חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט

על התוכן של התוכןלהקשיב לצרכים ולהתאים תוכן לתועלות – המסע המשותף שלנו אל ליבו של הלקוח 

 

תוכן איכותי הוא אבן היסוד של קמפיין שיווקי אפקטיבי באינטרנט. באמצעותו תוכלו לבסס את שמכם ומעמדכם, ואת הארגון ודמויות המפתח המובילות אותו, כמומחים אמינים, עדכניים וברמת מקצועיות ושירותיות מן השורה הראשונה.  

התוכן שאתם יוצרים הוא המסר שלכם, והעברתו הנכונה לקהלי היעד שלכם, נמנית עם הפעולות העיקריות שתוכלו לעשות כדי למשוך לקוחות, ליצור אצלם עניין בעסק שלכם, לעומת המתחרים,  ולהפוך אותם לקונים. 

המפתח – תוכן מהימן ומעניין, ממקור בעל מוניטין מבוסס 

כיום, לקוחות B2B פוטנציאליים מבלים יותר מעשר שעות ביום בחיפוש, קריאה וצפייה במסכים שלהם. יותר מ-75% מהמבוגרים הגולשים ברשת, ממשיכים לחקור תוכן מבוסס מידע על ידי כניסה לקישורים בסוף הפוסט. תוכן איכותי ואמין שמוגש באופן מרתק ואינפורמטיבי, זוכה לחשיפה גבוהה,  ולאחוזי תגובה מרשימים, המעידים על האפקטיביות של המסר.

בעוד שהמדיה החברתית היא חלק מהמשוואה, מרבית הגולשים המבוגרים, סומכים על תכנים שהם קוראים ברשת כאשר הם שוקלים רכישת מוצר או שירות: בירור ביקורות גולשים, המלצות מחבר בפייסבוק או מאתר מדיה חברתית אחר. 

מה הופך תוכן למרתק? תנו להם את מה שהם רוצים ו… Keep it Simple  

כוחו של תוכן איכותי הוא בהיותו פשוט לקריאה, קל להבנה ומעניין, ומתמקד בצורכי הקהל שלכם.  צרכנים זקוקים/מצפים שיקשיבו להם, שיזדהו עם הבעיות והמצוקות שלהם, שידברו איתם בגובה העיניים, שיחמיאו להם, שישיבו להם על שאלות ויפתרו להם בעיות, ושיספקו להם מידע בתהליך החיפוש. הם ישתפו פעולה, כלומר ישאירו פרטים, יבקשו שתיצרו עימם קשר ובהמשך גם יבצעו רכישה, אם תדעו להגיע אל ליבם.  

תוכן שימשוך את תשומת ליבו של הקורא/גולש צריך להציע, על ידי יצירת סיפור משכנע לצד מידע שבו הוא יכול להשתמש. סיטואציות מהחיים האמיתיים ומידע עובדתי המוצג בהקשר לסיפור, יוצרים עבור הצרכן מסגרת להחלת המידע על מצבו האישי, בעיקר בנקודת הזמן שבה הוא מחפש חומר רלוונטי, ומקדיש זמן ותשומת לב לקריאתו, ולהבנת התועלת שיפיק ממנו. הומור במידה ורגשות אישיים, עשויים להפוך את הסיפור ל”אנושי” עוד יותר ולעורר הזדהות.  

יצירת הקשר באמצעות תוכן, היא דרך אחת לעזור לקורא הממוצע להבין את נקודת המסר שלכם.  אבל לא משנה כמה המאמר מעניין ומרתק, אף אחד לא יקרא אותו אם הוא לא יהיה קל לאיתור.  החוזקה המשמעותית של התוכן, היא כשהוא נצפה ומשותף על ידי כמה שיותר אנשים.

אנחנו נלווה אתכם בבניית “מערכת יחסים” בשלב יצירת התוכן.  

ביחד עימכם נצא למסע משותף.  

שלב 1:
נעים להכיר – אתכם ואת הלקוח שלכם 

נלמד את העסק שלכם (המוצרים והשירותים), נכיר את המומחים המובילים את המסע שלכם אל ליבו של הלקוח, ואת הלקוחות המרוצים שיסכימו לשתף את הציבור, בחוויה האיכותית לה זכו בקשר עמכם. נגדיר מטרות, נבנה מסרים מדויקים ונתווה דרך פעולה רב-שלבית, הכוללת גם מדידה והערכה של תוצאות.  

נערוך מיפוי של קהלי היעד שלכם. חשוב “להיכנס לראש” שלהם: מה הם צריכים? מה הם רוצים? כיצד המוצר/השירות הייחודיים שלכם מספקים צרכים ורצונות אלה עבורם?  כיצד קבוצות הגיל ו/או המגדר הרלוונטיות מעדיפות לצרוך מידע? אנחנו נתרגם את הנתונים לסוגי תוכן המדברים אל קהלים אלה. האם תוכן רגשי או תוכן ענייני ותמציתי? האם סרטונים, תמונות, גרפיקה ? עלונים מודפסים? בלוגים, המלצות וביקורות? תוכן מועיל, כמו רשימות ומדריכים?  

נשקיע בהכרות קרובה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וביצירת “דיבור” עימם. נדע לפרוט על מיתרי הרגש, להעלות אסוציאציות, להסיר מחסומים והתנגדויות, להתקרב לצרכיהם ורצונותיהם, ובעיקר החסרים שהם מבקשים למלא באמצעות המוצר/השירות שאתם מציעים; נשתול את המסרים השיווקיים באופן המיטבי, לצורך הנעת הגולשים לפעולה – רכישה או יצירת קשר. 

שלב 2:
כל הדרכים אל המטרה/תוצאה 

נבנה יחד איתכם את המסלול שלכם להצלחה, באמצעות:  

כתיבת תוכן לאתרים – תוכן שיווקי לאתר, כולל אפיון מקצועי, בניית שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה. 

כתיבת תוכן לבלוג – כתיבת כתבות מקצועיות, שיציגו אתכם כאוטוריטה בתחומכם, ויקדמו את האתר במנועי החיפוש. 

כתיבה עיתונאית – כתבות תדמית ופרסום לקידום באאוטבריין וטאבולה. תוכן שיווקי – לדף נחיתה, למצגות, עלונים שיווקיים. 

יחסי ציבור – כתבות, מאמרי דעה, ראיונות דיוקן ועוד, למטרת הפצה לאמצעי התקשורת המערכתיים.  

סטוריטלינג )Storytelling – )סיפור המותג והיזמים שיקדמו את המותג שלכם להמראה ליעדים חדשים. 

תוכן למדיה החברתית – פוסטים כתובים ומצולמים במדיה החברתית, סמינרים מקוונים )וובינרים(, פודקאסטים. 

תוכן להפצה בדוא”ל – ניוזלטרים, ספרים דיגיטליים.

שלב 3:
המפתח אל מילות המפתח 

גיבוי התוכן שלכם באמצעות מחקר מילות מפתח, וביטויים שקהל היעד שלכם משתמש בהם, כאשר הוא חושב על מוצר או שירות מהסוג שאתם מספקים. חשוב לכתוב בשפה בה הלקוחות שלכם משתמשים, כדי להשיג שתי מטרות: הפיכת המידע למובן, נגיש וברור לקהל שלכם ווידוא מידת הנראות וההגעה לאחוזי חשיפה גבוהים. 

אנחנו – נמקם מילות מפתח אלה בכל התוכן שלך, באופן הנכון והמיטבי.  

שלב 4:
להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. 

חשיפת התוכן במקומות הנכונים ברשת 

אנחנו נדאג ל: 

חשיפת התוכן שלכם במרחב המדיות הדיגיטליות המתאימות, ונתמקד בבניית נראות שתבנה טראפיק מירבי וממוקד לצרכים שלכם. 

מדידת תוצאות מוכחות של טקסטים שיווקיים באמצעות: 

– אחוזי הקלקה. 

– אחוזי פתיחת מסרים. 

– אחוזי המרה )מילוי פרטים/רכישה( 

– השגת הרשמות לדיוור. 

– מכירות כתוצאה מהדיוור. 

אילו סוגי תוכן מתאימים ביותר לקבוצות גיל שונות?  

לקבוצות גיל שונות אינטרסים, ערכים, הכנסות ודפוסי קנייה שונים. כדי להבין בצורה הטובה ביותר את התפלגות הגילאים בשוק, עלינו לקחת בחשבון נתונים עדכניים ומדויקים. לכן, חשוב מאוד לבחור את סוגי התוכן ואת ערוצי המדיה המדויקים לקהלי היעד שלכם, לשם קבלת תועלת מרבית. 

עולם הצרכנים נחלק כיום ל:  

  • קשישים (גילאי 70 ומעלה) 
  • (50-70 גילאי) Baby Boomers 
  • דור ה-X (גילאי 50-35) 
  • דור ה Y (גילאי 34-18) 
  • דור ה- Z (בני נוער ומטה)

 

בקרב קשישים קיימת שכבה בעלת הכנסה פנויה, גבוהה במיוחד. שיווק תוכן לקשישים צריך להיות מותאם לצרכים הספציפיים שלהם, השונים בהרבה מצורכי שאר הקבוצות, כולל שכבת הבייבי בומרס. בעזרת אסטרטגיה נכונה לשיווק תוכן, תוכלו להגיע ליותר קשישים, ובסופו של דבר להגדיל את בסיס הלקוחות שלכן ואת ההכנסות שלכם.  קשישים נוטים לבצע רכישות לאט יותר, ועל ידי שימוש בשיקול דעת רב יותר. הם מרגישים, לרוב יותר נוח עם מה שהם מכירים משימוש רב שנים. חדשנות עלולה להיתפס בעיניהם כמאיימת ודורשת עקומת למידה ממושכת ותובענית. לרוב, בני דור זה מעדיפים יצירת קשר אישי ומערכת יחסים הבונה אמון וביטחון במותג שלכם.  

בני דור ה- Y מעדיפים שיווק ברשת על פני SALE HARD . הדרך המיטבית להגיע לקבוצת גיל זו היא באמצעות שיווק מפה לאוזן. לכן, עודדו את הלקוחות שלכם לכתוב ביקורות ולהשתתף בקמפיינים השיווקיים שלכם ברשתות החברתיות. הם רוצים להיכלל בתהליך פיתוח זהות המותג. לכן, התייעצו עם משתמשים אמיתיים בכל שלב בדרך.  אתרי קניות פופולריים מקלים על אנשים לאסוף את המוצרים שהם אוהבים, בין אם הם מתכננים לרכוש בטווח הקרוב ובין אם לאו. פעולת האיסוף היא חוויה מהנה בפני עצמה. לכן, אם זהו קהל היעד שלכם, כדאי לדעת שקבוצת גילאים זו אוהבת לאסוף מידע, והמכירה עשויה שלא להיות מיידית, כי האינטרסים והצרכים שלה עשויים להשתנות עם הזמן.  

בייבי בומרס נוטים להיות נאמנים למותגים, כל עוד הם ממשיכים לענות על צרכיהם, אך לא יהססו לנטוש אותם אם יתאכזבו. יש להם הכנסה פנויה, אך יהיה צורך לשכנע אותם שהמוצר או השירות שלכם מועילים וישפרו את חייהם. הם נוטים להשתמש ברשתות החברתיות, כדי להתחבר ברמה אישית ומשפחתית. אם הם קהל היעד שלכם, תופיעו במקומות הפונים אליהם.  

דור ה- X ידוע באהבת הטכנולוגיה, אך לא נסחף אחרי כל דבר חדש, או “הדבר הגדול” הבא. בני דור ה- X אינם אוהבים שיווק ישיר/אגרסיבי, אלא מעדיפים את התחושה שהם בצד הבוחר ולא הנבחר,  המוצף באמצעי שיווק. בני דור זה מעניקים לשקיפות ולהתאמה בין הצגת המוצר לתוכנו במציאות,  מקום גבוה במיוחד. 

לבני דור ה-Z יש אולי יותר השפעה מכל דור אחר. זאת, בשל השימוש הנרחב שלהם ברשתות החברתיות. אם הם שוק היעד שלכם, עליכם לשמור על תדמית המותג שלכם. חוויה גרועה עלולה להפוך לוויראלית, כמו גם חוויה טובה. בני נוער נוטים לקבל החלטות בצורה יותר אימפולסיבית, מושפעים ממגמות ואופנות חדשניות )טרנדים(, בעיקר אם משפיעני רשת מובילים אותן.  קבוצה זו צמודה ומותאמת ל”דופק” של הרשתות החברתיות, כך שגם אתם חייבים “להיות שם” כדי שהמוצר והפרסום שלכם יישארו רלוונטיים. בני דור זה מייחסים חשיבות רבה להשפעה החברתית והסביבתית של המוצרים והשירותים שהם רוכשים ומשתמשים.

Product Design Drawing Website Graphic

מה תפקידו של מנהל תוכן? 

מנהל תוכן הוא הגורם האחראי לניהול, יצירה, מדידה ואופטימיזציה של התכנים שהארגון מבקש לקדם. כדי ליצור תוכן שאנשים אוהבים, להפיץ אותו במקומות שבהם קהלי היעד נמצאים )טרגוט(  ולמדוד את הביצועים של פעולות התוכן השונות, על מנהל התוכן להכיר לעומק את הארגון, על מטרותיו העסקיות, ערכיו, קהלי היעד והשוק התחרותי שבו הוא פועל. 

שלבי העבודה

1. הגדרת אסטרטגיית התוכן – הגדרת הדרך שבה התוכן יביא את התוצאות הרצויות לארגון,  באמצעות אסטרטגיה שיווקית, הגדרה וניתוח של קהלי יעד ופרופילים של לקוחות, הגדרת תחום הפעילות והשחקנים הפועלים בו, עם דגש על המתחרים, הגדרת נושאי התוכן ובניית תוכנית תוכן ארוכת טווח על פי אבני דרך, לוחות זמנים וערוצי חשיפה/הפצה. 

2 . יצירה והפצה של תכנים כתובים, מצולמים ומוסרטים, בהתאם לאסטרטגיית התוכן. 2 .האחדת התכנים. 

3. קישור בין התוכן למוטיבציה שיווקית ממוקדת.  

4. התאמת התכנים למנועי החיפוש. 

5. עריכה. 

6. ניהול התכנים, ניטור ואופטימיזציה. 

למה כדאי לעבוד איתנו ?  

 

מקצוענים עם לב ענק 

אנחנו, צוות חברת דיביין אתרים, מציעים הון האנושי רב תחומי של מקצוענים מן השורה הראשונה,  המעודכנים במגמות החדשות ביותר בארץ ובעולם, אוהבים את התחום, אוהבים אנשים, יודעים להקשיב לכם ולהרגיש אתכם, ומחוייבים להצלחה שלכם. 

תהליך העבודה שלנו, נעשה בשיתוף פעולה מלא בינינו. כמוהו, כעיצוב ותפירת עילית של חליפה  המותאמת אישית, למידות העסק שלכם, ולכם כאנשים המובילים אותו/העומדים בראשו. ראיית  המאקרו והמיקרו שלנו, הרף המקצועי הגבוה, היצירתיות, המקוריות, הרעיונות ורמת הידע הכולל  שלנו, מובילים לתוצאה מקצועית מוקפדת ומושלמת, שתציב אתכם במקום הנכון והראוי על המפה. 

אנחנו, משלבים ידע מקצועי ללא פשרות, יחד עם עין בוחנת ולב הקוראים את הפרטים הקטנים שבין  השורות והשיטין, לטובת תמורה מירבית ומיטבית שלכם. 

ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו. 

מחכים לכם, 

צוות דיביין אתרים

 

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם