חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחסון אתרים, כל מה שצריכים לדעת

כיום וורדפרס מאכלסת כ 33% מכלל האתרים ברשת, הסיבה לשליטה הגבוה באחוזים האלו היא שוורדפרס הופכת ליעיליה יותר חכמה יותרומהירה יותר מיום ליום. כיום אפשר להפעיל את המערכת על כל שרת, אך עדיין כדי לעזור לה לעבוד בצורה היעילה ביותר אנחנו צריכים אחסון ברמה גבוה. אחסון גרוע יכול לגרום לאיטיות בטעינת האתר, התרסקות האתר לכמה דקות \ שעות – מה שיגרום לנטישתו על ידי הגולשים העצבניים וגרוע מזהלקבל דירוג נמוך בגוגל.

אז על מה נדבר

יש כמה סוגי אחסונים כיום :

אחסון שיתופי – Shared Hosting.

האופציה הזולה והמוכרת ביותר, אחסון זה הוא אחסון שבו כל האתרים מאוחסנים על אותו השרת, כך שהמשאבים מתחלקים לא בהכרח באופן שווה.

אתרים גדולים ואתרים עם הרבה פלאגינים, בדרך כלל לא יוכלו להסתפק באחסון שיתופי, לכן הוא יותר מתאים לדפי נחיתה, תדמית וכו.

 

אחסון שרת וירטואלי (VPS) – כמו שרת משותף, גם שרת וירטואלי יכול לאחסן מספר אתרים שונים, אבל המשאבים של כל אתר מוגדרים בנפרד ולכן כמות המשאבים שאתר אחד צורך לא משפיעים על אתרים אחרים.
האחסון הזה מיועד לאתרים גדולים יותר, בעלי תעבורה רצינית יותר ועם הרבה הרחבות שמשרתים כמות גדולה של גולשים בבת אחת. מי שמעוניין להקים תשתית רצינית של PBN / אתרי תמיכה – אחסון VPS תהיה אופציה טובה עבורו.

אחסון ייעודי (Dedicated) – זהו אחסון שבו האתר יושב על שרת משלו ולכן הוא יכול להשתמש בהרבה מאוד משאבים. מעבר לעובדה שזהו אחסון יקר יחסית, הוא דורש לרוב גם ידע טכני רב בניהול שרתים. לרוב יש אפשרות להתאמה אישית של השרת.

אחסון בענן – אחסון בענן בדרך כלל דומה לאחסון VPS, אך ההבדל נעוץ בכך שהקבצים מפוזרים על פני מספר שרתים שונים, מה שמאפשר מתן גישה מהירה יותר לגולשים ממקומות שונים וגם אספקת גישה חלופית אם אחד השרתים לא זמין.

מסקנות:

במידה ואין דרישות מיוחדות מהאתר אנחנו בגדול ממליצים על אחסון שיתופי – בעיקר משיקולי עלות תועלת – פשוט אין ממש צורך בשרת פרטי.

יש בהחלט הבדלים בין שרתים שיתופיים חזקים ומהירים יותר לאלו שפחות – בעיקר בגלל תחזוקה, מהירות ואבטחה – שרתים מעודכנים יותר בד”רכ יותר מהירים ויותר מאובטחים.

בעיקר אנחנו ממליצים לדבר אישית עם חברות האחסון ולראות מי האנשים שעומדים מאחורי החברה – כי בכל מה שקשור לשירות – העניין המרכזי זה החומר האנושי איתו תצטרכו לעבוד ושייתן לכם את השירות ומאוד חשוב שיהיה מישהו מקצועי ומבין בצד השני של הקו ובמיוחד כשתצטרכו עזרה דחופה עם האתר בגלל בעניות קריטיות.

 

נשמח כמובן לייעץ לכם בנושא אחסון ללא עלות וללא התחייבות – צרו קשר

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם