חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכינו את עצמכם לתהליך בניית האתר

ההחלטה הראשונה מאחוריכם – מה עכשיו?

הבחירה לבנות אתר אינטרנט לעסק שלנו היא בחירה מבורכת וחכמה מאוד מבחינה עסקית. 
לרוב, כאשר אנו מעוניינים לבנות אתר לעסק שלנו, אנחנו לא עושים זאת לבד.
במקום, אנו פונים לחברת בנייה מקצועית שתהיה אמונה על הצד הפרקטי, המעשי, ולעיתים גם השיווקי של בניית האתר שלנו. 
אז מה אנחנו צריכים לשאול ולברר עם חברת בניית אתרים לפני שהיא בונה לנו אתר לעסק?
לשם כך קיים השלב הראשון בתהליך בניית האתר, ויש שיחשיבו אותו כשלב החשוב ביותר.

אפיון, אפיון, אפיון!

סוף מעשה במחשבת תחילה – תכנון נכון מבין ומסדר את כל כל רכיבי העבודה, החומרים ותוכנית הביצוע – כדי שלכל השותפים בבנייה יהיה ברור מי עושה מה ומתי.

שלב זה טומן בחובו את כל תהליך ההבנה, תכנון ותיאום הציפיות בנוגע לרצון/דרישות שלכם, כבעלי העסק או השירות, לגבי איך ייראה ויפעל האתר שלכם. 

אפיון טוב יכלול בתוכו תמיד את המרכיבים הבאים.

ארכיטקטורה ותשתית – מאוד חשוב להבין כבר בשלב התכנון האם ישנה פלטפורמה שתואמת את הדרישות – ככל שישנה יותר התאמה כך יחסך כסף בתהליך הפיתוח

שיווק וקידום – איך האתר הזה מתוכנן להיות משווק – מה אסטרטגיית הקידום וכ”ו.

כמויות – אתם הרי רוצים לדעת כמה צריך לעשות.

לו”ז – אתם צריכים שיהיה לכם מושג מתי זה יתבצע

הגדרות תפקידים ושת”פ – שכן בניית אתר ביחד (כן, ביחד) הנה פעולה משותפת. וכמו בסיס הבית בו אתם גרים – עליו להיות חזק ויציב. על מנת לבנות בסיס שיתופי יציב – בשלב זה יבוצע תיאום הציפיות. אתם מחליטים כמה אתם משקיעים, ומבינים כמה תמורה (בצורת אלמנטים כגון עיצוב, קידום, הזנת או יצירת תוכן, תכנות וכדומה) תקבלו.

מודל העבודה – חשוב להבין באיזה מודל אתם בוחרים לעבוד מול נותני השירות שלכם – אם לפי שעה, לפי פרוייקט, לפי יעדים וכד’.

*אצלנו, בחברת דיביין אתרים, המצב מעט שונה בזכות המודל הייחודי שפיתחנו – אנחנו מאמינים שאנשים צריכים יותר שירות מאשר מוצר – ולכן פיתחנו מודל ייחודי לשירות מבוסס בנק זמן מבוסס דקות המבטיח שאתם כל רגע וכל דקה תקבלו את השירות האידיאלי – והטוב ביותר לכם ולצרכים שלכם.

מוזמנים לקרוא עוד על מודל בנק השעות הייחודי שלנו:

צ’ק ליסט ה”דיביין” לאפיון אתר מושלם:

  • הגדרת הצרכים והדרישות
  • כתב כמויות
  • הגדרת קהל היעד
  • ~ מיתוג ~
  • בחירת פלטפורמה / תבנית
  • ווירפריים – שלד האתר
  • מפת אתר
  • ממשק משתמש+אפיון עיצובי
  • צרכי קידום
  • צרכי הנגשה
  • דרישות ואפיון שרת ואחסון
  • אסטרטגיית שיווק/קידום/פרסום
  • מערכות ניהול CRM/לידים

מילה על מובייל: לעיתים, לקוחות שוכחים להעלות את נושא המובייל / טאבלט. חלקם לוקחים זאת כמובן מאליו, חלקם פשוט לא חושבים על כך כי באנלוגיה הפנימית שלהם – אתר אינטרנט = מחשב.
אך לא כך המצב. כיום, שיעור גבוה מאוד מהגלישה הכוללת באינטרנט מבוצעת דרך המובייל, שהינו נגיש אלינו בכל מצב וזמן, ובשנים האחרונות גם נוח מאוד לגלישה דרכו. חשוב לתאם ציפיות – האם האתר שלי יותאם למובייל / טאבלט? ואם כן – באיזו רמה?
שימו לב – רק אם שלב האפיון מבוצע נכון, לא יווצרו פערים בין הציפיות שלכם למוצר המוגמר.

זמן לשאלות

עכשיו, כשהבנו מהו תהליך האפיון, נכנס מעט פנימה. מה כדאי לשאול? מה כדאי לדעת?
ריכזנו עבורכם מספר נושאים ושאלות. כמובן, אלו הן שאלות כלליות.  ישנן שאלות רבות נוספות שעליכם לשאול –
אך שאלות אלה אינדבידואליות עבור כל אתר ואתר, בהתבסס על מהותו.

מספר שאלות שיעזרו לכם בהבנה ותיאום הציפיות:

זמן לשאלות

עכשיו, כשהבנו מהו תהליך האפיון, נכנס מעט פנימה. מה כדאי לשאול? מה כדאי לדעת?
ריכזנו עבורכם מספר נושאים ושאלות. כמובן, אלו הן שאלות כלליות.  ישנן שאלות רבות נוספות שעליכם לשאול –
אך שאלות אלה אינדבידואליות עבור כל אתר ואתר, בהתבסס על מהותו.

מספר שאלות שיעזרו לכם בהבנה ותיאום הציפיות:

  • איזה “סוג” אתר יתאים לי?
    האם אתר רגיל – עמוד בית, עמודים פנימיים, תפריטים ועוד?
    האם אני זקוק לאתר תדמית? מה זה אתר תדמית? לחצו כאן
    האם אתר “מיני סייט“? מה הוא מיני סייט? קראו עוד כאן
    האם דף נחיתה יספיק? מה זה דף נחיתה? קראו על כך כאן
    האם חנות וירטואלית? קראו עוד על חנויות וירטואליות כאן.
    כמובן ששאלה זו תיענה בעיקר על ידכם –
    בהתאם לסוג העסק / שירות אותו אתם מספקים,
    אך מומלץ להתייעץ עם מומחה גם בנושא זה, כי… למה לא?
  • היכן יאוחסן האתר שלי?
    כל כמה זמן עלי לחדש את האחסון? מה בכלל הכוונה באחסון?
    שימו לב – ישנן חברות שמספקות שירותי אחסון או טיפול באחסון,
    וישנן חברות שלא.
    חשוב לבדוק זאת לפני שחותמים על הסכם. קראו על כך עוד כאן.
  • מה כלול ב”בניית האתר” שלי?
    האם אקבל עיצוב? ואם כן, באיזו רמה, ומה כלול בו? עוד על עיצוב
    האם אקבל קידום? אורגני או ממומן? עוד על קידום
    האם אקבל תוכן? אם כן – מה כלול בו? סלוגנים? תוכן פרסומי? שיווקי? מאמרים? וכדומה. עוד על תוכן
  • האם האתר שלי מותאם למובייל וטאבלט?
    אם כן, באיזו רמה?
  • האם אקבל תמיכה, תחזוקה, עדכוני תוספים, ועוד?
    חשוב לוודא – לאחר שלב הבניה, כשהאתר “מוכן” ונמצא באוויר,
    האם חברת הבנייה נותרת לצידי (משמע, תחזוקה ועדכונים כלולים בתשלום),
    או שמא אזדקק לתמיכה חיצונית לאחר שהאתר באוויר?
    מוזמנים לקרוא עוד על שירותי הייעוץ וההדרכה שלנו.

טיפ: תעדו הכל. דאגו כי מכל שיחה שבוצעה יצאתם עם רשימת דברים לעשות, דברים לבדוק או שאלות נוספות, לשיחה הבאה. שלב האפיון, ובכלל, כל תהליך בניית האתר – מלא בהמון מידע, בדיקות והחלטות. חשוב לארגן את המחשבות והרעיונות במקום ייעודי, אליו תחזרו לפני ואחרי כל פגישה או שיחה.

אם כן, אלו השאלות אותן כל אדם אשר מעוניין לבנות אתר חייב לשאול את חברת בניית האתרים בה הוא מתעניין. בלי קשר לסוג השירות אותו הוא מספק, בלי קשר לסוג העסק שלו. כמובן, ישנן עוד שאלות רבות אותן עליכם לשאול – אך שאלות אלו הן כן תלויות באופי האתר בו אתם מעוניינים, וככל הנראה שרק אתם יודעים לנסח אותן. אל תתביישו לשאול שאלות – אחרי הכל, אתם לא משלמים רק על המוצר אותו תקבלו – אלא גם על השירות.

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם