התוכן הוא המלך של העידן הדיגיטלי. אבל איזה תוכן? מה חשוב לציין ומה לא? ואיך יודעים איך להתחיל?
יוצאים לדרך עם אתר חדש? מחדשים אתר קיים?
בדיוק בשביל מי מכם שמתחבט בשאלות האלו, כתבנו את הכתבה הזו.
רגע לפני שמתחילים, למה בכלל חשוב להשקיע בקופירייטינג?
התוכן הוא הבסיס לאתר – ולכן, חשוב שהתוכן יענה לשאלות ולצרכים של קהל היעד באופן מושלם.
אוקיי, החשיבות ברורה לי. אבל איך מתחילים?
שאלות לכתיבת התוכן
רגע לפני שמנסחים את התוכן, אנחנו ממליצים לקחת דף ועט, או לפתוח מסמך חדש במחשב ולענות בפשטות עבור עצמכם על השאלות הבאות:
- מה הבעיה הכי גדולה של הקהל שלכם?
- מה הפחד הכי גדול של הקהל שלכם?
- מה התשוקה הכי גדולה של הקהל שלכם?
- מה הדבר המרכזי שמונע מהקהל שלך להצליח (לדעתך+לדעתכם)
- מה אקטואלי כרגע וניתן לחבר למסרים שלך?
- מה הבידול?
- מה ההבטחה?
מילה מהלב: אנחנו ממליצים במיוחד לא לדלג על השלב הזה, מאחר והתשובות שתאספו יהוו עבורכם מצפן שמראה את הדרך בעת כתיבת התכנים לאתר.
העמודים והתכנים שצריכים להופיע בכל אתר מוצלח
נתחיל מהתחלה. מיפוי עמודי אתר:
עמוד הבית -
זה העמוד שמהווה את חלון הראווה של האתר, ובו צריך להופיע תוכן שמתמצת את הצעת הערך הייחודית שלכם.
עמוד אודות
בעמוד הזה יהיה תוכן שמספר את הסיפור שלכם, איך הגעתם לעשות את מה שאתם עושים.
עמוד השירותים / החנות שלנו
זהו עמוד מרכזי, שמאפשר ללקוחות להבין מה בדיוק המוצרים או השירותים שהם יכולים לקבל ממכם.
למאמר המלא על כתיבת תוכן לעמוד שירות/מוצר >>
עמוד בלוג
עמוד הבלוג הוא עמוד המכיל כתבות ומאמרים בתחום התוכן המקצועי בו אתם עוסקים.
עמוד צור קשר
לעמוד הזה מגיעים לקוחות שמעוניינים ליצור אתכם קשר, ולכן הוא צריך להכיל בצורה ברורה את פרטי ההתקשרות (טלפון, כתובת, אימייל) וכן טופס יצירת קשר ישיר.
כשיש לכם את ארבעת העמודים האלה, אפשר להגיד שיש לכם אתר.
מכאן תוכלו להרחיב, להוסיף עמודים ופוסטים, על פי הצרכים האישיים.
עמוד הבית - איזה תכנים צריכים להיות בפנים?
- סצינת גיבור + הנעה לפעולה 1
- תקציר אודות/ הסיפור
- שירותים / תחומי פעילות
- הנעה לפעולה 2
- בידול/ייחודיות/מסר
- *אירועים/חדשות
- נתונים ועדויות/KPI
- בלוגים/מאמרים
- הנעה לפעולה 3
סצינת גיבור
סצינת גיבור מנצחת מורכבת מ:
1. כותרת
מה הלקוח מחפש לדעת: מי אתם? לאן הגעתי?
איך עונים: כותרת שמסכמת באופן תמציתי ומנצח מה המוצר / השירות שאתם נותנים.
2. תת כותרת
מה הלקוח מחפש לדעת: איך המוצר/השירות יכולים לעזור לי? מה יוצא לי מזה?
איך עונים: תת כותרת המכילה בתוכה את הצעת הערך בצורה הכי מדויקת ובהירה שאפשר.
3. הנעה לפעולה 1
כפתור ובו ההנעה לפעולה המרכזית של האתר (לרוב מדובר בהשארת פרטים).
כדי לייצר הנעה לפעולה איכותית, תתרכזו בערך שאתם מציעים. לדוגמא: “לחצו כאן כדי ליהנות משירות מצוין”
אודות / "הסיפור"
הלקוח רוצה לקבל תשובה לשאלות מי אתם? איך הגעתם לעסוק במה שאתם עושים?
זה הזמן לתמצת את הסיפור שלכם למספר שורות שמכילות את כל הפרטים החשובים.
פירוט ושירותים
זה המקום לענות על השאלה מה אתם מציעים? במה אתם יכולים לעזור ללקוח?
עשו זאת באמצעות פירוט על השירותים / המוצר שאתם מציעים.
הנעה לפעולה 2
כדי לייצר הנעה לפעולה איכותית, תתרכזו בערך שאתם מציעים. לדוגמא: “צרו קשר ומיד נתחיל בתהליך”
בידול
זה המקום להבליט את היתרונות שלכם אל מול האחרים. למה דווקא אתם? למה להעדיף אתכם על פני המתחרים?
נסחו מספר משפטים שמסבירים בדיוק במה אתם מיוחדים ובולטים.
נתונים ועדויות / KPI
הדרך הטובה ביותר לתת ללקוחות חדשים לדעת כמה אתם טובים, היא פשוט לתת לאחרים לספר זאת בעצמם.
תוסיפו עדויות של לקוחות אמיתיים, תמונות, סיפורי הצלחה, קייס-סטאדיז, מספרים שמוכיחים עד כמה אתם מעולים, וכל דבר שיבנה את האמון שלכם אל מול לקוחות פוטנציאליים שעוד לא מכירים אתכם.
בלוגים / מאמרים
כתיבה של מאמרים מקצועיים ממצבת אתכם כאוטוריטה בתחום שלכם, לכן תוסיפו קישור ישיר מדף הבית אל מאמרים שכתבתם. תאפשרו הצצה מעמיקה יותר אל תוך העולם התוכן שלכם.
הנעה לפעולה 3
זו ההנעה לפעולה האחרונה בדף הבית, ולכן זה הזמן לתותחים הכבדים.
תנו ללקוחות להבין למה כדאי להם ליצור אתכם קשר או להיענות להנעה לפעולה הרלוונטית לאתר שלכם.
* חשוב לזכור – לכל אתר יש ייחוד ובידול ומשלו, ולכן יש לבחון את הצורך בכל אחד מהתכנים וכן את ההוספה של חדשים בהתאם לאופי האתר האישי שלכם.
איך אפשר לדעת שהתכנים באתר שלי טובים?
באמצעות ארבעת השאלות הבאות תוכלו לוודא שהתכנים באתר שלכם עונים על השאלות הבסיסיות שעולות אצל הגולשים.
האם נתתם לתשובה לכל אחת מהשאלות הבאות?
- מה מוכרים באתר ומה החברה מייצגת?
- מי עומד מאחורי החברה ולמי המוצר או השירות מיועד?
- למה כדאי ללקוח לקנות את המוצר/ שירות, ולמה דווקא מכם?
- כמה המוצר / שירות עולה? כמה זמן זה יקח עד שהלקוח יקבל אותו?
התוכן עושה את כל ההבדל.
רוצים/צריכים שאנחנו נעזור לכם בכתיבת התוכן – לשאלון “פיצוח תוכן“
שלב יצירת התוכן סובב בעיקר סביב מציאת המילים הנכונות לתיאור העסק או המוצר שלכם.
זהו שלב מרכזי וחשוב שיהווה תשתית לבניית מערכות יחסים עם גולשים.
כתיבת תוכן על ידי כותבים מנוסים
אנחנו כותבים תוכן מנצח לאתרים.
כזה שמשתמש במילים ככלי לספר סיפור, להעביר מסר, ליצור ערך, ולבנות חווית משתמש טובה יותר עבור הגולשים.
בטח יעניין אתכם גם…
כתבות נבחרות מהבלוג בנושא תוכן וקופירייטינג
איך בונים עמוד נחיתה מנצח?
אז איך בונים עמוד נחיתה מנצח? בשלבים: מתחילים > מעמיקים את הקשר > מחזקים אמון > מסכמים. פירוט ודוגמאות מחכים בפנים.
מה זה לעזאזל מיקרו קופי?
עד שתסיימו את הקוֹפי שלכם, כבר תדעו מה זה מיקרו קופי ואיך להשתמש בו באתר שלכם.
חמישה טיפים למיקרו קופי איכותי מחכים לכם בפנים.
למה בעלי עסקים צריכים שירותי כתיבת תוכן? או איך תוכן טוב קשור למספר 7?
תתאר לך, שאתה מקבל דג זהב שיכול להגשים לך רק משאלה אחת לגבי העסק שלך, מה היא תהיה? האם להגדיל את קהל הלקוחות? אולי להכפיל