הבית שלכם באינטרנט | שירות אישי ואנושי ממומחים

English

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איזה תוכן צריך להופיע בחנות מקוונת?

תוכן הוא אחד הגורמים החשובים בחנויות מקוונות.

הוא אותו גורם שיגרום או לא יגרום לקליק לרכישה, שייתן או לא ייתן את התחושה של חווית משתמש מעולה לגולשים, שיבסס או לא יבסס אמון עם לקוחות פוטנציאליים, ובסופו של יום תוכן טוב הוא גם אחראי ישיר להעלאת מכירות.
לתוכן יש צורות רבות בתוך חנויות מקוונות – הוא מגיע בתיאורי המוצרים, בהסברים בעגלת הקניות, בשאלות ותשובות נפוצות, בעמוד האודות…

לכן כשמתחילים לעבוד על תוכן לחנות המקוונת שלכם, חשוב להתמקד ביצירת תוכן איכותי שיציב אתכם בצד המוביל של עולם הE-commerce התחרותי, ורצוי לשלב איש או אשת מקצוע (קופירייטר) בתהליך שיידע להשתמש בתוכן ובמילים ולהפוך אותן לכלי שיווקי עוצמתי.

אז, יוצאים לדרך?

שלב א': איסוף חומרים

איזה חומרים נרצה לאסוף?

  • הצעות מחיר 
  • המלצות מלקוחות 
  • תכנים שנכתבו עד כה ברשתות החברתיות
  • כל נכסי התוכן שקיימים לעסק- ניוזלטר, פודקאסט, הודעות וואטסאפ שיווקיות, בלוג וכו’

שלב ב': מענה על שאלות מהותיות

לפני תחילת הכתיבה בפועל, וודאו שיש לכם תשובות ברורות לשאלות הבאות – 

  • מי הלקוחות שלנו?
  • מה הצרכים של הלקוחות שלנו?
  • מה הבעיה הכי גדולה של הקהל שלנו?
  • מה הפחד הכי גדול של הקהל שלנו?
  • מה התשוקה הכי גדולה של הקהל שלנו?
  • מה הדבר המרכזי שמונע מהקהל שלנו להצליח?
  • מה הבידול שלכם? כלומר במה העסק שלכם שונה מאחרים?
  • מה ההבטחה שאתם נותנים ללקוח?


כתשובה לשאלות האלו תוכלו להתאים את סגנון הכתיבה, בחירת המילים ואף את הטון שמשתקף מבעד למילים: האם הוא אמין? קליל? מודרני? מצחיק? רשמי?
הטון שתבחרו, הולך לייצג אתכם אל מול לקוחות פוטנציאליים ולכן נמליץ להתעכב על שלב זה ולוודא שאתם בוחרים את הקול שמתאים לכם.

שלב ג': תכנון מבנה התוכן

לאחר שבנינו ‘אופי’ ושלד ראשוני לתוכן שלנו, נעצור לרגע ונחשוב איך הוא יתפרש על פני האתר:

האם עיקר התוכן באתר הוא ויזואלי או מילולי? איך נכון לארגן את התוכן מבחינת עמודי האתר? כיצד לחלק את לנושאים ותתי נושאים את התוכן והיכן כל נושא ימוקם בתוך האתר? מהם המיקומים האסטרטגיים להוסיף בהם כפתורים, טפסי לידים והנעות לפעולה?

 

תקדישו תשומת לב להנעות לפעולה באתר

משפטי הנעה לפעולה יכולים להיות ישירים ועקיפים, להגיע ככותרת,כמשפט סיכום, או בתוך כפתור שמוביל לרכישה או השארת פרטים.

ההנעות לפעולה השונות באתר יושפעו באופן ישיר מאפיון התוכן שבוצע בשלב מקדים.

העבודה הקשה שעשיתם עד עכשיו בבניית התשתית לאתר, תגלה לכם איפה כדאי למקם את משפטי ההנעה לפעולה ובאיזה סגנון הם צריכים להיות כתובים (ובכלל- לאיזה פעולה הכי כדאי לנו להניע?).

משפטי הנעה לפעולה מוכרים גם כמיקרו-קופי (ואם אתם עוד לא מכירים את המושג זה המקום להקליק), לצורך השלב הזה אנחנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע רלוונטי (כותבי UX או מיקרו קופי) שירכיב עבורכם את המשפטים המנצחים שממקדים את הצורך של הלקוח והפתרון שלכם במספר מילים בודדות ובצורה יצירתית ושיווקית.

בידול וייחודיות​

בעולם כל-כך מהיר ומגוון שקיימים בו מיליוני עסקים, תדאגו להיום שונים.
השונות מתבטאת בכל רכיב באתר, החל מהאופן שבו ננסח את התוכן הכתוב באתר ועד לתוכן הלא כתוב שנשלב בו- תמונות, סרטונים, פודקאסטים…

ככל שהאתר שלכם יכיל בתוכו יותר תוכן איכותי ומשמעותי שפוגש את הצורך של הלקוח ועם זאת גם ייחודי, מעניין ושונה מהאחרים- הלקוחות ירצו להשאר באתר, לקרוא עוד ובסופו של דבר לרכוש את השירות או המוצר שלכם.

זה אולי נשמע פשוט, אבל בפועל מדובר באמנות של ממש

נתונים ועדויות

הדבר החשוב ביותר ביצירת מערכת יחסים עם גולשים, הוא בניית אמון.
עדויות של לקוחות אמיתיים יעזרו ללקוחות פוטנציאליים להבין שאתם כעסק באמת טובים כמו שאתם אומרים.
סוגי עדויות ונתונים שיעזרו לכם לבסס אמון מול לקוחות:

עדויות שנתמכות במספרים וכמויות
למשל: “הקמנו 15622156 אתרים ללקוחות מרוצים”

עדויות שחולקות הצלחות
למשל: “הקמנו לMicrosoft את האתר שלהם” (זה לא קרה, אבל הנקודה ברורה 🙂 )

עדויות שמתמקדות בהמלצות
למשל:

תמונות של לפני / אחרי

למשל: הנה אתרים שבנינו עבור לקוחות שלנו >>>

כותרת מוצר ותיאור

דפי מוצר הם המקום שבו לקוחות לומדים יותר על מוצרים מסוים, ובסופו של דבר מחליטים או לא להמשיך לרכישתו.
מדובר במיקום אסטרטגי בתוך החנות המקוונת ולכן יש חשיבות לפרטים שנמצאים בו ולאופן שבו מוצג התוכן.

טיפים למתחילים:
– תתחילו מלאסוף השראות על ידי שוטטות בחנויות מקוונות אחרות בשוק.
– הוסיפו כותרת מוצר שמבהירה מה המוצר בצורה הכי ברורה שתוכלו.
– כתבו טקסט קצר וקולע שסוקר את כל המידע החשוב (צבע, גודל, סוג החומר וכו’)

 

בשלב הזה לפעמים נתקלים במחסום כתיבה, ולכן חשוב להבין שתיאור מוצר טוב ומשכנע צריך לכלול את הנקודות הבאות:

  • לפנות לקהל היעד ולקחת בחשבון מה הפרטים שהוא צריך לדעת כדי להרגיש בטוח לרכוש את המוצר.
  • להדגיש את היתרונות בהזמנת המוצר. למשל: האם אתם מציעים מדיניות החזרה נדיבה או משלוח חינם? האם המוצרים ידידותיים לסביבה? או כל תמריץ אחר שרלוונטי אליכם. 
  • תענו מראש לשאלות והתנגדויות נפוצות. לשם כך תענו על השאלה מה עלול לגרום ללקוח להסס לקנות? (למשל: חוששים לקנות מידה לא נכונה)
  • להפוך את הטקסט שלכם לקל לסריקה. הפכו את התיאורים שלכם לקלים יותר לקריאה עם פסקאות קצרות, בולטים, כותרות משנה, טקסט מודגש וכו’. לאחר תנסו לבחון את המהירות בה לקוח יכול לשלוף את המידע הדרוש לו.
  • לעזור ללקוחות לראות את עצמם משתמשים במוצר שלכם. לקוחות לא יכולים לטעום, להרגיש, לגעת או לנסות את המוצרים שלכם. מחוץ לתמונות המוצר, אתם יכולים להחיות את המוצרים שלכם על ידי רישום החומרים שבהם אתם משתמשים, לכלול טבלת מידות, לשתף את הסיפור של המוצר, להשתמש בתמונה שמראה שימוש במוצר וכו’.

שאלות ותשובות

69% מהצרכנים מנסים תחילה לפתור את הבעיות שלהם באופן עצמאי לפני שהם פונים לתמיכה.
הנתון הזה מחייב כל חנות מקוונת להחזיק דף שאלות ותשובות, המכונה גם דף שאלות נפוצות,אשר מתייחס לחששות, שאלות והתנגדויות נפוצות של לקוחות.
דף שאלות נפוצות הוא היעד הרצוי למציאת תשובות לשאלות ספציפיות לגבי המוצר והמדיניות, והוא חיוני לבניית אמון עם קונים. כשמשתמשים בו נכון, דף השאלות הנפוצות שלכם יכול להועיל ללקוחות בחלקים שונים של מסע הרכישה – בין אם הם נמצאים בשלב השיקולים או נתקלים בבעיה מסוג אחר.

איך ליצור דף שאלות ותשובות יעיל?

מתחילים ממחקר קטן, ובו תבחנו מהן השאלות הנפוצות של לקוחות.
איפה לחפש?
– בתיבת הדואר הנכנס
– בביקורות של לקוחות על המוצרים
-בעמודי הסושיאל מדיה
– בראשכם – נסו לצפות מראש התנגדויות שאתם יכולים להפוך לשאלות.

שקלו כיצד לנסח את השאלות הנכונות כדי להעמיק את הבנת הלקוחות לגבי המוצרים שלכם וליצור ביקוש. כשאתם מחליטים כיצד לבחור את השאלות התמקדו  ברלוונטיות, שימושיות והזדמנויות להפוך את השאלה הזו לנתיב למעורבות נוספת או המרה.

אם יש לכם רשימה ארוכה של שאלות, קבצו אותן  בקטגוריות כמו “משלוח” או “גודל והתאמה” כדי להקל על המבקרים לנווט.

כתבו תשובות ברורות לשאלות. גם אם השאלה היא על חיסרון פוטנציאלי במוצר או בעסק שלכם, חבשו את כובע היח”צ שלכם ונסו לנסח את התשובה בצורה החיובית ביותר שאפשר.

כתבו את השאלות שלכם מנקודת המבט של הלקוח שלכם (למשל “איך אני…”) וענו מנקודת המבט של העסק שלכם (למשל, “אתה צריך…” או “אנחנו מספקים…”).

השתמשו בתמונות או בסרטונים בכל מקום שהם יכולים לתמוך בחיזוק התשובה שלכם. כל מקום, גם דף השאלות, זו הזדמנות לחזק את המותג שלכם ולכן אפשר בהחלט אפילו לפזר קצת אישיות כדי לשמח את הלקוחות שלכם עם כמה שאלות ותשובות מהנות.

אודות

דף אודות הוא דף מכירה לכל דבר, ועל כן הוא צריך להיות ממוקד בהדגשת התוכלות העסקיות של המות ויצירת רושם חזק על לקוחות סקרנים. 
הסיבה שבגללה לקוחות מגיעים לדף אודות היא עניין במשימה של החברה, ודף אודות יכול להיות הסיבה שבגינה הם יחליטו להמשיך לגלוש באתר או לא.

איך לכתוב עמוד אודות?

סיפור מצוין כולל גיבור, קונפליקט, ופתרון. נסו למסגר את סיפור המותג שלכם בצורה הזו.
דפי האודות הטובים ביותר משיגים את מטרותיהם באמצעות סיפור על מותג. הציגו את הדמויות או התפאורה, ובססו את הסטטוס קוו או “איך שהדברים היו” עבורכם, עבור קהל היעד שלכם או עבור התעשייה שלכם. לאחר מכן, תארו את הבעיה שקראה לכם לפעול, תסבירו מה גרם לכם למציאת פתרון ואפילו את המכשולים בהם נתקלתם בדרך. שתפו פרטים על האופן שבו העסק שלכם משיג את המטרות שלו ולבסוף, ציירו תמונה של העתיד עבור החברה שלכם וציינו את מטרות החברה. 

צרו קשר

אמון הוא הדבר החשוב ביותר שיש לחנויות מקוונות.
לקוחות חדשים נוטים יותר לבצע רכישות כאשר הם סומכים על המותג שלכם, וללקוחות קיימים קל יותר להמליץ ולבצע רכישה חוזרת מחנות מקוונת שהם סומכים עליה.
נגישות ליצירת קשר היא דרך פשוטה לבנות אמון עם המבקרים באתר שלכם – טפסי יצירת קשר מבססים את האמירה שלכם בתור מותג שמבטיחה שיש מישהו מאחורי המסך, שיכול לקבל משובים, תלונות, או לספק עזרה במידת הצורך. אחרי הכל טעויות קורות, ולקוחות רוצים לדעת שאתם תהיו שם כדי לעזור כשזה יקרה.

נקודה חשובה נוספת היא שיצירת קשר יכולה לעזור להמיר מבקר באתר סקרן ללקוח. אם קל ליצור קשר, לקוחות יכולים לקבל את התשובות שהם צריכים ולהוסיף את הפריט עליו תהו לסל הקניות שלהם מיד.

מדיניות

דפי מדיניות נותנים ללקוחות שלכם מקום להבין איך אתם מנהל את העסק שלכם ולמה לצפות מכם. הם גם עוזרים להגן עליכם במקרה של מחלוקת עם לקוחות.

 

דוגמאות לדפי מדיניות:

מדיניות החזרה. כתבו את המדיניות שלכם לגבי החזרות והחלפות? באיזה מצב המוצר צריך להיות? מדיניות החזרה נדיבה יכולה לעזור ללקוחות לקנות מכם בביטחון.

מדיניות הפרטיות. כתבו את מדיניות  הפרטיות שלכם ותארו ​​כיצד אתם אוספים מידע על הלקוחות שלכם.

תנאי השירות. מדיניות תנאי השירות שלכם היא הסכם ביניכם לבין הלקוחות שלכם, המתאר כיצד תפעלו ואיזה זכויות אתם שומרים.

מדיניות משלוחים. מדיניות משלוח עוזרת לכם להגדיר את ציפיות הלקוחות לגבי עלויות המשלוח, זמני הייצור ומהירויות המשלוח עבור האזורים אליהם אתם שולחים.

ומה השלב הבא?

השלב הבא הוא עיצוב ומיתוג החנות המקוונת.
עיצוב מעולה יתמוך בהעלאת אחוזי העניין והרכישה בחנות שלכם, ימצב אתכם כמובילים בתחומכם, וכן יתמוך בחווית משתמש אופטימלית ללקוחות שלכם ולכן מדובר בשלב חשוב ביותר בבניית חנות מקוונת. 

הולכים לאיבוד בין כל המילים?

אנחנו מציעים שירותי כתיבת תוכן על ידי קופירייטרים מנוסים
לכתוב את התוכן לחנות המקוונת שלכם בצורה מדויקת ושיווקית, אחת ולתמיד!

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם