חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על מסע לקוח

אחד ההיבטים הכי חשובים בשיווק הוא הכנת אסטרטגיה שיווקית מדויקת, שתפצח את הדרך להגיע אל קהל היעד ותעביר אותו דרך משפך שיווקי מתוחכם שימיר קהלי יעד הנחשפים למוצר או מתעניינים בו, ללקוחות משלמים. חלק חשוב מכל אסטרטגיה שיווקית הוא מסע לקוח, והתעמקות בנושא תאפשר לכם להבין אילו צעדים עליכם לנקוט על-מנת לבנות משפך שיווקי מוצלח שיגדיל את קהלי היעד שלכם ואת הרווחים שניתן לייצר באמצעותם.

מהו מסע לקוח?

התהליך של מסע לקוח הוא הדרך בה עוברים הלקוחות החל מהשלב הראשוני של חשיפה למוצר או לשירות ועד שהם מבצעים רכישה בפועל ואף הופכים לממליצים של המותג ולמפרסמים מטעם עצמם בעקבות חוויית רכישה ושירות חיובית. מסע לקוח כולל בתוכו את כל ההיבטים של מערכת היחסים של המותג עם הלקוחות וזו גם הסיבה שחשוב לגבש אסטרטגיה שיווקית מוקפדת שתביא בחשבון שיווק אונליין ואופליין, יחסי ציבור, שימור ושירות לקוחות, ניהול נכון של הנכסים הדיגיטליים של המותג וכיו”ב.

 

שלבים במסע הלקוח: מודל KLT

  • KNOW – היכרות עם המותג
  • LIKE – חיבוב המותג/חיבור
  • TRUST – אמון וביטחון

 

איך מתחילים ליצור מסע לקוח?

על-מנת לבנות משפך שיווקי וליצור מסע לקוח אפקטיבי, חשוב לאפיין את קהלי היעד של המותג. במונחים של אסטרטגיה שיווקית, ככל שמצמצמים את קהל היעד לכדי מאפיינים ברורים – מגדריים, דמוגרפיים, כלכליים, מנטליים ועוד – כך יש יותר סיכוי לבנות משפך שיווקי מוצלח. אם מדובר בכמה קהלי יעד שלכל אחד מהם מאפיינים משלו (למשל, נשים בגילאי 30 ומעלה וגברים בגילאי 50 עד 70), יש לבנות מסע לקוח לכל קהל כזה בנפרד והעיקר הוא לתכנן את השילוב של המסע הזה באטרטגיית המשפך השיווקי:

 

מודל AIDA

  • ATTENTION
  • INTEREST
  • DESIRE
  • ACTION

 

תכננו מראש אסטרטגיה שיווקית

המטרה של כל פעולת שיווק צריכה להיות העברת הלקוחות לשלב הבא במסע הלקוח. לקוח שעבר את שלב המודעות לשירות או למוצר צריך לעבור לשלב המעורבות והמטרה לגבי לקוחות שסיימו את שלב ההרשמה היא שהם יעבור לשלב הרכישה/תשלום. חשוב לזכור כי לא ניתן “לדלג” על שלבים. אם בניתם משפך שיווקי אזי הלקוחות צריכים לעבור את כולו במסגרת מסע לקוח וקיצורי דרך יכולים רק לפגום בתהליך.

תהליכים ראשיים במסע הלקוח:

  1. Introduction
  2. Initial Contact
  3. On-Boarding
  4. Plan
  5. Reviews
  6. Education
  7. Appretiation

 

ולפי מודל אחר:

  1. Awareness
  2. Interest
  3. Consideration
  4. Purchase
  5. Retention
  6. Advocacy

 

ומודלים נוסף לדוגמא (בן יעבץ):

  • מודעות
  • מעורבות
  • הרשמה
  • המרה
  • התרגשות
  • רכישה
  • המלצה
  • תמיכה

הסתכלו על כל משפך שיווקי בראיה הוליסטית

על-מנת שכל מסע לקוח יעבור בהצלחה והלקוחות ימירו את המודעות שלהם לרכישות ומשם לשיח חיובי אודות המותג, יש להסתכל על אסטרטגיה שיווקית כעל מכונה משומנת היטב שלכל בורג קטן בה יש תפקיד קריטי בהתנהלות הכללית. אל תזניחו אף היבט של מסע הלקוח ופעלו כל הזמן על-מנת למקסם תוצאות בכל שלב של התהליך. זכרו כי סוף מעשה במחשבת תחילה ושעל ידי תכנון נכון תוכלי להבטיח דרך מוצלחת ביותר…

רוצים להתייעץ איתנו לגבי המסע לקוח שלכם או לגבי המשפך השיווקי שלכם – אתם מוזמנים לכתוב לנו.

למאמר נוסף בנושא איך בונים מסע לקוח? >>

רוצים לשתף את הפוסט?

מאמרים נוספים בנושא:

הרשמו לקבלת עידכונים

למי שרוצה להבין וללמוד

הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוצים ייעוץ עם מומחה

רוצים שנציג מחברתנו יחזור אליכם אישית לשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

לימודי און ליין
בניית אתרים | קידום | שיווק

אנחנו בודקים את
חנות ה E-commerce שלכם,

אתם ממקסמים מכירות!
תשפרו את החנות המקוונת למקסימום הצלחה באמצעות קבלת תמונת מצב המורכבת מצ’ק ליסט עם 300 סעיפים שונים.

צריכים עזרה מקצועית לכמה דקות?

השירותים שלנו

שירותי שיווק, מיתוג ועיצוב

אינטגרציות, אבטחה ואופטימיזציה

שירותי אחסון אתרים
ורישום דומיינים

הדרכות ושיעורים פרטיים​

אפיון ופיתוח של מודולים ייחודיים לאתרים

קבלו הצעת מחיר אישית

השאירו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם עוד היום עם הצעת מחיר אישית מותאמת לצרכים שלכם