חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

7 מיתוסים עיצוביים שכדאי לכם להשאיר מאחור

7 מיתוסים עיצוביים שכדאי לכם להשאיר מאחור

מעקב אחר טרנדים עיצוביים נפוצים הנו חשוב בדרך כלל, אך לא תמיד נכון ואפקטיבי. כמו בכל תחום אמנותי, ישנם מספר מיתוסים עיצוביים שלא תמיד יתיישבו בצורה הנכונה עם העיצוב שמתאים לאתר שלכם.

המיתוסים העיצוביים בהם בחרנו לעסוק במאמר זה נפוצים מאוד בשנים האחרונות, אך זה לא הופך אותם לחוקים. נעסוק בשבעה מיתוסים, למה הם לא תמיד האופציה הנכונה, ואיך ליישם אלטרנטיבות עדיפות.

בואו נתחיל!

מיתוס 1: מינימליזם זו תמיד האופציה הטובה ביותר.

במהלך השנים האחרונות השימוש במינימליזם הפך לנפוץ מאוד. המחשבה מאחורי זה היא להשתמש במרווח ריק ככלי עיצובי ולפרוס את המידע לאורך ולרוחב העמוד, על מנת לגרום לאותו עמוד להיראות פחות עמוס. אין ספק כי מינימליזם דקורטיבי נראה טוב בהרבה מקרים, אך זו לא תמיד הבחירה הנכונה לכל פרויקט.

אם אתם מעצבים אתר עם אלמנטים רבים שמצריכים תשומת לב, מינימליזם לא תמיד תהיה הבחירה הנכונה. לדוגמא, אמזון – עמוד הבית שלהם עמוס בפרטים, אך אינו פחות שמיש מאתרים עם עיצוב מינימליסטי. למעשה, אם הם היו בוחרים בדרך המינימליסטית, הם היו עלולים להסתכן בהפסד מכירות, כי לא הייתה להם האפשרות להציג כל כך הרבה מוצרים.

כמו עם כל טרנד, העניין הוא לשאול את עצמכם האם האתר אותו אתם מעצבים באמת מתאים לכך.

הנה מספר שאלות שיעזרו לכם להחליט בנוגע למינימליזם:

  1. אם תשתמשו בעיצוב מינימליסטי, תאלצו להשמיט אלמנטים חשובים מהאתר? אם כן, כמובן שכדאי להימנע מכך.
  2. האם כל המידע בעמודים שלכם רלוונטי? גם אם כן, אולי בכל זאת תצליחו לפשט את את העיצוב שלכם לעיצוב יותר מינימליסטי, בלי לפגוע בשימושיות האתר.

אם בכל זאת החלטתם לקחת את הדרך המינימליסטית – ואתם בטוחים כי דרך זו היא היא המתאימה ביותר – אל תגזימו עם השימוש במרווח הריק. בקצרה, יש לשים דגש על הבלטה של האלמנטים החשובים ביותר באתר שלכם, ולא לגרום לכך שיהיה קשה למצוא אותם.

מיתוס 2: פידבק של לקוחותיכם צריך להנחות כל צעד שלכם (הלקוח תמיד צודק?)

לשם הבהרה: עבור מעצבי ווב – פידבק של משתמשים הוא הכרחי על מנת ליצור עיצוב שגם אתם וגם הלקוחות שלכם תהיו מרוצים ממנו. עם זאת, ישנם מספר מקרים בהם עדיף להסתמך על האינסטינקטים שלכם מאשר על המלצותיהם של לקוחותיכם.

למשל, תארו לעצמכם כי הלקוח שלכם מבקש אתר אינטרנט שכולו מבוסס-אנימציה. עבור אלו הזוכרים את ה-FLASH מתחילת שנות ה-2000, המחשבה על כך בעצמה אמורה להלחיץ אתכם. במקרה כזה, אולי תעדיפו להסביר ללקוח את המצב ולמצוא פתרון עיצובי עדיף ואיכותי יותר.

השאלה היא, איך תדעו מתי זה הכרחי עבורכם להסתמך על תחושת הבטן שלכם ולהמליץ ללקוח לשנות כיוון?

מיתוסים עיצוביים

הנה שני מקרים בהם אין יותר מידי מקום לשאלות:

  1. אם הלקוח מבקש שתעצבו עבורו סגנון עיצוב אשר יפגע בשימושיות של המוצר הסופי.
  2. כשלקוח מציע שתשנו את עיצוביכם בצורה שתהפוך אותם לפחות מושכים או פחות שימושיים.

כמעצבים, בכל הזדמנות בה המוצר הסופי עלול להינזק כתוצאה מהמלצה או בקשה של הלקוח, עליכם להסביר להם זאת ולדאוג שאתם משדרים על אותו הגל.

מיתוס 3: מידת שְׁמִישׁוּת גבוהה – מספיקה לדחיפת האתר להצלחה

ברור מאליו שאתם רוצים שהעיצובים שלכם היו גם סגנוניים וגם שמישים ברמה גבוהה – הרי כל אחד מהאלמנטים בפני עצמו – אינו מספיק על מנת לגרום לאתר להצליח. בקצרה, זה לא משנה שהאתר שלכם פועל מצוין – אם הוא נראה זוועה.

אם אתם מעצבי ווב, סביר להניח שדאגתם לכך שהאתרים שעיצבתם נראים נהדר. זה קריטי מכיוון שפעמים רבות משתמשים ישפטו את האתר לפי איך שהוא נראה בשניה הראשונה. המשוכה הראשונה שלכם היא לדאוג לכך שהאתר ייראה טוב במבט ראשון על מנת לתת למבקרים את הפלטפורמה הנעימה ביותר להישאר בה זמן רב ולתפעל אותה.

אין דרך אחת אוניברסלית לשיפור עיצובו של אתר.

עם זאת, ישנן מספר טכניקות שכדאי לכם לקחת לתשומת לבכם אם אתם מרגישים שהעיצובים שלכם לא פוגעים במטרה:

  1. בדיקות A/B על אלמנטים עיקריים בעמודים שלכם, אחד אחד, על מנת להשיג שיפור הדרגתי.
  2. חפשו השראה באתרים אותם אתם מגדירים כארקטיביים, על מנת לשפר את הסגנון שלכם.

שתי טכניקות אלו דורשות עבודה רבה, אך החדשות הטובות הן שכשאשר יש לכם עיצוב מנצח, זמן המדף שלו יהיה ארוך מאוד. למעשה, אתרים פופולריים רבים משתמשים שנים באותו עיצוב ללא שינויים גדולים מידי.

מיתוס 4: תפריטים צריכים להיות פשוטים וזורמים

ישנם אתרים שזקוקים למעט מורכבות בתפריטים שלהם. נחזור לדוגמא על אמזון. יש להם מגה-תפריטים ענקיים, אך התפריטים שלהם לא מבלבלים בגלל המבנה שלהם. הכי חשוב – ישנם אתרים בהם התפריטים המורכבים הם הכרחיים, ובלידהם הגולש יהיה תלוי רק בפונקציית החיפוש.

בקיצור, אם לאתר שלכם יש עמודים חשובים רבים, מומלץ לדאוג לכך שהתפריט יהיה מקיף ונגיש.

הדרך הטובה ביותר ליישם זאת היא ע”י שמירה על פשטות:

  1. השתמשו בתפריטים מולטי-לבל בעלי דרגות, אם אתם צריכים לכלול דפים רבים.
  2. הפרידו את העמודים שלכם לקטגוריות בתפריט עצמו, על מנת שלגולש יהיה קל יותר לאתרם.

תפריטים מלאי מידע עלולים להיות מאיימים בפעם הראשונה בה אתם מבקרים באתר, אך לא יותר מלנסות למצוא תוכן בלעדיהם.

מיתוס 5: דף הבית שלכם הוא האלמנט הכי חשוב

עמוד הבית הנו מהאלמנטים החשובים ביותר בכל אתר – אין ספק בכך. עם זאת, אין לתת לדף הבית יתר-חשיבות ובכך לא להשקיע מספיק בעיצוב שאר האתר.

החדשות הטובות הן שאם כבר יש לכם בידיים עמוד בית שנראה טוב, אתם בדרך הנכונה לאתר שיצליח.

כל שדרוש עכשיו הוא לדאוג ששאר העמודים באתר לא נראים רע ביחס לעמוד הבית.

מיתוסים עיצוביים

מיתוס 6: כל דבר באתר צריך להיות במרחק שלוש הקלקות

ישנו “חוק” כשזה מגיע לעיצוב אתרים: כל פיסת תוכן צריכה להיות במרחק השגה של 3 הקלקות. הסיבה מאחורי זה היא פשוטה: אם קשה להשיג משהו, הגולשים עלולים לאבד סבלנות ולעזוב.

עם זאת, האמת היא שאין מידע שמאמת את התאוריה הזאת למרות הפופולריות שהיא צברה באוכלוסיית מעצבי האתרים. למעשה, נראה כי לגולשים אין בעיה להקליק הרבה פעמים לפני שהם מוצרים את מה שהם מחפשים.

הנה מה שזה אומר עבורכם:

  1. עיצובים רב-שלביים לא אמורים להיות פחות שמישים.
  2. אין צורך ש”תיעלו” את התוכן שלכם לפי תאוריית שלושת ההקלקות, אך המבנה עדין צריך לעקוב אחר רעיון הגיוני.

למרות שגולשים רבים אינם חסרי סבלנות כמו שכולנו חשבנו בעבר, הם בכל זאת עלולים להתייאש מאתר לא מאורגן. אם העיצובים שלכם לא קלים לשימוש, אתם בהחלט עלולים להבריח את הגולשים.

מיתוס 7: הנגישו את תפריטי המובייל שלכם

לפי תאוריה זו, על מנת לספק את גולשי המובייל שלכם – שלרוב נמצאים בתזוזה או במצב של חוסר סבלנות – עליכם לדאוג שהתפריט שלכם יהיה פרקטי יתר על המידה ועם עיצוב פשוט.

האמת, בימים אלו רוב האנשים מעבירים יותר זמן בסמארטפון מאשר במחשב הנייח.

ככה זה משפיע עליכם כמעצבים:

  1. אתם צריכים לחשוב באופן שנותן עדיפות למובייל. דאגו לאופטימיזציה למובייל.
  2. המיתוס לפיו דעתם של משתמשי המובייל תמיד מוסחת לא תמיד נכונה, כך שאין צורך להוריד מערך העיצוב שלכם למובייל.

מיתוס זה נכון לגבי תחילת תקופת השימוש האינטרנטי למובייל – אך פחות לימינו. בימים אלו רוב המכשירים מסוגלים לעבד ולהציג מידע פחות או יותר ברמה של מחשב נייח. מסיבה זו – אין צורך להמעיט מהעיצוב – גם כשמדובר בעיצוב המיועד למובייל.

המסקנה שלנו

מעקב אחר הטרנדים העיצוביים המעודכנים ביותר הנו יעיל אם אתם מחפשים השראה, או אם אתם מעוניינים להישאר מעודכנים בפיתוחים האחרונים בשוק. עם זאת, כמו שכל מעצב יודע, אף פרויקט אינו זהה לקודמו. אפשרי ואף מומלץ לערער ולפקפק במיתוסים עיצוביים אלו, על מנת למצוא ולהבין מה דרך הפעולה היעילה ביותר עבור כל פרויקט בפני עצמו.

לסיכום, כשזה מגיע לעיצוב ווב, אלו שבעה מיתוסים עיצוביים שעליכם לשקול להשאיר בעבר על מנת לשמור על ראש נקי לעתיד:

  1. מינימליזם זו תמיד האופציה הטובה ביותר.
  2. פידבק של לקוחותיכם צריך להנחות כל צעד שלכם (הלקוח תמיד צודק?)
  3. מידת שְׁמִישׁוּת גבוהה – מספיקה לדחיפת האתר להצלחה
  4. תפריטים צריכים להיות פשוטים וזורמים
  5. דף הבית שלכם הוא האלמנט הכי חשוב
  6. כל דבר באתר צריך להיות במרחק שלוש הקלקות
  7. הנגישו את תפריטי המובייל שלכם

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם