חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על עיצוב ומיתוג חנות מקוונת

ברוכים הבאים לשלב העיצוב של החנות המקוונת שלכם.

מדובר בשלב חשוב במיוחד מאחר והמוח האנושי קובע את הרושם במידה רבה על פי חזות.
תחשבו על זה ככה, העיצוב של האתר הוא הדבר הראשון שלקוח נחשף אליו, עיקר מוקד תשומת הלב.
חנות מקוונת עם זהות מותגית עיצובית חזקה עוזרת לבלוט מעל המתחרים, אבל לא רק! העיצוב גם תומך ביצירת חווית משתמש טובה יותר, ביסוס אמון מול הלקוחות, ובסופו של דבר יש לו קשר ישיר להגדלת המכירות. 

מה ההבדל בין עיצוב גרפי לחנות מקוונת לבין כל סוג אחר של עיצוב?

עיצוב גרפי לאתר שונה מעיצוב פשוט לפרסום או לפרינט, מאחר והוא מכיל תפקידים משולבים – מצד אחד חווית המשתמש ובתוכה יצירה של אתר נעים ונוח לשימוש שבו ההנעה לפעולה מודגשת בצורה ויזואלית מדויקת, ומהצד השני, לעיצוב ולגרפיקה תפקיד מפתח בייצוג את ערכי המותג והעסק.

בניית שפה ויזואלית

כדי להתאים את עצמנו לקהל היעד בצורה אופטימלית, וליצור חנות וירטואלית שמדברת את המסרים ללקוחות הפוטנציאליים שלנו- אנחנו צריכים שפה ויזואלית חזקה.

השפה הויזואלית באתר בנויה מכמה אלמנטים שחשוב מאוד שיתמכו אחד את השני- צבעוניות, פונטים, קומפוזיציה, תנועה ועוד רבים.

כדי להבין את עוצמת השפה הויזואלית של האתר, נסו לחשוב מה אתם מרגישים כשאתם פוגשים אתר לא טוב מבחינה עיצובית. זה אומר למעשה שעבורכם המסר לא עבר והשילוב בין הצבעים, הכיתוב, התנועה והתמונות לא עובד כמתוכנן, ולכן סביר מאוד שתמצאו את עצמכם בחוץ תוך מספר דקות מרגע הכניסה לאתר.

מה חשוב לדעת לפני שפונים לאיש מקצוע לעיצוב האתר?

זהו שלב אחד מקדים לשלב בו פונים לאיש מקצוע ובשלב הזו עושים בירור מול עצמנו על עיקרי הדברים, והפעם בהתמקדות עיצובית: 

  • מי הלקוחות שלי ואיך הייתי מגדירה אותם? 
  • מה הדבר שהלקוחות שלי הכי מעריכים/ הכי צריכים? 
  • אם העסק שלי היה אדם, איך הוא היה מתלבש לקראת הרצאה מול קהל היעד הזה? 

 

לאחר שנבין קצת יותר לעומק את אופי העיצוב והשפה הויזואלית הטובה ביותר לאתר שלנו,

ננסה להסתכל ברפרנסים של אתרים אחרים בתחום ולנתח את מה שאנחנו רואים: 

  • האם הקווים עגולים או חדים?
  • האם יש תנועה באתר ומה אופיה (קופץ, רך, סטטי) 
  • כיצד הם מדגישים את המסר שלהם? באופן דוחף או מבין השורות?
  • כיצד בחרו להשתמש בצבעים באתר? (צבעוניות שקטה או רועשת, צבעים רכים או חזקים) 

כתבו לעצמכם את המסקנות ונסו כתוב לעצמכם כל מסקנה רלוונטית כי רגע אחרי שהבנו את הבסיס, אנחנו מוכנים להתקדם לעיצוב בפועל.

עיצוב באנרים, סליידרים ואייקונים

בשלב הזה השפה הויזואלית ברורה, ויוצאים לדרך עם עיצוב הכלים הויזואליים שנמצאים באתר. ישנן אופציות רבות להצגת תמונות, גרפיקות ותוכן ויזואלי על גבי האתר, וזה בדיוק הזמן בו אנחנו נבחר את האופציות הנכונות ביותר לאתר שלנו.

השימוש באייקונים נועד כדי להקל על חווית המשתמש ועובד בעצם על האינסטינקט הויזואלי שקיים בכל אחד מאיתנו. גם בבחירת העיצוב ממנו מורכבים האייקונים וגם בבחירת המיקום ותדירות השימוש בהם נתחשב בשלב הראשון בפרק זה ובעצם ננסה בכל פעם לדלג בין המיקרו (האייקונים והמסר הספציפי שהם אמורים להעביר) למאקרו (השפה הויזואלית באתר והמסר הכולל שהיא אמורה להעביר). 

חוק שלושת-הקליקים

כלל שלושת הקליקים הוא כלל עיצוב אתרים לא רשמי הנוגע לעיצוב הניווט באתר. הוא מציע שמשתמש באתר יוכל להגיע לכל פיסת מידע בה הוא חפץ עם לא יותר משלוש לחיצות עכבר.
החוק הזה מבוסס על האמונה שגולשי האתר עלולים לחוש מתוסכלים ולנטוש את האתר במידה ולא יצליחו לעשות זאת. במציאות יש רק מעט ראיות אנליטיות לכך שזה המקרה, אך ז עדיין אמונה רווחת בקרב מעצבים שהכלל הוא חלק ממערכת ניווט טובה. 

תמונות אווירה ומוצר

בשלב הזה כמובן חשוב להביא את התמונות הרלוונטיות לשירות או המוצר/ים. 

במידה ויש תמונות שלכם של המוצרים ו/או השירותים הספציפיים זה כמובן עדיף כי זה ישדר את האותנטיות – ואת הייחודיות של השירות/מוצר הספציפי שלכם.

כמו כן – במידה ואין לכם תמונות רלוונטיות, אפשר למצוא מגוון גדול מאוד של תמונות מכל הסוגים במאגרי התמונות הרבים שקיימים ברשת (אנחנו ממליצים לבדוק את הקישורים במאמר הזה).

שאלת השאלות: מה ההבדל בין "עוד עיצוב" לעיצוב מעולה?

בשנים האחרונות עולם הE-commerce הופך תחרותי יותר ויותר, כך שרצוי שאתם כבעלי החנויות המקוונות תשקיעו משאבים לבידול והובלה בתחומכם.
עיצוב מעולה הוא עיצוב מקצועי ששם דגש על כלל האלמנטים באתר כך שהמסר שלכם עובר בתוך שניות ללקוח, מבלי צורך להרחיב במילים אפילו.
עיצוב מעולה לא נשאר בצד הויזואלי בלבד, אלא משפיע על הפונקציונליות בחנות המקוונת. באמצעות עיצוב טוב אפשר לתמוך ולהוביל את המשתמש בתוך חוויה מושלמת שמותאמת בדיוק לצרכיו, ליצור בחווית משתמש אופטימלית אשר משפיעה רבות על החלטת הרכישה או אי הרכישה בחנות המקוונת שלכם, ולבסוף וחשוב ביותר – עיצוב מעולה מהווה לכם יתרון תחרותי אדיר בתוך עולם מלא תחרות.

כשאתם מתלבטים האם להשקיע בעיצוב, אנחנו ממליצים לחשוב על זה כך: עיצוב מעולה מחזיר את ההשקעה בכך שהוא בונה אתכם כמותג, עוזר לכם למצב את עצמכם כמקצועיים בתחומכם, תומך במשיכת לקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר מהווה כלי עוצמתי להגדלת המכירות וצמיחה.

בואו נעצב לכם אתר!

אבל אחד מדהים, עם עיצוב ברמה הגבוהה ביותר, וחווית משתמש שלא משאירה אף לקוח או לקוחה אדישים.
דברו איתנו

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם