חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לבנות את האתר עם אלמנטור? מתי כדאי!

כמה שאלות שנצתרך לשאול כדי להגיע להחלטה טובה

כשאנו נגשים לבנות אתר, כדי לחשוב ולעשות אפיון קטן כדי לראות האם שווה לנו לבנות על בסיס אלמנטור או לעשות התאמה אישית מ-0.

להלן הגורמים הקריטיים לשיקול:

  • אפיון
  • לקוח עצמאי \ לקוח פסיבי
  • תקציב
  • דד ליין
  • עיצוב 
  • מהירות

גורמים אלו בעיקר יעזרו לנו לגבש החלטה טובה אם להתשמש אלמנטור או בקוד או בכל שיטה אחרת.

אפיון

אם מדובר באתר פשוט \ תדמית \ דף נחיתה רוב הסייכויים שאלך על אלמנטור מכיוון שאלמנטור נותן לי את המענה הפשוט והמהיר והנוח ביותר לבניית דפים מסוג זה, אם היה מדובר במערכות מורכבות עם נתונים דינמיים הייתי חושב פעמיים למרות שגם לזה יש פתרונות עם אלמנטור (ACF), אם אתם לא יודעים איך לעמוד את העבודה על האתר שלכם תוכלו להשתמש בדף שלנו לאיפיון מעמיק יותר.

לקוח שקט או לקוח פעיל?

איזה לקוח עומד מולכם? , הרבה לקוחות כדי לחסוך בעלויות העתידיות של האתר ירצו וינסו להזין בעצם תכנים, ינסו לעשות שינויים עיצוביים וכו, לכן אלמנטור במקרה הזה תהיה עדיפה בהחלט, אלמנטור בנויה בצורה די אינטואטיבית לכן גם עם הדרכה קצרה רוב האנשים יבינו את הקטע ויצליחו ללמד את עצמם לגבי הכלי הזה, אפילו במידה והלקוח פקשש קצת את האתר ישנה אפשרות לחזור אחורה דרך הכלי עצמו ואם לא דרכו ישנה אפשרות (תלוי באחסון) לעשות זו גם מהשרת.

תקציב

מה התקציב שעומד לראשות הפרוייקט?, אם התקציב הוא יחסית קטן (מתחת ל-8,000 ש”ח) כנראה שאעדיף להשתמש באלמנטור אולי זה יגרום לאפיון קצת להשתנות ויהיו פשרה כזו או אחרת אבל היא תהיה מינורית לעומת התועלת של המחיר וקלות הבניה וגם מבחינת שינויים עתידיים אם יהיה צורך.

דד ליין

בדרך כלל בניית אתר בעזרת אלמנטור תהיה מהירה יותר מלכתוב קוד נקי, לכן אם זמן הוא קריטי אכן מומלץ להשתמש באלמנטור.

עיצוב

עיצוב האתר יהיה גורם מכריע אם להשתמש באלמנטור או ליצור משהו בעצמי, כיום יש הרבה פתרונות עיצוביים שנותנים לנו מענה לבעיות שצצות במהלך הבניה והתחשבות בעיצוב, במקרים שנצתרך לחרוג מגבולות האלמנטור נוכל להוסיף קצת קאסטם CSS או קצת JS כדי שיעזור לנו להגיע לתוצאה הרצויה, ישנם גם מלא תוספים חיצוניים שבנויים על סיפריות של אלמנטור שמציעות לנו עוד מגוון אלמנטים ויזואלים שונים שניתנים למשחק אך זה אומר להוסיף למערכת עוד קוד לא בהכרח יעיל, אז בהתחשב בשאר הגורמים נגיע להחלטה.

זמני טעינה

זמני טעינה זה בין הדברים החשובים בבניית אתר, גולש יחליט אם לעזוב את האתר שלכם בגלל התמעמעות של טעינת הדף בכמה שניות, גוגל יוכלים להוריד לכם ציון ולפגוע בכם מבחינת קידום, לכן חשוב מאוד להיות במהירות טעינה גבוה, קוד נקי תמיד יהיה יותר קל ויעיל לעומת פייג’ בילדרים כמו אלמנטור, עם זאת צריך להתחשב בשאר הגורמים כדי להגיע להחלטה בנוסף, אלמנטור שחררה לא מזמן תבנית שאמורה לפצות על זמני הטעינה והתחשבות בקוד יעיל שנקראת – Hello.

לסיכום

לאחר מחשבה על כל הפקטורים שדיברנו עליהם, צריך להגיע להחלטה האם קיים תקציב וצורך בבניית האתר בקוד מותאם / מ-0 – או ע”י בילדר מסוג אחר – בעיקר במידה ויש צורך בהתאמה מאוד מיוחדת של האתר (פונקציונליות) ויש צורך בטעינה סופר מהירה.

בגדול ההמלצה שלנו היא בהחלט לשקול בנייה באמצעות אלמנטור – לדעתי, אלמנטור רק הולכים ומשתפרים בכל פרמטר –  מבחינה עיצובית, פונקציונליות, זמני טעינה וקידום הם  ולכן התועלת מול הרווח עצומה –(זמנים,עלויות וכו..) ולכן אם לא ממש קים צורך מיוחד – אין צורך “להמציא מחדש את הגלגל” והתועלת, הגמישות והיכולות המשתפרות בכל עדכון – יתנו את הערך הגדול ביותר.

רוצים להתייעץ ו/או לשקול ביחד איתנו מה הכי כדאי ומומלץ במקרה הספציפי שלכם – אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים – ואנחנו נחזור אליכם לשיחת ייעוץ חינמית – ללא התחייבות.

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם