חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על קידום חנות מקוונת

אז בנינו חנות מקוונת חכמה, מעוצבת, עם תוכן נהדר וחווית משתמש מושלמת, אבל עכשיו - איך דואגים לקדם אותה כך שתגיע לתוצאות החיפוש הראשונות?

קידום נכון הוא המפתח להצלחת החנות, ובמקרה של חנויות מקוונות מתחילים בהתאמת החנות למנועי החיפוש. בעולמות החנויות המקוונות והדיגיטל, מרבית השיווק נעשה באמצעות קידום החנות באופן אורגני או בצורה ממומנת בגוגל.
כך שכשאומרים קידום אתרים מתכוונים לאומנות הבאת החנות המקוונת לראש תוצאות מנועי החיפוש, ואנחנו קוראים לזה אמנות מאחר והדרך לשם מעט מסועפת וכוללת מספר היבטים שיש להתייחס אליהם. אבל כשמגיעים לנחלה, ומביאים את החנות המקוונת לתוצאות החיפוש הראשונות, מובטחת חשיפה מתמדת, המרה, צמיחה, והצלחה כמעט בטוחה.

איך מתחילים?

שלב ראשון: חברו את החנות לכלי מעקב

כלי מעקב (כדוגמת גוגל אנליטיקס, גוגל אדוורדס, גוגל וובמסטר) מאפשר לגלות את דפוסי השימוש של הגולשים שלנו וכן להשתמש במידע על מנת לשווק את החנות לקהלים הנכונים ולבצע אופטימיזציה לאסטרטגיית הקידום.

איזה מידע אתם יכולים לגלות בעזרת כלי מעקב?

  • מה מספר הגולשים שנכנס לחנות מידי יום?
  • מה משך הזמן בו כל משתמש בילה בחנות?
  • מה  מספר הגולשים שהגיעו לראשונה לעומת גולשים חוזרים?
  • בכמה עמודים צופה כל משתמש?
  • מהיכן (ברשת) הגיעו הגולשים לאתר?
  • מהם המקורות שהפנו את הגולשים לאתר?
  • האם הגולשים משתמשים במחשב נייח/נייד/סמארטפון/טאבלט?
  • באילו סוגי הדפדפנים נעשה שימוש?
  • נתונים דמוגרפיים של הגולשים (גיל, מגדר, תחומי עניין)
  • ביטויי מפתח שהובילו את הגולשים לחנות
  • איזה חיפושים פנימיים התבצעו בתוך האתר?

ועוד, ועוד ועוד.

שלב שני: מכירים את החנות המקוונת לGoogle

אתם לא צריכים אותנו כדי לדעת ש- google הוא מנוע החיפוש המוביל כיום, ולכן הצעד הבא יהיה היכרות בין החנות המקוונת לבין Google וניתן לעשות זאת במספר צעדים.

Google… חנות מקוונת… – נעים להכיר.

  • ערכו מחקר מילות מפתח: תזהו מילות מפתח וביטויים רלוונטיים שקהל היעד שלך צפוי להשתמש בהם בעת חיפוש מוצרים שקיימים בחנות שלך (תיעזרו בכלי מחקר מילות מפתח כדוגמת Google Keyword Planner, Ahrefs או SEMrush)
  • הנגישו את מפת האתר לגוגל.
  • תטמיעו קישורים של אתרים אמינים ותיקים בחנות שלכם (ולהפך).

תטמיעו קודים הניתנים מגוגל לתוך מערכת התכנות של החנות.
ועכשיו, אחרי שלב ההכרות הראשוני, ממשיכים.

שלב שלישי: מגדירים תיאורים, כותרות, כותרות משנה ותגיות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מנועי החיפוש וגוגל בפרט שמים דגש גדול על המידע הנמצא בתיאורים, הכותרות והתגיות ולכן זה הזמן להגדיר אותן בצורה מדויקת כך שגוגל יוכל בעתיד לשאוב את הנתונים הרלוונטים מהחנות.

תגיות כותרת: תגיות כותרת משמשות לציון הכותרת של דף אינטרנט ומופיעות בתוצאות החיפוש כלינק ממנו ניתן להגיע אל הדף הייעודי.

תגיות כותרת משנה: תגיות כותרות משנה משמשות לארגון התוכן של דף אינטרנט למקטעים ומוגדרות כ-H1, H2, H3 וכן הלאה.

תגי מטא: מטא תגים מספקים מידע נוסף על התוכן של דף אינטרנט למנועי חיפוש, כגון מי מחבר התוכן, תיאור כללי של התוכן ומילות המפתח החשובות.

תגי תמונה: תגי תמונה משמשים כדי לספק מידע על התמונות בדף אינטרנט, כולל טקסט חלופי וכותרת של התמונה המופיעה.

שלב רביעי: מבצעים בדיקות A/B

אחרי שהזנו את התכנים, זה הזמן לבדוק שהדברים עובדים כמו שאנחנו מצפים.  בדיקת A/B לקידום אתרים כוללת השוואה בין שתי גרסאות של דף אינטרנט כדי לקבוע איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר מבחינת אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). בדרך כלל, בדיקת A/B תכלול יצירת שתי גרסאות של אותו עמוד, כאשר רק משתנה אחד משתנה ביניהן, זה יכול להיות תג הכותרת, מטא תיאור או תוכן העמוד עצמו.

*חשוב לוודא שאין קישורים או הפניות “שבורים” ושכל הקישורים רלוונטיים לתיאורים לפני ביצוע הבדיקה.

שלב חמישי: ממשיכים לשפר את ה-SEO בחנות המקוונת

קידום חנות מקוונת זה לא תהליך חד פעמי אלא הליך שוטף שממשיך ללוות את קיום החנות כל עוד היא חיה ונושמת!
מוזמנים להיעזר בטיפים הבאים כדי להמשיך ולשפר את קידום החנות – 

  • בצעו אופטימיזציית תוכן באופן שוטף ותוודאו שהתוכן בחנות המקוונת הוא ייחודי, איכותי ובעל ערך ללקוחות.
  • בצעו אופטימיזציה של מבנה האתר ותוודאו שלאתר יש מבנה ברור והגיוני, עם היררכיה שמקלה על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את דפי החנות לאינדקס.
  • השתמשו בכתובות URL רלוונטיות שמתארות את המוצרים כמו שצריך.
  • שפרו את מהירות האתר ודחסו תמונות וקבצים גדולים אחרים כדי להפחית את זמני הטעינה.
  • הוסיפו קישורים נכנסים איכותיים מאתרים מובילים שיעזרו לשפר את דירוג החנות. 
  • השתמשו במדיה החברתית כדי להפנות לחנות המקוונת ולהוביל אליה טראפיק. 
  • המשיכו לעקוב ולנתח באופן שוטף את המידע שמתקבל מכלי המעקב השונים, כך ניתן ושפרו את אסטרטגיית הקידום בהתאם. 

ומה השלב הבא?

השלב הבא הוא שיווק החנות המקוונת בצורה מדויקת כך שתגיע לעיניים הנכונות, היכרות עם כל ערוצי השיווק כמו רשתות חברתיות, ניוזלטרים, רשימות תפוצה, שיווק מבוסס תוכן ועוד ועוד!

יש לכם חנות מקוונת? בואו נדאג שהיא תגיע לתוצאות החיפוש הראשונות!

קידום חנויות מקוונות בצורה מדויקת, כזו שמובילה לצמיחה והגדלת המרות נשמע לכם מתאים?
אם כן, כנראה שאנחנו צריכים לדבר –

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם