חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפיון הוא הצעד הראשון בדרך לאתר מוצלח.

איך בונים אתר מוצלח באמת? כזה שמצליח להעביר את המסר הנכון לקהל היעד המדויק, ותומך בצמיחת העסק באופן תמידי?

הסוד לאתר מוצלח הוא תכנון נכון ומדויק.

בואו נשווה בניית אתר – לבניית בית
הייתם בונים בית או מבקשים הצעת מחיר לפני שיש לכם תוכנית?

בדומה לבניית בית, כדי שהאתר שלך ישרת את העסק שלך בצורה אופטימלית התשתיות צריכות להבנות בהתאם לתכנית שמשקפת את הצרכים הייחודיים של העסק שלך ומתאימה באופן מדויק לקהל היעד שאליו אתה מכוון.

הייתם פונים קודם לאדריכל להכנת התוכניות...

אז אנחנו מאמינים שאותו דבר נכון לגבי בניית אתרים
ולכן אפיון הוא אחד הצעדים החשובים ביותר
בתהליך הבניית / העיצוב או פיתוח אתר אינטרנט
גם אם זה בניית אתר חדש – וגם אם זה שיפוץ של אתר קיים.

מה אומר איפיון
מבחינת הלקוח ומבחינת הספק

צד לקוח

מצד הלקוח המטרה של תהליך האפיון – הוא הבנת המסלול היעיל ביותר בין המצוי לרצוי – כולל תיאום הציפיות והגדרת התקציב ותוכנית העבודה למול המטרות.

צד ספק

מצד הספק תהליך האפיון אמור לתאם את הציפיות מול רצונות ודרישות הלקוח – ובניית תוכנית העבודה היעילה ביותר להגשמת מטרות הלקוח.

באפיון ותיאום ציפיות טוב - כמו WAZE

המטרה היא לבנות את המסלול האפקטיבי והמהיר ביותר ליעד, ולתאם ציפיות
- מהמצוי לרצוי -

שלבי המפתח באפיון אתר:

שאלות שחשוב לשאול

  • ניווט – כמה ואיזה דפים תרצו שיהיה באתר?
  • מיתוג – שפה ויזואלית (לוגו, צבעים, טקסטורות) וחווית משתמש
  • קהל יעד – לאיזה אנשים אתה רוצה להגיע ?
  • תוכן – תוכן איכותי לגבי המוצר שלך  \ השירות שאתה נותן ובידולו מאחרים
  • עיצוב – רמת גימור האתר תלויה בכמות הזמן המושקעת, כמה זמן תרצה להשקיע?
  • טכנולוגיה ופונקציונליות – מה הדרישות הפונקציונליות שתרצו באתר שלכם?
  • קידום ושיווק – איך תרצו לשווק?, בעזרת איזה רשתות?, אורגני או ממומן?

אדריכלות מוצלחת - ...

  • תאפשר תיאום ציפייות נכון – גם לגבי מחירים וגם לגבי זמנים.
  • תאפשר לדעת בדיוק מה התוצאה – ולדעת מה הדרך הכי קלה, נכונה ומהירה להגיע אליה.
  • יכולה להביא אותנו ליעד במסלול הקצר והמהיר ביותר.
  • מאפשרת לא להתחייב לבנייה עד שהתכנית תאושר.
  • מאפשרת לראות מול העיניים את התנהגות ומאפייני האתר.
  • משלבת תהליך עם איש מקצוע שיכוון, יסביר וייעץ לגבי מה הכי טוב.
  • חוסכת טעויות על ידי שימוש בידע מושכל ולא החלטות ללא ביסוס.
  • במיוחד חשובה במקרים של POC / MVP*
*ההמלצה שלנו היא רק אחרי תהליך תכנון ואפיון מוצלח להתקדם לתהליך בניית ופיתוח האתר.

התוצרים של אדריכלות אתר מוצלחת:

הצד הרגיש בהצעת מחיר (עקרונית) - מול האפיון

זהו שלב שבדר”כ הלקוח יגשש וירצה לראות תיק עבודות ולקבל הצעות מחיר מכמה חברות \ ספקים שונים.

וכמו שקראתם עד עכשיו  אי אפשר לתמחר אתר בלי אפיון רלוונטי לצרכים שלכם.

וכאן מתעוררת הבעיה כי לקוחות רבים ירצו/ידרשו בשלב זה לקבל מחיר ושורה תחתונה כדי לדעת באמת מול איזה תקציב הם עומדים – וכמה באמת נדרש לתהליך בשלמותו – כדי להבין אם להתקדם עם הפרוייקט וכמובן עם איזה ספק.

גם הספק המבצע צריך לדעת איזה סוג לקוח עומד בפניו, אם זה לקוח גדול שמצריך שאלות בירוקרטיות לפרטים הכי קטנים כדי להוציא הצעה הכי נכונה, או אם זה לקוח “זורם” שמוכן להתפשר על חלקים מסויימים אולי כדי לחסוך ולייעץ את תהליך הפיתוח/בנייה.

לא וכן – אנחנו ממליצים לכל הלקוחות שלנו להתייחס ברצינות לשלב האפיון שהוא השלב הראשוני כחלק מבניית האתר. האפיון מאפשר לך לחסוך זמן יקר וכסף, ובעזרת אפיון אתר נכון ויסודי ניתן להגיע לאתר המדויק ביותר לעסק שלך- כזה שידבר בדיוק לקהל היעד שלך ויעזור לעסק שלך לצמוח.

שלבי האפיון הראשוניים - צעדי המפתח לפגישה שלכם!​

השאלות שאנשי המקצוע איתם בחרתם לעבוד צריכים לשאול אותכם כדי לקבל אפיון מוצלח.

אפיון האתר הוא שלב הכרחי בדרך לאתר מוצלח

גם אם אתה יודע איך האתר שלך אמור להראות ומה צריך להיות בתוכו, תהליך האפיון בליווי איש מקצוע הוא חשוב בכדי לתאם ולהבין את האופן בו הציפיות שלך יתממשו בפועל ומה זה דורש מבחינת זמן ותקציב.

שלב האפיון הוא השלב שבו אחד מצוות המומחים שלנו יבין לעומק את הצרכים והציפיות שלך מהאתר, ויבנה את תכנית העבודה היעילה ביותר להגשמת המטרות שלך.

 

UX – זה האדריכל | UI זה מעצב הפנים | הקופי זה הקבלן שלד | המתכנת/מפתח זה הקבלן ביצוע

 

אז איך זה עובד?  

שלב אפיון האתר מתבצע מול אחד מצוות המומחים של DIVINE, באמצעות מילוי שאלון אפיון או באמצעות פגישה אישית.

אלו האלמנטים העיקריים שנתייחס אליהם-

  • מחקר שוק ומיקוד קהל היעד אליו פונה האתר
  • בניית מפת אתר מפורטת בהתאם למטרות האתר– אילו עמודים יהיו באתר? מהם האלמנטים שברצוננו להדגיש?
  • תוכן טקסטואלי וויזואלי– תיאור סוג התוכן בקווים כלליים על פי אופיו הרצוי של האתר, האם המסרים יועברו בעיקר באמצעות טקסט או באמצעות תמונות/ איורים? האם נשתמש בשפה רשמית או לא רשמית?
  • עיצוב גרפי– תיאור השפה הוויזואלית באתר בקווים כלליים על פי אופיו הרצוי של האתר, האם הקו העיצובי יהיה מעוגל או חד? מסודר או מפוזר? האם תהיה תנועתיות ואפקטים באתר או סטטיות?
  • טכנולוגיה ופונקציונליות– הגדרת הדרישות הפונקציונליות שתרצו לאתר.
  • קידום ושיווק– הכנת אסטרטגיית שיווק ראשונית על מנת להתאים את האתר לצרכים השיווקיים- שיווק אורגני או ממומן? באילו רשתות חברתיות תשתמשו?

השלבים בתהליך בניית האתר אליהם יש צורך להתייחס בתהליך האפיון:

1

אפיון

  • הגדרת הצרכים והדרישות
  • הגדרת קהל היעד
  • מיתוג 
  • בחירת פלטפורמה / תבנית
  • מפת אתר
  • ממשק משתמש
  • אפיון עיצובי

2

תוכן

  • איסוף כל החומרים
  • כותרות מניעות לפעולה
  • ניסוח כפתורים
  • כתיבת תוכן
  • סלוגנים ומשפטי השראה
  • תכנים לעמודים פנימיים
  • עריכה לשונית לתכנים

3

עיצוב

  • בניית שפה ויזואלית
  • עיצוב באנרים/סליידרים
  • עיצוב אייקונים
  • הגדרות צבעים
  • פונטים וכותרות
  • פסי הפרדה וריווח
  • אפקטים ורקעים

4

בנייה

  • הקמת התשתית והמערכת
  • הגדרת ותכנות ההדר והפוטר
  • תכנות תפריטים וסרגלי צד
  • תכנות דפי האתר
  • פיתוח רכיבים ייחודיים
  • תכנות תוספים וטפסים
  • אבטחת והצפנת אתר

5

בקרת איכות

  • התאמה למסכים גדולים וסלולר
  • בדיקות דפדפנים שונים
  • אופטימיזציית קוד, תמונות וקבצים
  • QA ובדיקות פונקציונליות
  • חיבור והתאמה לרשתות חברתיות/פייסבוק
  • הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות
  • הטמנה זיכרון מטמון ומיניפיקציה

6

קידום

  • גוגל אנליטיקס וכלי מנהל האתרים
  • יצירת מפת אתר והגשה לגוגל
  • הגדרת סניפטים ותגיות
  • הגדרת כותרות וכותרות משנה
  • בדיקות A/B על תכנים
  • יצירת מערך קישורים נכנסים ויוצאים
  • הפניות והגדרות קנוניקל
  • הגדרות מול רשתות חברתיות

7

תחזוקה

  • בדיקת דו”חות שגיאות*
  • בדיקת גיבויים ושחזורים
  • עדכוני מערכת ותבנית*
  • עדכוני תוספים*
  • בדיקות STATS
  • תגובות/ביקורת מהגולשים
  • תכנון עתידי לפעולות/לו”ז/פיתוח

8

אחסון/שרתים

  • מה צפי התנועה
  • איזה סוג שרת מועדף
  • גיבויים ושחזורים
  • אופטימיזציית שרת למהירות/וורדפרס
  • דומיין והפניות CDN
  • תעבורה ורוחב פס
  • אבטחה וניהול עדכונים בשרת

9

אחר

  • פונקציונליות מיוחדת
  • פיתוח אפליקציה מבוססת האתר
  • אוטומציה וסנכרונים/API
  • מערכות דיוור ותפוצה
רוצים להתחיל בתהליך אפיון? יש לכם שאלות ספציפיות?
השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם לשיחת ייעוץ/הכוונה:
עוד מידע לגבי אפיון
למה כדאי לשים לב - ולמה חשוב לעשות זאת עם איש מקצוע

תהליך האיפיון מורכב מכמה שלבים
ומתמקד במספר שאלות שחשוב לשאול, על מנת לתכנן את האתר כראוי
ולהוציא את התכנון לפועל בדרך האופטימלית.

אז מה עכשיו? - ההמלצה שלנו :
  • חיפוש רפרנסים – אתרים ודוגמאות שמכילים את הכיוון / השראה
  • מילוי טופס שאלון אפיון באתר
  • הורדת המדריך (PDF) שלנו בנושא אפיון אתר
  • קביעת שיחה ראשונית עם איש מקצוע
 
מוכנים להתחיל?
אנחנו מזמינים אתכם לרכוש את
חבילת האדריכלות שלנו

חבילת 5 שעות – “אדריכלות אתר”

לתהליך ייעוץ, תכנון ואפיון לאתר אינטרנט

ב- 1500  1300 ש”ח

* – ניתן בכל עת להזדכות על הזמן שלא נוצל בחבילה – המחירים לא כוללים מע”מ.

** – לאפיון בליווי וניהול אישי של אלעד ינאי – התעריף 2400 ש”ח.

*** – במסגרת חבילת אדריכלות/אפיון – ניתן לנצל את השעות בכל מגוון השירותים שלנו.

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

מתכננים אתר חדש? רוצים לקבל הצעת מחיר לאתר?

עומדים לפני חתימה על חוזה? תרצו לקבל מאיתנו חוזה/הצעה מקבילה?

תרצו לקבל מאיתנו חוות דעת נוספת?

רוצים לשאול מומחה שאלה אפיונית ספציפית?

מוזמנים לכתוב לנו ונשמח לעזור

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם

Divinesites

לכל שאלה מוזמנים לשלוח הודעה
ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם

להרשמה לניוזלטר