חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתר מכירות – לבנות את העסק שלכם באונליין!

איך אתם מדמיינים את החנות שלכם? כמה קילומטרים רבועים? מאות רבות של עובדים ונותני שירות נמרצים? שורות, שורות של מדפים שסופם לא נראה לעין? צי של משאיות שפורקים סחורה לאורך כל היום?

תתעוררו! אתם חיים בדור הלא נכון, וחולמים את החלום הלא נכון! חנויות פיזיות הן פסה, כלומר הן בסדר ואפילו נחמדות, אבל העתיד האמיתי והמבטיח נמצא רחוק, רחוק מאוד משם.

ההתרחשות האמיתית, והתנועה המסיבית ביותר של מקח וממכר מתרחשת ברשת האינטרנטית. שם נמכרים מידי יום כמויות אסטרונומיות של סחורה ושירותים מכל הסוגים ומכל התחומים. אין לכם אתר מכירה ברשת האינטרנט? אתם לא חלק מהחגיגה הזאת וחבל.

זה הזמן שלכם לבנות אתר מכירות מצליח, וליטול נתח מכובד מהרווחים הרבים.

עוד על בניית אתר מכירתי, תקראו במאמר זה.

 

מה זה אתר מכירות?

בעבר אלו היו השווקים ברחובה של עיר, עם תגרנים קולניים שהציעו את מרכולתם בגרון ניחר. בהמשך הגיעו החנויות השכונתיות הקטנות, שהוחלפו אף הן ברשתות גדולות יותר שצברו כוח קנייה והציגו מחירים טובים יותר, שהוחלפו ברשתות גדולות מהן ששיפרו עוד יותר את המחירים והוסיפו גם ממד חשוב נוסף, שהיא חוויית קנייה, וכך הלך לו עולם המכירות והתפתח אט אט.

אך המהפכה הגדולה החלה רק בדור האחרון, בשלב זה המהפכה טרם הושלמה והיא עודנה בעיצומה, כאשר השיא צפוי בשנים הקרובות. ואנחנו מדברים כמובן על המעבר הגדול של עולם המכירות ממקומות מכירה פיזיים, עם אנשי מכירה פרונטליים ומוצרים ממשיים, לרשת האינטרנטית. שם מחליפים את המוצרים תמונות, את אנשי המכירות טקסטים כתובים ורובוטים, ואת הלקוחות הנמרצים, אנשים מפונקים שיושבים על הספה בסלון ומזמינים באבחת אצבע קטנה את כל העולם ואשתו עד לפתח דלת ביתם. ולזה קוראים – אתר מכירות.

אתרי המכירות נהנים מהמון יתרונות, שבעקבותיהם נוהרים אזרחי העולם לשם. וזאת הסיבה שאין לאף בעל עסק משמעותי את הפריבילגיה לא לבנות אתר מכירתי, וליטול חלק אקטיבי בשוק המסחר הגדול והמצליח בעולם.

 

מה צריך לדעת רגע לפני שפונים לבניית אתר מכירתי?

בבניית אתר מכירות יש פוטנציאל הצלחה מטורף, ורק השמיים הם הגבול, אם בכלל. אבל להצלחה יש תנאי אחד ברור. האתר צריך להיות מוקם בצורה מקצועית ונכונה על ידי אנשי מקצוע שמבינים היטב כיצד עובד עולם המכירות המתקדם הזה, ומה היא הדרך הנכונה והיעילה ביותר לבנות אתר און ליין למכירות.

בניית אתר אינטרנטי מורכב ממספר שלבים קריטיים, שמחייבים תמיכה וליווי מקצועיים. אבל השאיפה היא בסוף להגיע למצב בו בעל האתר עצמו יידע לתפעל את אתר המכירות באופן עצמאי, ובעלות מינימלית. לכן חשוב לפני שבוחרים את החברה שתלווה את בניית האתר המכירתי, לוודא שהיא מכשירה את בעל האתר לניהול עצמאי מלא, ובונה את האתר בפלטפורמה המתאימה לכך (כגון פלטפורמת ‘וורדפרס’ שהיא מתבססת על טכנולוגיות מאוד נגישות ופשוטות להפעלה, גם לאנשים פשוטים שהטכנולוגיה היא לא ממש נר לרגליהם) . אחרת עשויה להיווצר תלות בין בעל האתר לבונה האתר, מה שייקר מאוד את החזקת והפעלת אתר המכירות, וינגוס קשות ברווחים העתידיים של האתר. והכי חמור, השליטה האמיתית על האתר יהיה בידי גורם חיצוני, שברצונו יפיל את האתר, וברצונו יפעיל אותו שוב. וכשיש לך אתר מכירות מצליח שמגלגל המון כסף, אתה לא רוצה שאף אצבע אחרת מלבד זו שלך, תהיה על השלטר!

 

מה הם היתרונות הבולטים של אתר מכירות אינטרנטי, מול חנות רגילה?

  • הקמת עסק במקום הכי הומה אדם שיש, במחיר מצחיק!

בעבר החלום של כל בעל עסק היה לפתוח את החנות שלו במקום הכי מרכזי, בשדרת רחוב הכי מרכזית בתל אביב או ירושלים. וזאת מהסיבה הפשוטה. יש שם זרם אדיר של אנשים, שחולפים מידי שניה. כל מה שבעל העסק צריך כדי להרוויח טוב, זה ששבריר וחלקיק אחוז של העוברים והשבים יתעניינו בסחורה שלו ויקנו אותה.

היום אין שדרת רחוב אחת בארץ, וגם בעולם שמארחת בתוכה לאורך היום, כמות אנשים שרשת האינטרנט מארחת בשנייה. כן, גם לא מנהטן הגדולה.

בשדרת הרחוב הדיגיטלית מסתובבים אנשים עם ארנקים מלאים, עם מוטיבציית שיא לקנות דברים חדשים – לא תפתח שם חנות / אתר מכירות?

בעבר כאשר עולם המכירות התנהל רק ברחובות מרכזיים, רק בעלי מסוגלות כלכלית מרשימה הצליחו לקבוע יתד ולפתוח שם את העסק שלהם. אבל ברשת הדיגיטלית הכול שונה, כל אחד יכול לבנות אתר מכירתי און ליין במחירים נגישים ונוחים, ולהרוויח מכל הטוב העסקי שהרשת מציעה.

 

  • הרחבת מעגל הלקוחות הפוטנציאליים

העסקים השכונתיים הרגילים זוכים לתנועת לקוחות שמורכבת מאנשים מזדמנים שחיים בסמיכות, או שנקלעו במקרה לאזור. אם מדובר בעסק מאוד מוצלח ששמו הולך לפניו, הוא גם ייהנה מלקוחות נאמנים שייבואו במיוחד עד אליו מהשכונות הסמוכות. נדירים הם העסקים שאנשים יטלטלו את עצמם מעיר אחרת כדי לקנות בהם, עסקים שכאלה חייבים להיות בעלי גוון מאוד ייחודי ויוצא דופן, ולהציע שירותים נטולי מתחרים.

באתרי המכירות באינטרנט אין רחובות, אין שכונות, אין ערים ואין גם מדינות. כל המחיצות קורסות, כל המרחקים מצטמצמים ונעלמים, וכל האנשים מכל העולם מסתובבים באותה שדרת רחוב – הרחוב האינטרנטי. לקוח טוב מחיפה יזמין מחשב מישוב בעל שם לא מוכר וקשה להגהה בפאתי ירושלים, וירושלמי יזמין תבלינים מחווה אורגנית בישוב נידח ברמת הגולן. ולכן המשמעות של בניית אתר מכירתי באינטרנט, היא פתיחת העסק למעגלי לקוחות בלתי נגמרים.

 

  • הוזלה דרמטית בעליות של החזקת העסק

אין גבול להוצאות של החזקת עסק באופן פיזי. ניקח לדוגמה חנות ממתקים בינונית, וננסה להתחקות אחר ההוצאות שלו: שכירת שטח, עיצוב ואבזור החנות (מדפים, מקררים, תאורה וכו’) תשלומי מים, חשמל, ארנונה וכו’, החזקת עובדים, ועוד המון הוצאות קטנות וגדולות שמקטינות את הרווחיות של העסק בצורה מצערת.

באתר מכירתי באינטרנט הרבה מאוד סעיפי הוצאות נעלמים לחלוטין. אין צורך בשכירת שטח! אין צורך באבזור ועיצוב! אין מים, אין גם חשמל וארנונה. והחזקת עובדים? גם היא הופכת למיותרת. 

אז תחשבו שאתם לוקחים את אותו מוצר שאתם מוכרים במקום מכירה פיזי, ומוכרים אותו באתר מכירות ברשת. באותו רגע הפכתם את המוצר לרווחי יותר בצורה דרמטית. עכשיו תפסיקו לחשוב, ופשוט תפנו ללא השתהות לבניית אתר מכירות, חבל על כל רגע.

 

  • מתן חוויית קניה מושלמת ללקוח

כאשר בונים אתר מכירות בצורה נכונה ומושכלת, מייצרים בעבור הלקוח חוויית קנייה טובה. כל המומחים העוסקים בתחום הצרכנות יודעים להצביע על העובדה, שאחד הגורמים הכי משמעותיים שגורמים לאנשים לחזור לקנות דווקא בעסק מסוים, זוהי חוויית קניה.

אין חוויית קניה גדולה יותר בעבור הלקוח מקניית דברים און ליין מסלון ביתו או מהמשרד. היכולת שלנו ליצור חוויית קניה בלתי נשכחת ברשת היא קלה יחסית, והיא תגרום ללקוח לשמור את כתובת האתר, ולחזור לשם שוב ושוב בעתיד.

לבניית אתר און ליין למכירות, יש עוד המון יתרונות אך לא את כולם נמנה כאן כעת.

 

בניית אתר מכירתי, שלב אחר שלב.

אם אתם מתכננים לבנות בקרוב אתר מכירות מצליח, קחו לכם מספר דקות, כדי להבין מה הם השלבים הנדרשים לבנייה יעילה ונכונה של אתר מכירתי-און ליין. (אגב, על אף שעיקר העבודה תיעשה על ידי אנשי מקצוע, המעורבות שלכם בהליך היא נחוצה להשגת התוצאות האופטימליות והאידיאליות)

הגדרת מטרות 

רגע אחרי שבחרנו את חברת בניית האתרים שתבנה בעבורנו את אתר המכירות. נקבע פגישה, בה נגדיר מטרות ברורות אליהן אנחנו שואפים להגיע. האם אנחנו רוצים אתר מכירות רחב ועמוק שיציג למכירה מאות ואלפי מוצרים? או שהכיוון הוא אתר מכירות סולידי, שמוכר כמה עשרות מוצרים ופונה לקהל יעד מוגדר מאוד.

הגדרת המטרות היא חשובה, כדי לתאם ציפיות בין בונה האתר, למזמין העבודה. לאחר שיוגדרו היעדים, יידע בונה האתרים לשער מה הן העלויות הצפויות ולהגיש הצעת מחיר בהתאם.

אפיון האתר

לאחר שהמטרות הוגדרו, יש עוד שלב אחד קריטי לפני שמתחילים לעבוד על בניית האתר המכירתי. והוא אפיון אתר המכירות.

הרי ברור שאתר מכירות שמתמקד במכירות מזון מהיר, לא יהיה בנוי בצורה דומה לאתר שמוכר מוצרי אסתטיקה לנשים, ואתר שמוכר תוכים לא יהיה דומה לזה שמוכר מעילים. באפיון ירצה בונה האתרים בין היתר להבין: מה הם המוצרים שיימכרו באתר, מה הוא המוטו והמסר השיווקי של העסק, ומי הוא הקהל אליו המוצרים מיועדים (צעיר, מבוגר, נשים או גברים) אתר מכירות שייבנה בעבוד קהל מבוגר למשל, ידרוש תשומת לב מיוחדת על עניין הנגישות והבהירות, כמו כן יידרשו הסברים יותר מקיפים וברורים לאופן בו קונים את המוצר. וזאת מכיוון שהקהל הספציפי הזה פחות מתמצה במרחב האינטרנטי, ואם לא נכוון אותו כמו שצריך, נאבד אותו מהר מאוד.

בחירת פלטפורמה

בשלב הזה יידרש בעל האתר להכריע בשאלה על איזו פלטפורמה לבנות את אתר המכירות שלו. הוא יקבל הסבר מהמומחים על שלל האופציות העומדות לרשותו, אבל ההחלטה בסופו של דבר היא שלו.

ההמלצה היא לבחור פלטפורמה פשוטה וקלה להפעלה. כדי שהפעלת אתר המכירות תהיה קלה ופשוטה למנהל האתר, באופן שיוכל בהמשך הדרך להוסיף או להוריד מוצרים מאתר המכירות עצמאית, ולעשות עוד שינויים נדרשים באתר לפי הצורך.

מי שאין לו מושג וחצי מושג בהפעלת אתר מכירות, והוא גם לא מעוניין בכך יוכל לבחור להשאיר את המשך ניהול האתר בידי בונה האתרים. אבל התענוג הזה יהיה כרוך בתשלום נוסף לאורך השנים.

תחילת העבודה

כאן המומחים לבניית אתרי המכירות יעשו את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. הם ייבנו את האתר בצורה מאוד ידידותית, נוחה ונגישה לשימוש (ככל שאתר מכירות הוא ידידותי יותר, הוא מוכר יותר, זה מוכח עובדתית).

עבודת בניית אתר מכירות כוללת בין היתר: הצגת המוצרים, עבודה על ממשקים טובים, הכנת הגרפיקה, העיצוב והמסרים השיווקיים, כתיבת ושילוב טקסטים, בניית דרכי התקשרות ומתן שירות מקסימלי ללקוח ועוד.

בטיחות הגלישה ודרכי תשלום

לאתר מכירות בניגוד לאתרי תדמית ולבלוגים יש ממד חשוב מאוד שהוא התשלום. אנחנו מבקשים מאנשים שיזינו לאתר פרטי כרטיס אשראי, ועלינו לוודא שהם יכולים לעשות את זה בצורה בטוחה ורגועה. כמו כן הדבר האחרון שאנחנו רוצים, זה כשלים בדרכי התשלום.

העובדות האלה מחייבות את מי שבונה את אתר המכירות, לדאוג לאבטחה טובה, ומערכת סליקה משומנת ונטולת בעיות.

טסטים אחרונים – ומזל טוב יש לכם אתר מכירות

לאחר שכל השלבים התבצעו על הצד היותר טוב, נשאר לנו רק לשטוף את העניינים באתר המכירות הבנוי לתלפיות, להאיר ולהעיר על דברים הטעונים שיפור וליטוש, ולתקן את הדורש תיקון.

מומלץ לבקש מאנשים חיצוניים שלא היו חלק מהליך בניית האתר המכירתי, לבחון את האתר. הניסיון מלמד ש’אורח לרגע, רואה כל פגע’. אלה יוכלו לזהות נקודות חולשה, שאנחנו לא בדיוק שמנו לב אליהן.

עברתם על האתר? ההתרשמות היא חיובית? מזל טוב! ניתן להעלות אותו לאוויר ושיהיה בהמון מזל והצלחה.

 

מה הוא המחיר של בניית אתר מכירות און ליין?

באופן יחסי העלות של בניית אתר מכירתי לעומת אתרים אינפורמטיביים למשל, גבוהה יותר מהרבה סיבות.

המחיר מאוד משתנה מאתר מכירות למשנהו. זה מאוד תלוי בעומק ורוחב האתר, בשירותים שבעל האתר רוצה להטמיע באתר, בהשקעה בעיצוב, בטקסטים ובנגישות.

אף אחד לא ישאל לצורך העניין כמה עולה דירה? מכיוון שברור שזה תלוי באזור, בעיר, בשכונה, בנוף, בקומה, בשכנים, בביקוש ובעוד אלף ואחד פרמטרים משתנים. הדבר נכון גם לגבי בניית אתר מכירות ווירטואלי. בכל מקרה לגופו יוגש הצעת מחיר, בהתאמה לעבודה שבעל האתר מזמין.

 

נקודה חשובה לסיום: כבר בשלב הבנייה תחשבו על הקידום האורגני של אתר המכירות.

גוגל מקדם ומדרדר תוצאות חיפוש בהתאם לתנאים ולכללים שהוא מתווה. במידה ואתם רוצים את אתר המכירות שלכם גבוה בחיפושים של גוגל, תצטרכו להיעזר במקדם אורגני מקצועי.

כדי שהקידום האורגני יעבוד כמו שצריך, חייבים לדאוג כבר בשלב בניית האתר לכך שהיא תהיה בצורה ידידותית ונכונה, בהתאם לכללים הנוקשים של גוגל. אם גוגל יאהב את אתר המכירות שלכם, הוא ימהר לקדם אותו במעלה רשימת התוצאות.

 

לסיכום:

כל בעל עסק שרוצה לשמור על רלוונטיות, ולהרוויח המון כסף. חייב לקחת חלק בחגיגה האינטרנטית ולבנות אתר מכירות און ליין.

היתרונות של אתר מכירתי, הם רבים, והפוטנציאל העסקי שלו הוא עצום. אתר מכירות צריך להיבנות בצורה מקצועית באמצעות בונה אתרים טוב ומוסמך, ובעל קבלות מעשיות בתחום. אתר מכירות שנבנה בצורה נכונה, ימכור טוב מאוד, וישאיר את הלקוחות עם טעם של עוד.

המחיר של בניית אתר מכירה באינטרנט משתנה בהתאם למשאבים המושקעים באתר.

 

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם