חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לבחירת שם דומיין לשנת 2016

המדריך לבחירת שם דומיין לשנת 2016

לבחירת שם הדומיין לאתר אינטרנט, משמעויות רבות וחשיבות עצומה – אם באופן בו הגולשים צריכים להזין את הכתובת כדי להכנס לאתר, ועד האופן בו מנועי החיפוש מקטלגים מידע ומדרגים אתרים בתוצאות חיפוש. בנוסף, שלדומיין של האתר (שם המתחם) אותו אנחנו בוחרים, יש השפעה גדולה על התדמית אותה אנחנו משדרים לגולשים שלנו ובמקרים רבים גם על הביצועים שלו במנועי החיפוש.

לכן חשוב להבין טוב את כל המרכיבים אותם כדאי לקחת בחשבון לפני בחירת הדומיין הרצוי לכם:

מילות מפתח בשם הדומיין ודומיינים בעברית מלאה

המדריך לבחירת שם דומיין לשנת 2016
המדריך לבחירת שם דומיין לשנת 2016

למרות שמנועי החיפוש כגון גוגל רומזים מזה מספר שנים שלמילות מפתח בשם הדומיין יש פחות השפעה מאשר פעם, עדיין אפשר לראות לא מעט אתרים שמצליחים להתברג במיקומים גבוהים יחסית וכוללים את מילת המפתח הראשית שלהם בשם הדומיין.

העניין הוא שבשפה העברית הדברים אינם כה פשוטים מכיוון שדומיינים הכוללים מילות מפתח בעברית צריכים לעבור תרגום על ידי הדפדפן של הגולש. אם גם כל אחד מהעמודים באתר הוא בעברית, נוצרת מחרוזת מאוד ארוכה שיכולה להקשות על בניית קישורים שהם עדיין אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום מוצלח. לדוגמה, הדבקה של עמוד מסוים באתר שלא תומך במחרוזת ארוכות, עלולות לגרום לחיתוך של הקישור והצגת עמוד שגיאה.

אגב, בעברית יש שתי תצורות עיקריות לדומיינים : האחת כוללת תחילית ייחודית בעברית ולאחר מכן סיומת ישראלית (למשל .co.ilמשחקים), והשנייה היא באותיות עבריות בלבד, אך עם סיומות דוט קום (משחקים.קום). מבחינת שימושיות עדיף לבחור בדומיינים מהסוג השני מכיוון שהם אינם דורשים החלפת שפה בעת הקלדת הכתובת וגם קל יותר לזכור אותם.

בכל אופן, כלל האצבע הוא שדומיין מוצלח ככל שיהיה מבחינת מילות מפתח, לא יכול לבוא על חשבון ההשקעה בתוכן באתר עצמו והאופטימיזציה הפנימית שלו למנועי חיפוש. כמובן שאם בחרתם בתהליך של בניית אתר וורדפרס או בניית אתר במערכת ניהול תוכן אחרת בקוד פתוח יש לקחת גם נושא זה בחשבון כי למשל ישנן יתרונות רבים במידה ומשתמשים במערכת ניהול תוכן חכמה שיודעת לעשות שימוש נכון קל חכם ויעיל בשמות קישורים בעברית ומה שנקרא- קישורים ידידותיים

מהפכת הסיומות החדשות

מהפכת הסיומות החדשות שכבר החלה ותגיע לשיאה ברבעון האחרון של השנה ובתחילת 2015, תאפשר לנו לרכוש כתובות עם סיומת אטרקטיבית שיש לה משמעות של ממש, לדוגמה .hotel לבתי מלון, .shop לחנות, .music ללהקות ואמנים וכך הלאה. למרות שכרגע לא ברור כמה השפעה תהיה לסיומות האלו על מנועי החיפוש עצמם, אין ספק שמבחינה תדמיתית יהיה להן יתרון גדול, הם בשל הבידול לעומת המתחרים והן בשל שהכתובות החדשות יהיו נוחות וזכירות יותר בזכות ההפרדה בין “השם הפרטי” של העסק ל – “שם המשפחה” שלו.

יתרון נוסף של הכתובות הללו הוא שהן בין לאומיות ולכן מתאימות מאוד למי שמנהל אתר בכמה שפות ומעוניין לספק אליו גישה נוחה מכל רחבי העולם (אף על פי שחלק קטן מן הסיומות אינן באנגלית ופונות לשווקים המתפתחים כמו סין או רוסיה).

מכיוון שמדובר על אלפי כתובות חדשות, חשוב מאוד להתעדכן בעמוד הרשמי של איגוד האינטרנט העולמי המתעדכן באופן כרונולוגי (מהכתובות החדשות ביותר שאושרו לישנות ביותר). בנוסף לזאת, המחירים של הדומיינים הללו עלולים להשתנות מרשם אחד למשנהו.

כמו כן, חשוב לדעת שאם אתם בעלי סימן רשום ויכולים להוכיח זאת, אתם רשאים להגיש בקשה בעדיפות גבוהה יותר בתקופה מיוחדת של שישים יום הידועה כתקופת ה – Sunrise. כך תוכלו להימנע ממקרה בו מישהו יחטוף את השם שלכם למטרות רווח קל.

קניית דומיינים “משומשים”

גם לוותק של הדומיין יש משמעות רבה, ובמיוחד כאשר רוצים להקים אתר ולקדם אותו בזירות תחרותיות. יש לכך שתי סיבות עיקריות :

1.מנועי החיפוש נותנים מעט יותר חשיבות לאתרים עם דומיין ותיק

2.דומיין ותיק הוא לרוב דומיין שכבר קיבל קישורים מאתרים אחרים, וככל שהדומיין וותיק יותר, כך יש סיכוי גדול יותר שאלו קישורים מאתרים וותיקים בעצמם, מה שמגביר עוד יותר את האפקט החיובי שלהם. עם זאת, חשוב לזכור שהכוח של הקישורים הללו הוא בסופו של דבר מוגבל מכיוון שהם לפעמיים מפנים לעמודים שלא קיימים יותר או שהטקסט שלהם אינו רלוונטי יותר לאתר החדש.

בנוסף לזאת, יש גם תופעה הפוכה של דומיינים שנענשו בעבר על ידי מנועי החיפוש וכיום מוצעים למכירה במחיר מפתה במיוחד. ברוב המכריע של המקרים יהיה קשה עד בלתי אפשרי להשתמש בדומיינים האלו שוב מכיוון שהנראות שלהם במנועי החיפוש תהיה אפסית (אפילו אם האתר החדש הוא שונה לגמרי מהישן). בעיקר יש להיזהר מדומיינים הקשורים לתחומים מפוקפקים, ובכלל זאת אתרים למכירת תרופות, אתרי הימורים, אתרים פונוגרפים וכו’. למרבה המזל, התופעה רווחת יותר בחו”ל מאשר בארץ.

המאמר נכתב על ידי חברת דומיין דה נט – רשם מורשה מטעם איגוד האינטרנט העולמי.

כניסה לאתר – http://www.domainthenet.com/he/

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם