חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמישה טיפים להפוך את רשימת הדיוור שלך לאפיק מניב הכנסות!!!

חמישה טיפים להפוך את רשימת הדיוור שלך לאפיק מניב הכנסות!!!

 רשימת הדיוור שלך לאפיק מניב הכנסות
רשימת הדיוור שלך לאפיק מניב הכנסות

“טוב ציפור אחת ביד, משתיים על העץ”. מכירים את המשפט הזה? בטוח. אז אותו הדבר אפשר לומר על לקוחות. טוב לקוח מעוניין אחד, משני לקוחות פוטנציאליים שלא רוצים לשמוע ממך.

אחת ההבנות הגדולות של עולם השיווק והפרסום ב2015, הוא שפרסום ממוקד ואיכותי, אפקטיבי הרבה יותר מפרסום המוני. ולמה? כי בעולם שבו כל אחד מופצץ במאות מסרים מדי יום, פיתחנו כבר אדישות, ואנחנו מתעלמים מרוב החומר הפרסומי / שיווקי שעובר לנו מול העיניים. מה שלא מדבר אלינו ומעניין אותנו, פשוט לא יעבור את המסננים שלנו.

כבעלי עסקים שמעוניינים להגיע אל לקוחות פוטנציאליים, המצב הזה יכול להיות מאוד מתסכל. אבל, אם נדע להסתכל עליו דווקא מהעיניים של הלקוח, נוכל להפוך את הבעיה לפתרון. דווקא בגלל (או בזכות) שאנחנו כבר מכירים בעצמנו את הנושא, אנחנו יכולים לדעת מה יעבוד ומה לא יעבוד. הכלל שעליו כדאי להתבסס הוא “אל תעשה לחברך את ששנוא עליך”. זאת אומרת, לפני שאנחנו פונים ללקוח, כדאי לנו לחשוב מה היה גורם לנו, כלקוחות של מישהו אחר, להתעניין ולשמוח מפנייה כזו, או להתעצבן עליה.

שיווק באימייל – מדוע ולמה?

אחד האפיקים היעילים ביותר בשיווק באינטרנט הוא השיווק באמצעות האימייל. הסיבות לכך הן רבות, ולא זה המקום לפרט את כולן, אבל הייתי רוצה לתת שלושה דגשים עיקריים, שהופכים את השיווק באמצעות אימייל למשהו אחר מכל שאר האפיקים.

  • אישי יותר

באימייל, אני פונה ישירות אל הלקוח הפוטנציאלי שלי. זה מאפשר לי גם להתאים את נוסח הפנייה לנמען שלי, וגם מייצר מלכתחילה תחושה של קשר אישי, בניגוד למודעת פרסומת, שהיא מנוכרת ומשדרת ריחוק והפרדה בין המפרסם לקהל הלקוחות שלו. במקרים רבים הקשר האישי חשוב ללקוחות לא פחות מאשר טיב השירות ואיכותו, וזה הגיוני מאוד. יש הרבה ביטחון בידיעה שאתה קונה משהו ממישהו שאתה מכיר, יכול לסמוך עליו, ולפנות אליו במקרה שתתקל בבעיה כזו או אחרת.

  • רלוונטי יותר

באימייל אני יכול לבחור לאיזה לקוחות אני שולח איזה תוכן. כיוון שיש גבול לכמות המידע שאדם מסוגל לצרוך ולעכל ביום, כל אחד מאיתנו בוחר למה להתייחס, וממה להתעלם. לקוח שיקבל מאיתנו מיילים הנוגעים בנושאים שרלוונטיים עבורו, ירצה לקרוא אותם. כך אנחנו משיגים שני דברים. 1. המסר עובר ומגיע לקהל היעד. 2. אנחנו מחזקים את הערך שלנו בתודעת הלקוחות, בתור עסק ששווה להקשיב למה שהוא מציע. וזה לא דבר שראוי לזלזל בו..

  • מאפשר בחירה

כאשר מישהו נרשם לקבל ממני מיילים, הוא בוחר בי בצורה אקטיבית. האתגר הגדול ביותר עבורנו, כמפרסמים, הוא לשכנע את הלקוחות שיש לנו ערך, שכדאי להם לשמוע מה שאנחנו מציעים. מי שנרשם לקבל מאיתנו מיילים, כנראה כבר משוכנע. מכאן, אם נדע לשמר אותו ולהציע לו את המוצר הרלוונטי, גדול מאוד הסיכוי שהוא יקנה את מה שאנחנו מוכרים.

איך עושים את זה נכון?

עכשיו הגענו לשאלה המעניינת באמת. הבנו שאימייל יכול להיות אפקטיבי כאפיק פרסומי, ואנחנו רוצים לדעת איך לכתוב אימיילים שיעבדו עבורנו. להלן חמישה דגשים שאם מקפידים עליהם, משפרים משמעותית את התוצאות, וזה בדוק.

1. לבנות מערכות יחסים.

אמרנו כבר שהיתרון המרכזי של האימייל הוא התחושה האישית שהוא מספק. כמפרסמים זה יכול לעבוד לטובתנו או לרעתנו. אם נדע לשלוח אימיילים מעניינים ורלוונטיים ללקוחות שלנו, הם יפתחו יחס חיובי כלפינו, וישמחו לקבל מאיתנו מיילים נוספים. לעומת זאת, אם נשלח להם דברים שלא מעניינים אותם, ונייצר תחושה של הצפה, אנחנו עלולים להתפס כמציקים. ואף אחד לא רוצה חברים כאלה. ככל שנדע לגרום ללקוחות שלנו להרגיש שאנחנו פונים אליהם, ולא מפרסמים לקהל יעד, כך יתחזק הערך שלנו בעיניהם, ויגבר הרצון שלהם לקבל מאיתנו מיילים נוספים. איך עושים את זה? כותבים לבני האדם שהם, ולא לצרכנים שהם. חושבים על הרצונות והצרכים שלהם, ומנסים להציע מענה. שואלים את דעתם ומתייחסים לפידבקים. וחוץ מזה, מקפידים על הדגשים הבאים ברשימה..

2. לספק מידע מעניין.

אנשים אוהבים להרגיש שמה שהם עושים הוא בעל ערך. גם אם זה לקרוא אימייל. חשוב לזכור שכבעלי מקצוע, וזה לא חשוב באיזה תחום אנחנו עוסקים, יש לנו מה ללמד ומה לתת. בנאלי ככל שמידע יכול להראות בעינינו, עבור אחרים הוא יכול להיות בעל ערך רב מאוד.

מה שכן, חשוב לא “לחפור”. אפשר לתת כמה מילים ולינק למקור, אפשר להעלות הרבה טקסט לאתר ולתת באימיל כותרות והפניות, או למצוא כל דרך אחרת להגיש את המידע מתומצת, קצר ולעניין. זכרו, מי שיבחר להעמיק יעשה זאת מרצונו, עבור השאר, חשוב להשאר עניינים. אחרת יתעייפו מאיתנו די מהר, ואנחנו לא רוצים להחשב לא רלוונטיים.. אז לתת מידע שיכול לעזור זה טוב, ולתת אותו בצורה מתומצתת שמאפשרת העמקה למי שבוחר זה מצויין.

3. הקפדה על עיצוב וניסוח.

שני הדגשים הקודמים היו יותר עקרוניים. פה כבר מדובר על פרטיקה. מייל טוב צריך להיות מעוצב בצורה שנעימה לקריאה, מושכת את העין, מעניינת את מי שפותח אותו, ומובילה את הקורא במסלול לעבר המסר שאנחנו רוצים להעביר ולעבר הפעולה שאנחנו מעוניינים לגרום לו לעשות. אותו הדבר נכון לגבי הניסוח. לעניין ולא להתחכם, לדבר תכלס ולא למרוח, ועם זאת לתת תחושה שיש פה משהו חשוב שנאמר ולא סתם נתונים טכנים יבשים.
הטריק פה הוא שלפני שניגשים לעיצוב ולניסוח של המייל, חשוב לעבור תהליך פנימי קצר שבאמצעותו נבין מה אנחנו רוצים להגיד, ומה אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יעשו. אם אנחנו לא יודעים מה הפואנטה, לא משנה כמה נשקיע בעיצוב ובניסוח, לא נתקדם לשום מקום. רק כשאנחנו מבינים מה המטרה של המייל, מה המסר שאנחנו רוצים להעביר באמצעותו, ואיזה פעולה אנחנו מעוניינים להציע ללקוחות שלנו לעשות, אנחנו יכולים לייצר את התוכן שיתאים ביותר למטרות האלה.

4. טסטינג – לבדוק כמה וכמה פעמים.

כשאנחנו מעלים פוסט לפייסבוק, מפרסמים מודעה בגוגל, או פונם לבית דפוס בשביל כרטיס ביקור, יש לנו אפשרות לראות את התוצאה ולערוך אותה לפני שהיא מגיעה אל הלקוח הפוטנציאלי. באימייל, ברגע ששלחנו, אין לנו אפשרות עריכה.
על כן, החשיבות של בדיקה חוזרת ונשנית של אימיליים, לפני השליחה לרשימות, היא עצומה. מאוד רצוי לשלוח את המייל אל עצמנו, לבדוק אותו בדפדנים שונים, ובמכשירים שונים, ולוודא ללא צל של ספק שהמסר עובר בדיוק כמו שאנחנו רוצים. רק אחרי שוידאנו את זה, אפשר להפיץ לרשימות התפוצה ולהיות בטוחים שמה שרצינו לשלוח זה מה שיתקבל בסוף.

3. ללמוד מהתוצאות.

במשפט אחד- מה שעובד, לשמר. מה שלא עובד, לתקן ולשפר. היום כל מערכת דיוור יודעת לספק נתונים מדוייקים בנוגע לאחוזי הפתיחה של המייל, ואחוזי הקלקה על כל לינק שבו. אפשר לנסות שיטות שונות להנעה לפעולה, עצובים אחרים, ניסוחים אחרים, ולראות מה עובד יותר טוב, ומה פחות. בנוסף, מאוד כדאי לבקש פידבק מהלקוחות עצמם. החוק מחייב אותנו להכניס בכל מכתב את האפשרות להסרה מרשימת התפוצה. אם זה כבר ככה קיים, אפשר לנצל את ההזדמנות ולשאול את הלקוחות שלנו איך הם מרגישים בנוגע למיילים שלנו. האם הם מעניינים, רלוונטיים, ובעל ערך כפי שאנחנו מנסים לכתוב? האם יש משהו שחסר או שהיינו יכולים להוסיף למיילים הבאים על מנת לספק יותר את הצרכים שלהם כלקוחות שלנו? ומה מעניין אותם לשמוע מאיתנו? אם נבקש פידבקים ונדע גם להתייחס אליהם ולענות, לא רק שנרוויח אינטרקציה עם הלקוחות שלנו, ונגרום להם להרגיש שאנחנו רואים אותם ומקשיבים להם, אלא גם נחזק את מערכת היחסים שנוצרה ביניהם לבינינו, מה שיחזיר אותנו לסעיף הראשון, וממנו להמשך המעגל. שוב ושוב, בכל אימייל מחדש.

בהצלחה!

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם