חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על תחזוקת חנות מקוונת

נכון, כיף לעצב, להוסיף תוכן, לתכנן ולדמיין. אבל לבניית חנות מקוונת יש גם חלק “טכני” שחשוב מאוד להשקיע בו מאחר והוא גורם משפיע ביותר על חווית המשתמש באתר והצלחת החנות.
מדובר בשלב שקורה מאחורי הקלעים, כשהחנות כבר באוויר והוא למעשה שלב רציף ומתמשך שממשיך להתרחש לאורך כל חיי החנות המקוונת.
מה עושים כחלק מהשלב הזה? מוודאים תקינות ויציבות של אבטחת האתר, ומשדרגים ומעדכנים על פי הצרכים המשתנים. 

למה חשוב לבצע תחזוקה שוטפת לחנות מקוונת?
  • כדי לספק חווית משתמש מעולה ללקוחות שלכם (ולא לאבד אף אחד בדרך).
  • כדי לוודא שאין פרצות אבטחה שעלולות לגרום לנזק בלתי הפיך.
  • כדי לתרום לאופטימיזציה ושיפור במנועי החיפוש (SEO)
  • כדי לזהות ולפתור בעיות כשהן עוד קטנות ופתירות.
"השתכנעתי, אני רוצה להתחיל לתחזק את החנות המקוונת, מה עליי לעשות?"

תוסיפו את המשימות הבאות ללו"ז החודשי:

בדיקת דו"חות ושגיאות

ניטור וניתוח נכון של דוחות מסחר אלקטרוני יכולים לספק תובנות חשובות לגבי הביצועים העסקיים שלך ולעזור לך לקבל החלטות מושכלות.
את הדוחו”ת הרלוונטים של WordPress תוכלו למצוא כשתעברו אל WooCommerce תחת קטגוריית “דוח”ות”.

עדכוני מערכת ותבניות

אם החנות המקוונת שלכם פועלת על פלטפורמת WordPress הרי שמדובר במערכת המבוססת על קוד פתוח ולכן כל מפתח יכול לעשות בה כרצונו, זהו אחד היתרונות הגדולים במערכת אך טמון בעובדה הזו גם חסרון קטן שהגמישות המערכתית דורשת עדכוני קוד מפעם לפעם. אל דאגה – אתם לא צריכים להיות בבקרה על העניין, אתם צפויים לקהל הודעת התראה על עדכון חדש אחת לכמה חודשים.
את אותו התהליך יש לבצע לתבניות ותוספים שנמצאים באתר, כך תבטיחו תפעול יעיל ומהיר של החנות המקוונת שלכם עבור הלקוחות.

*אנחנו ממליצים לבצע פעולות אלו פעם בחציון, לאתרי מסחר פעם ברבעון*

גיבויים ושחזורים לחנות המקוונת

גיבוי לאתר הוא עותק של כל נתוני האתר שלכם והוא בבחינת חובה!
מומלץ להקפיד על גיבוי באופן שוטף וכך להיות בראש שקט בכל הקשור לאובדן מידע ונתונים חשובים באתר כמו מסדי נתונים, קבצים, תוכן ומדיה.
הגיבוי מאפשר לכם לשחזר את הקבצים בסיטואציה שבה נגרם נזק לאתר ומעניק לכם שליטה מלאה על הקבצים ועל האופן בו הקבצים מאוחסנים ומגובים – אתם יכולים לבחור מתי, איפה ובאיזה תדירות יבוצעו גיבוי לקבצים. 

בדיקת סטטיסטיקות ואנליזות

בעזרת כלים כדוגמת Google Analytics תוכלו לעקוב אחר התנועה באתר על פי ציר זמן, להשוות בין תקופות זמן מסוימות, לראות מה אנשים מחפשים באתר, באילו דפים הם מבצעים את החיפושים, ולאילו תוצאות הם פונים. בנוסף תוכלו לבדוק את השפעת החיפוש על שיעורי ההמרה באתר, כמות הדפים הנצפים ועוד. כל אלו יסייעו לכם לבדוק את יעילות האתר והתוצאות אליו הוא מגיע ביחס למצופה, ולבצע אופטימיזציה באופן שוטף.

הכתבה הזו היא הכתבה האחרונה כחלק מסדרת כתבות על בניית חנות מקוונת.

רוצים להיות בראש שקט שהחנות המקוונת שלכם מתוחזקת כראוי?

בשביל זה אנחנו פה – מומחי וורדפרס עם חבילות תחזוקה שוטפות לתמיכה והצמחה של החנות המקוונת שלכם. 

דברו איתנו >

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם