חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחים עונים:

למה האתר שלכם לא מביא לכם מספיק לקוחות

ככל הנראה, לא חסרות סיבות מדוע העמודים שלכם לא ממצים את עצמם שיווקית, לא מעודדים המרת גולשים ללקוחות ובכללי, למה האתר שלכם לא מביא מספיק לקוחות.

לא מביא מספיק לקוחות
 

אמרו לכם שאם יהיה ברשותכם אתר – כמות הלקוחות שלכם תגדל משמעותית, אך בכל זאת, האתר שלכם לא מביא מספיק לקוחות? ובכן כנראה שחשוב לשים את הדעת על פרמטרים נוספים במיוחד מתחום השיווק שאמורים בתכל’ס להביא את הלקוחות – ולגרום להם להנעה לפעולה – ובפועל למעורבות עם המותג שלכם.

איגדנו עבורכם המלצות והסברים של 19 מהמומחים הגדולים בעולם בתחומי התוכן, השיווק והקידום. יצאנו עם המון מסקנות. אגד זה, אותו נגלול בפניכם במאמר הבא, מהווה תכנית ברורה ומפורטת להגדלת כמות ההמרות באתר שלכם, בין אם אתם מעוניינים בהקמת אתר חדש או שיפור האתר הקיים.

שנתחיל?

1. פתרו בעיות Chris Brogan – מנכ”ל חברת פרסום ושיווק, ומפרסם רבי מכר רבים בתחום

“רוב האתרים מתרכזים בכמה השירות שאתה מספק / העסק שלך הוא איכותי או חשוב, אך לא מספרים אילו בעיות אתה פותר. דוגמא לשיווק נכון: “מעוניין לשפר את אסטרטגיית השיווק של העסק שלך? אנחנו כאן לעזור”. הפכו את הלקוח לגיבור, גרמו לו להרגיש חשוב.”

2. התמקדו בתוצאות, לא בתהליך Jacob Cass – מפעיל בלוג עיצוב פופולרי

“כשאתם מספרים ללקוחות על איכות השירות או המוצר שלכם, התמקדו בתוצר הסופי, ולא בתהליך. למשל, אם אתם חברת קידוח, ספרו כמה החורים שנוצרים על ידיכם הם איכותיים ומדויקים, במקום על תהליך הקידוח (“קידוח נקי ומהיר”). בסופו של יום, הלקוחות פנו אליכם כי הם צריכים חור במקום מסוים, לא כי התחשק להם לחוות את תהליך הקידוח.”

3. התמקדו בלקוחותיכם, לא בעצמכם Ann Handley – מחברת רב מכר בתחום התוכן (וול סטריט ג’ורנאל)

“האתר שלך לא מביא מספיק לקוחות, כי אתה מתמקד בעצמך ולא בלקוחותיך. במקום להתמקד במה אתה עושה וכמה טוב המוצר או השירות שלך, התמקד ב-“למה זה אמור לעניין” את הלקוח הפוטנציאלי שלך. איך אתה עוזר לו? איך אתה פותר לו את הבעיות שלו ומקל עליו? איך אתה משפר את מצבו, חייו או פועלו? זה הסיפור העיקרי של האתר שלך.”

4. בנה את המותג שלך David Airey מחבר רב מכר בתחום המיתוג ומעצב גרפי

“אנשים ירגישו ביטחון רב יותר לרכוש ממך אם איכות המוצר שלך תהיה שווה (לפחות) לאיכות הזהות המותג שלך. במילים אחרות, בנה מוניטין ושם טוב לחברה שלך, למוצרים ולשירות שלך. גם אם המוניטין שתצבור אינו משקף לחלוטין את איכות המוצר או השירות שלך, עם הזמן הוא ימשוך גם אותם כלפי מעלה.”

5. הכר את לקוחותיך, גם לפני שהם זקוקים לך / Larry Kim – מיסד חברת WordStream, מגדולות חברות הפרסום

“אנשים לא לוחצים על דברים באקראיות ורוכשים אותם. הם מעדיפים את המותגים אותם הם מכירים ואוהבים. מבקרים “חוזרים” באתר (אנשים ששמעו עליך) הנם בעלי שיעורי המרה הגבוהים בשתיים או שלוש ממבקרים חדשים. לכן, כדאי לך למצוא דרכים להיות מוכר עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך, עוד לפני שהם שוקלים לקנות אצלך.”

6. עזור לאנשים להכיר אותך, לחבב אותך ולסמוך עליך Lior Frenkel – מחבר E-בוק מצליח

“עמוד הבית שלך הוא האזור בו מכירים אותך. ניסיון למכור את שירותיך או מוצריך מוקדם מידי, לרוב לא יניב תוצאות חיוביות. אתה צריך שאנשים יחבבו אותך, יסמכו עליך. אפשר לעשות זאת דרך עמוד “אודות” מיוחד, על ידי פרסום עקבי ברשתות החברתיות או דרך הרשמת אנשים לניוזלטר שלך.”

לא מביא מספיק לקוחות

7. תן לגולשים סיבות לחזור לאתר שלך / Kelsey Meyer – מייסדת-שותפה, חברת Influence & Co.

“האתר שלך לא מביא מספיק לקוחות, כי לא נתת להם שום סיבה לחזור. אם, לדוגמא, בלוג החברה שלך מעודכן אחת לחודש בלבד, ומיועד לעדכון עובדים בלבד, למה שלקוח פוטנציאלי יחזור לאתר שלך? המרת לידים ללקוחות תלויה בהשגת אמונם, ובשכנועם בכך שהם זקוקים לשירותיך. התמקד בהפקת תוכן באתרך אשר יעניין ויזמין את לקוחותיך הפוטנציאליים לחזור לבקר, וללמוד עוד אודות שירותיך או המוצר שלך.”

8. משוך את הקהל הנכון / Paul Jarvis – כותב תוכן עבור Forbes, LifeHacker, BuzzFeed ועוד

“אם אתה מושך את הקהל הלא נכון לאתרך, אתה עובד לשווא. למשל, אם אתה מוכר גלשנים אך התנועה לאתרך מגיעה בעיקר מרואי חשבון המחפשים טיפים, שום טקטיקת המרה לא תעזור לך.”

9. דאג שאתרך יהיה קל לשימוש (ובעיקר שיהיה קל לרכוש דרכו) / Kyle Courtright – מייסד חברת Courtright Design

the7

“על מנת לשפר את אחוזי ההמרה, מומלץ לעשות אופטימיזציה של אתרך בהסתמך על השאלות הבאות:

  • האם יש מספיק מרווח, כך שהעיצוב לא נבלע?
  • האם הניווט באתר שלך נגיש מספיק? (תפריטים, סיידבארים, פוטר)
  • האם ההנעות לפעולה שלך מתוכננות בקפידה?
  • האם כפתורי ההנעות לפעולה שלך בולטים מספיק וקופצים לעיני הגולש?
  • האם אתה מפריד בלוקים של תוכן רב על ידי תמונות (רלוונטיות)?
  • האם אתה מציג המלצות?”

10. העצם את חווית המשתמש / Jacob Gube – מייסד בלוג הפיתוח Six Revisions

“אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור אתרים בימינו בנוגע להבאת ושימור לקוחות הוא חווית המשתמש באתר. בעיות חווית המשתמש כוללות אלמנטים כמו אתר איטי, למשל. אתר איטי גורם למשתמשים לעזוב במהירות, ולא להגיע לשלב המרות. לדוגמא, אמזון הגדילו את מכירותיהם באחוז שלם בזכות שיפור מהירות האתר שלהם ב0.1 שניות.”

11. ספק ערך אמיתי, כמה שיותר מהר / Pippin Williamson – מייסד חברת Sandhills Development

“אולי זה בכלל לא האתר שלך. אולי זה המוצר או השירות שאתה מספק. חברות רבות מבזבזות זמן רב על ניסיון לגרום לאתר האינטרנט שלכם להיראות נפלא ובולט, אך שוכחות כי עליהן קודם כל לבנות מוצר או שירות מבוססים – כדי להעניק ללקוח ערך אמיתי. חכו עם הבאנרים הנוצצים והסליידרים המושקעים, דאגו למוצר שלכם קודם כל.”

12. הכר את הקהל שלך Jeffrey Zeldman – מייסד studio.zeldman

“אם עיצבת / בנית אתר לפי הנחיות ההנהלה שלך, זה בעיתי. אל תסמוך על ההנהלה שלך, סמוך על מחקר שוק, מידע וניסיון וטעיה. עיצוב נכון מתחיל עם מחקר, ממשיך עם מחקר, ולמעשה – המחקר לעולם לא מסתיים.”

13. דאג לשמישות, ורק אחר כך ליופי / Julie Joyce – בעלי החברה Link Fish Media

“לקבל “צפיות” לאתר שלך, זה יחסית קל. מה שלא קל, הוא להשאיר את הגולש באתר שלך יותר ממספר שניות. הסיבה העיקרית לכך, היא שבעלי אתרים רבים מתעדפים את נושא העיצוב לפני נושא השמישות. ראיתי המון אתרים  יפים אשר נראים מיוחדים ושנראה כי זמן רב הוקדש בהם, של מסעדות למשל, אך לא הצלחתי אפילו להגיע לתפריט של המסעדה או לעמוד יצירת הקשר.”

14. חברו את המילים / Ian Paget – מעצב זהויות מותגים ומייסד Logo Geek

“המוח האנושי מעבד מילים באופן איטי יותר מתמונות או אלמנטים ויזואליים אחרים. כדי לעזור לגולשים שלכם לזרום טוב בכל אזורי האתר בקלות, השתמש בטכניקה הנקראת “חיבור-מילים”. לדוגמא, אם ישנו באנר שהנעת הפעולה שלו מציינת “צפו בהצעות האחד פלוס אחד שלנו”, הגולש יצפה לראות מול עיניו עמוד שכותרתו “הצעות אחד פלוס אחד”. אם, במקום זאת, כותרת האתר היא “הצעות נבחרות”, המילים לא מתחברות ועלולות אף לבלבל את הגולש.”

15. העבר את המסר שלך במהירות Oli Gardner – מייסד-שותף Unbounce

אולי גארדנר ככל הנראה ראה במהלך חייו יותר עמודי נחיתה מכל אחד אחר.
“כשאני מחפש בגוגל אחר דברים שאני צריך, אני פותח את חמשת העמודים הראשונים שאני מקבל כתוצאות, ואני משווה. אם עמוד הבית / עמוד הנחיתה שלך לא מסביר ישר את מה שאתה עושה, אתה גמור. אני סוגר את העמוד ומתקדם הלאה. זה קורה מיליוני פעמים בכל יום. הבהירו את הערך שלכם באופן מיידי, או שתפסידו.”

16. עקבו אחר המאפיינים הנכונים / Tom Ross – מנכ”ל חברת Design Cuts ומארח שותף של הפודקאסט Honest Designers Podcast

“לעיתים, אנו מתמקדים במאפיינים הלא נכונים כאשר אנו מבצעים מעקב גולשים. כמו, לדוגמא, תנועה באתר – בהנחה שתנועה = יותר לקוחות. התעלמו מניפוח האגו שנותנת תנועה של 100,000 גולשים אשר נוחתים באתרכם בלי לבצע שום פעולה, והתמקדו במשיכת לידים פוטנציאליים רציניים ומבטיחים. אם אתם מציעים למכירה, לדוגמא, סכין שף חדשה: 100 השפים שנשברה להם הסכין הישנה אשר יגיעו לאתרכם ישפיעו הרבה יותר מגולשים רנדומליים, ויהפכו ללקוחות.”

17. פנו ללקוחות שמודעים לעצמם, ללקוחות שמחפשים פתרון, וללקוחות לא בטוחים Derek Halpern – מייסד חברת Social Triggers , ויוצר תכנית האימונים “Sales Page That Converts

“ה”מודעים” הם גולשים שיכירו, יחבבו ויסמכו עליך. מחפשי הפתרון, ימצאו אותו אצלך וה”לא בטוחים” הם גולשים שאפילו לא יודעים שלבעייתם יש פיתרון. הסיבה מספר 1 לכישלונם של רוב האתרים במכירות הוא שהם מכוונים אך ורק לפלח שוק אחד מהשלושה, בזמן שהם צריכים לכוון לשלושתם.”

18. התמקדו! Preston Lee – מייסד חברת Millo

“הסיבה מספר אחת והנפוצה ביותר שאני נתקל בה לאתרים שאינם מושכים מספיק לקוחות היא חוסר בפוקוס. כשלקוחות פוטנציאלים נוחתים באתר שלכם, אתם רוצים לדחוף אותם לכיוון היעד החשוב ביותר מבחינתכם, שהוא, לרוב, למכור להם משהו. לכן, הפסיקו להזמינם להרשם לניוזלטר שלכם, לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות, או לקרוא בבלוג שלכם. אלו הן מטרות משניות, שאמורות להיות בצל של המטרה העיקרית: להפוך את המבקרים באתרכם ללקוחות.”

19. שימו דגש על מובייל /  Dann Petty – מפתח, יוצר Freelance.TV

the7

“האתר שלכם לא עובד במובייל? כולם נמצאים במובייל.”
בנוסף, לדן פטי יש מספר הצעות למדוע האתר שלכם לא מתפקד:

  • אתם מתמקדים יותר מידי במילים קלישאתיות.
  • אתם לא מתמקדים בפרסום חינמי: נוכחות ברשתות החברתיות.
  • שכחתם להתמקד בבניית המותג.
  • אנשים לא יודעים כיצד להגיע לאתר שלכם.

“צייצתם בטוויטר על האתר שלכם? פרסמתם משהו באינסטגרם העסקי? אתם מנהלים נכון את עמוד הפייסבוק העסקי שלכם? אם עניתם “לא” לאחת מהשאלות האלו, כנראה שזו הסיבה לכשלון האתר שלכם.”

מה ניתן להסיק?

כפי שודאי כבר הבנתם, בניית אתר מושקע ויפה ויזואלית אינה מבטיחה לכם תנועה ענפה ועקבית, ובטח שלא מבטיחה לכם לקוחות. אנו ממליצים ליישם בכובד ראש את המלצותיהם של מומחים גדולים אלו, ובכך להגדיל משמעותית את הפוטנציאל להמרה, רכישות והשגת לקוחות פוטנציאליים. לפעמים, התשובה נמצאת לנו מתחת לאף – אך אנחנו מחפשים אותה רחוק מידי.

תורגם ונערך מאתר https://www.entrepreneur.com

 

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם