חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבנות אתר מכירות טוב שיביא הרבה לקוחות

עם הקידמה בתחום הדיגיטל, קניות אונליין הפכו לדבר שבשגרה. כמעט כל שירות בסיסי מתבצע באינטרנט ובמיוחד אתרי קניות. מלבד אתרי הקניות הגדולים – איביי, אליאקספרס, אמאזון ואטסי, עוד ועוד חנויות פרטיות צצות להן ובנוסף גם בעלי עסקים פיזיים נכנסים לזירה הדיגיטלית כדי להגיע לקהל קונים גדול יותר. חוקרים מעריכים שעד סוף שנת 2040 95% מהרכישות ברחבי העולם יתבצעו דרך האינטרנט. אז תכלס’ איך לבנות אתר מכירות טוב? על כך במאמר שלפניכם, 

 

מה הופך אתר איקומרס לאתר המייצר כמות גדולה של מכירות?

למרות הגדילה של ענף האיקומרס (אתרי מכירות) והפיכתו למקור הכנסה מרכזי אבל הרבה יזמים ובעלי חנויות לא שמים דגש על איך שהאתר בנוי, על החווית משתמש, על לוגיסטיקה ומחירים. למשל, 60% מהמשתמשים ינטשו אתר לפני שירכשו אם חווית המשתמש תהיה מסורבלת. במאמר כאן נעסוק במרכיבים שהופכים אתר מכירות בינוני לחנות מוצלחת.

שמרו על פשטות

אל תכניסו את המשתמשים להר געש של בלאגן. משתמש שייכנס לאתר עם עיצוב מסורבל, אלמנטים רבים שקופצים וכפתורים שלא מסודרים בצורה ובמיקום הנכון כנראה לא ירכוש באותו אתר. בנו אתר מכירות עם עיצוב קל ונוח לשימוש, שלא יגנוב פוקוס למוצרים, בנו את התפריט בצורה פשוטה שלמשתמש יהיה נוח לנווט באתר בקלות. בניית אתר מוגזם ועמוס בתוספים ואלמנטים יגרום ללקוחות לקנות במקום אחר.

שמרו על תהליך צ’קאאוט פשוט

תוודאו שתהליך השלמת הרכישה (Checkout) באתר שלכם פשוט ולא מסורבל. תורידו שלבים מיותרים שמרחיקים את הלקוח שלכם מסליקה והתמקדו רק במידע הרלוונטי שאתם צריכים לקבל מהלקוח. תוסיפו אפשרויות תשלום מרובות (PayPal, ביט, כרטיסי אשראי ועוד) על מנת לתת אפשרות רכישה לכמה שיותר לקוחות.

תדאגו לקידום האורגני

צרכנים רבים מתחילים את מסע הרכישה שלהם במנוע החיפוש של גוגל, כך שאם החנות שלכם לא נמצאת בתוצאות הראשונות המתחרים שלכם יהיו המרוויחים העיקריים. עליכם להבטיח החנות שלכם תהיה ידידותית לקידום אורגני עוד משלב על הבנייה על מנת לעשות מה שאפשר כדי לקבל דירוג טוב ממנוע החיפוש של גוגל. מומלץ בנוסף להוסיף בלוג אינפורמטיבי עם תוכן מעניין שקשור למוצרים הנמכרים בחנות כדי להגדיל את רמת הרלוונטיות של החנות למילות מפתח של מוצרים אלה.

תתאימו את האתר למובייל

בניית אתר מכירות רספונסיבי או במילים אחרות אתר שמותאם לכל סוגי המכשירים, עם דגש על גלישה מהמובייל. הסיבה שאנחנו מתמקדים בבניית אתר מותאם לסמארטפונים היא שמעל ל-95% מהגולשים באינטרנט מגיעים ממכשירים סלולריים.

תגדילו מכירות בעזרת מתנות

חלוקה של מתנות או תמריצים לקהל הלקוחות שלכם פשוטה הרבה יותר מביצוע חלוקה כזאת בחנות פיזית. בחנות מקוונת יש לכם, בעלי החנות, שליטה מלאה על חווית הלקוח הפוטנציאלי שנכנס לאתר. באפשרותכם לפרסם מבצעים והטבות בעזרת פופ-אפים קופצים או בעזרת דיוור למייל. פרסומים כאלה יכולים להגדיל את אחוז המכירה באתר שלכם ואת אחוז הלקוחות החוזרים.

בנו רשימת לקוחות 

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – חשוב מאוד לבנות רשימת לקוחות מסודרת. שיווק במייל הוא דרך מצוינת עבורכם ליצור אינטראקציה עם הלקוחות שלכם, להציע מבצעים והנחות, לומר מזל טוב על ימי הולדת וימי נישואין ובאופן כללי לחזק את מערכת היחסים ביניכם ובין הלקוחות שלכם. ניתן לבקש את המייל של הלקוח טרם הרכישה בהצעת קוד קופון או במהלך התשלום עצמו. שימו לב שבמעמד בקשת המייל אתם מוודאים שהלקוח מאשר לכם לשלוח לו חומר פרסומי למייל.

ספקו תמיכה ושירות לקוחות

הקשיבו ללקוחות שלכם, לפניות שלהם וכמובן גם לטענות שלהם. באפשרותכם לספק ללקוחות מספר אפשרויות להביע את דעתם על השירות והמוצרים ואפילו לתת ביקורות על מהלך הקנייה בחנות שלכם. השתמשו במדיה חברתית, בביקורות ובחווית הלקוח כדי להציג את שקיפות ואמינות העסק שלכם. ניתן להוסיף ביקורות לאתר עצמו וביקורות למוצרים בפרט. בנוסף, תוכלו לבקש מלקוח להשאיר פידבק במייל לאחר הרכישה.

השתמשו במדיה באיכות גבוהה 

אם אתם מצפים שהגולשים בחנות שלכם ירכשו מוצרים דרך האתר למרות שהם לא רואים וחשים את המוצרים בצורה פיזית קודם הקנייה, אתם צריכים להציג תמונות וסרטונים באיכות גבוהה, לתת לגולשים תחושה ברורה של מה שהם רוכשים. תוודאו שניתן להגדיל ולהקטין את התמונות והקפידו להדגיש את יתרונות המוצר בתמונה או בסרטון. 

בנו אסטרטגיית שיווק שמתאימה לכם

שגיאה מרכזית של חנויות איקומרס מתחילות היא הרצון (המובן מאליו) להיות נוכחים בכל מדיה חברתית ובכל אפיק שיווק שקיים. למרות הרצון הטוב, רק לחברות עם תקציב פרסום נרחב יש את האפשרות “להילחם בכל החזיתות” ולפרסם בכל המדיה הקיימת. לעומת זאת, רוב בעלי החנויות שמתחילים עם תקציב קטן או בינוני יהיו חייבים למקד את התקציב בפלטפורמות הפרסום המתאימות ביותר עבור החנות. למשל – פרסומת לחנות שמוכרת עמודי תאורה לטיקטוק תתאים יותר לפלטפורמות ויזואליות כמו טיקטוק ואינסטגרם ופחות לפלטפורמות שמקדמות בעזרת תוכן כמו טאבולה ואאוטבריין.

לסיכום 

עיצוב וניהול של חנות אונליין ברמה גבוהה זאת לא משימה קלה בכלל, העבודה מתחילה קודם בניית האתר, עוד בשלב האפיון והצבת המטרות. לצד ההיבטים החשובים שחייבים לשים עליהם דגש טרם הבנייה, חשוב לזכור שברגע שסיימנו לבנות את החנות המושלמת ללא שיווק, פרסום ומקורות תנועה מדובר באתר דומם שלא יניב מכירות ובטח שלא יחזיר השקעה. אחרי שלמדתם כאן על קצה המזלג מה הופך אתר איקומרס (מכירות) לאיכותי יותר אני מקווה שאתם כבר יכולים לזהות אילו שינויים צריכים להתבצע בחנות שלכם כדי לקחת אותה לשלב הבא.

אודות הכותב האורח: אור פיאלקוב

הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון וורדפרס ואחסון בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם