מנומק לכל החלטה. בשלב הזה הלקוח רק יצטרך לתקן או לאשר את התוכנית האופרטיבית, ויוצאים לדרך.

 

  • מדיבורים למעשים – בונים את האתר

בשלב הזה מלאכת בניית האתר מתחילה. בחברות לבניית אתרים, הבניית של האתר תתבצע כעבודת צוות. כאשר כל בונה מתמחה בחלקים מסוימים. אחד יכתוב את הקודים (כתיבת קודים, זו הדרך ליצור באתר פונקציות ופתרונות שהלקוח הזמין). השני ייקח פיקוד על המימד הוויזואלי, השלישי יעבוד על נוחות המשתמש וכן על זו הדרך. 

בשלב הזה הלקוח יצטרך להחליט האם הוא מעוניין לנהל את האתר בעצמו בעתיד, באופן שהוא ידע עצמאית להוסיף תכנים, להוריד תמונות וכו’. או שהוא יעדיף להמשיך ולהפקיד את ניהול האתר אצל חברת בניית האתרים. במידה והוא זה שירצה לנהל את האתר בעתיד, הוא ייקח חלק בכל שלבי פיתוח האתר הרלוונטיים לניהול האתר(ככל שהוא מעוניין להעמיק), במטרה שיכיר היטב את ה’ביפנוכו’ של האתר שלו.

  • רגע לפני שהאתר עולה לאוויר

אחרי שתבנית האתר נבנתה, והתשתיות מוכנות. יועלו התכנים הכתובים והוויזואליים, וכן התוכן השיווקי, האתר גם יעבור התאמה מיתוגית בהתאם לתוכנית שאופיינה מראש.

וכמובן שייערכו כל הבדיקות הנדרשות כדי לוודא את תקינות האתר על כלל הפונקציות שבו. יבוצעו דיוקים אחרונים בכפוף לפידבקים וחוות דעת של הלקוח ועוד אנשים חיצוניים שדעתם חשובה לו. 

ואופס האתר עולה לאוויר, ומן הסתם אם נבנה נכון גם משיג את ייעודו.

 

לסיכום

  • בניית אתרים רצינית היא לא עניין לחובבנים. בניית אתר הוא תהליך מורכב ממספר שלבים, והיא דורשת מיומנות ומקצועיות רבה ורחבה בשלל היבטים ותחומים הקשורים במשירים או בעקיפים לבניית אתרים טובה, נכונה ויעילה.

 

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם